Τζαννετάκης (Motor Oil): Ρεκόρ κερδοφορίας το α' τρίμηνο – Ολοκλήρωση του deal με Ελλάκτωρ έως τέλος 2022

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τζαννετάκης (Motor Oil): Ρεκόρ κερδοφορίας το α' τρίμηνο – Ολοκλήρωση του deal με Ελλάκτωρ έως τέλος 2022
Όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος στο χθεσινό conference call με αναλυτές, με την απόκτηση του 75% των ΑΠΕ της Ελλάκτωρ, το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο της Motor Oil διαμορφώνεται στα 772 MW, με τη συνεισφορά του στα EBITDA να αγγίζει τα 130 εκατ. Προς το τέλος 2022 η απόφαση για το FSRU «Διώρυγα Gas», ενώ στο δʼ τρίμηνο θα τεθεί σε λειτουργία και το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας (Naphtha reformer).

Στην ισχυρή ανάπτυξη σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η Motor Oil, απέδωσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, το ιστορικό υψηλό κερδοφορίας του α' τριμήνου, κατά το οποίο τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 318 εκατ. ευρώ. Στο χθεσινό conference call με αναλυτές, για τα οικονομικά αποτελέσματα του α' τριμήνου, μίλησε χαρακτηριστικά για παράλληλη μεγέθυνση του Ομίλου τόσο στα ορυκτά καύσιμα όσο και στις ΑΠΕ, η οποία οδήγησε και σε αυτή την επίδοση-ρεκόρ.

Αναφερόμενος στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, σημείωσε πως τα περιθώρια διύλισης κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, ως συνέπεια της στενότητας που παρατηρείται στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, με την ανάκαμψη των πωλήσεων αεροπορικών καυσίμων να αποκτά περαιτέρω ώθηση και τη ζήτηση για βενζίνες να παραμένει ισχυρή.

Το δ' τρίμηνο σε λειτουργία το Naphtha reformer

Την ίδια στιγμή, το ενεργειακό κόστος διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, γεγονός ωστόσο που αντισταθμίζεται πλήρως από τα μακροοικονομικά μεγέθη του κλάδου. O βαθμός απασχόλησης (utilisation rate) του διυλιστηρίου παραμένει σε υψηλά επίπεδα, όπως και το πρώτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων διύλισης ακολουθούν την τάση του προηγούμενου τριμήνου, με ισχυρή αύξηση της εγχώριας αγοράς, καθώς και της ζήτησης για αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα.

Όπως πρόσθεσε, προς το παρόν δεν παρατηρείται κατάρρευση της ζήτησης. Ωστόσο, υπάρχει κίνδυνος να συμβεί κάτι τέτοιο τους επόμενους μήνες, λόγω του περιβάλλοντος υψηλού πληθωρισμού που διαμορφώνεται.

Όσον αφορά τις επενδύσεις της Motor Oil που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο κ. Τζαννετάκης έκανε ειδική μνεία στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας (Naphtha reformer), το οποίο βρίσκεται προς ολοκλήρωση. Όπως ανέφερε, η μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.

EBITDA 130 εκατ. από τις ΑΠΕ

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος έκανε επίσης αναφορά στην πρόσφατη συμφωνία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στο πλαίσιο της οποίας μεταξύ άλλων η Motor Oil θα αποκτήσει το 75% του portfolio ΑΠΕ του κατασκευαστικού Ομίλου, το οποίο θα εισφερθεί σε μια νέα εταιρεία. Όπως επισήμανε, με την εξαγορά η εγκατεστημένη ισχύς έργων ανανεώσιμων πηγών της Motor Oil θα ανέλθει στα 772 MW.

Το χαρτοφυλάκιο αυτό θα συνεισφέρει στα EBITDA κατά 130 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, με την εξαγορά περιέρχεται στη Motor Oil ένα pipeline έργων ισχύος 2,3 GW, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι η ολοκλήρωση του deal θα γίνει πριν από το τέλος του έτους. Την ίδια στιγμή, δεν θέλησε να δώσει κάποιο «στίγμα» αναφορικά με τους επόμενους στόχους της Motor Oil για ενίσχυση της παρουσίας της στις ΑΠΕ, σημειώνοντας πως η εταιρεία έχει ήδη πετύχει τους στόχους που μέχρι πριν από τρίμηνο έθετε για τα επόμενα 4 με 5 έτη.

Κατά την επισκόπηση του πρώτου τριμήνου, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι οι ενισχυμένες ανάγκες για κεφάλαια κίνησης οδήγησαν στην αύξηση του καθαρού δανεισμού κατά 300 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε πως το μέσο κόστος δανεισμού διαμορφώθηκε στο 2,3% για τον Όμιλο και περίπου στο 2% για την εταιρεία.

Προς το τέλος 2002 η απόφαση για το FSRU

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε πως η «κόκκινη γραμμή» για τη Motor Oil, όσον αφορά τη μόχλευση, είναι ο Δείκτης καθαρού χρέους προς EBITDA να μην ξεπεράσει το 3,5 για την εταιρεία. Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό εξακολουθεί να βρίσκεται μακριά, ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η συμφωνία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Εξάλλου, όπως συμπλήρωσε, οι μεγάλες επενδύσεις που σχεδιάζονται έχουν ήδη δρομολογηθεί, καθώς για παράδειγμα η υλοποίηση του FSRU «Διώρυγα Gas» δεν θα αυξήσει σημαντικά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Μάλιστα, για το FSRU επισήμανε πως η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του 2022, η οποία θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από εξωγενείς παράγοντες. Επίσης, όσον αφορά τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο αερίου, που υλοποιεί στην Κομοτηνή μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχουν ήδη προϋπολογισθεί τα ίδια κεφάλαια που θα δαπανηθούν. Όπως σημείωσε, τα ίδια κεφάλαια κάθε εταιρείας για την επένδυση ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ, ενώ η υπόλοιπη χρηματοδότηση θα προέλθει από τραπεζικό δανεισμό μέσω project finance.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Συνεργασία Motor Oil - Microsoft για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου

Πού θα φθάσει η βενζίνη τις επόμενες ημέρες – Στη δίνη της ακρίβειας ο κλάδος των μεταφορών

gazzetta
gazzetta reader insider insider