Πού θα φθάσει η βενζίνη τις επόμενες ημέρες – Στη δίνη της ακρίβειας ο κλάδος των μεταφορών

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πού θα φθάσει η βενζίνη τις επόμενες ημέρες – Στη δίνη της ακρίβειας ο κλάδος των μεταφορών
Προς τα 2,45 οδεύει η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης αν συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς η ανοδική τροχιά του Brent, ενώ η αγορά επιμένει στη λήψη νέων μέτρων.

Προς τα 2,45 οδεύει η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης αν συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς η ανοδική τροχιά του Brent ενώ η αγορά επιμένει στη λήψη νέων μέτρων για την ελάφρυνση των καταναλωτών και την τόνωση της ζήτησης.

Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Γιώργος Ασμάτογλου προέβλεψε αύξηση της τιμής σε βάθος 10-15 ημερών, σημειώνοντας ότι: «Οι διεθνείς τιμές του αργού ανεβαίνουν. Από την Τρίτη όπου θα έχουμε τη νέα τιμή, οι προβλέψεις λένε ότι θα είναι περίπου 2 λεπτά ακριβότερη η τιμή και εάν αυτό συνεχιστεί σε βάθος χρόνου 10-15 ημερών, θα δούμε την τιμή από τα 2,35 στα 2,45».

Ωστόσο, την ίδια στιγμή ανέφερε ότι τα 3 ευρώ είναι πολύ μακριά, εκτιμώντας ότι δεν μπορεί να φθάσει σε τέτοια επίπεδα η τιμή της αμόλυβδης ενώ επεσήμανε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα από την πλευρά της κυβέρνησης κατά την τακτική που εφαρμόστηκε στο πετρέλαιο κίνησης με την απευθείας έκπτωση κατά 15 λεπτά στην αντλία.

Η κυβέρνηση εξετάζει νέα δέσμη μέτρων για τα καύσιμα όπως είναι η επέκταση του fuel pass και οι οριζόντιες εκπτώσεις. Όπως ανέφερε μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό o αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, «το τι θα συμβεί είναι συνάρτηση με το τι θα συμβεί με το πετρέλαιο διεθνώς, αυτό καθορίζει την τιμή της βενζίνης». Ο κ. Σκυλακάκης διευκρίνισε ότι όλα θα κριθούν από τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο: «Κάναμε μια πρώτη παρέμβαση με το Fuel Pass. Αν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος προφανώς θα κατευθυνθεί όπως και τις προηγούμενες φορές σε ένα μείγμα που θα ανακουφίσει τη μεσαία τάξη και τους πιο ευάλωτους και θα δούμε με ποια εργαλεία αλλά για την ώρα δεν υπάρχει. Δεν έχουμε για την ώρα εικόνα ότι έχει δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, δεν είναι τα πράγματα χωρίς πιθανότητα να δημιουργηθεί γιατί το φυσικό αέριο τρέχει κάτω από το όριο που έχουμε βάλει, δεν είναι στα 100 είναι κάτω από το 90 εδώ και αρκετό καιρό και αυτό αν μακροημερεύσει είναι καλό σημάδι και επίσης είναι καλό σημάδι και από τον τουρισμό. Δεν αποκλείω ότι μπορεί να υπάρξει δημοσιονομικός χώρος αλλά μέχρι να βρεθεί δεν θα μπούμε σε υποθετικές συζητήσεις για το τι θα κάνουμε αν βρεθεί», σημείωσε σχετικά. Παράλληλα, επανέλαβε ότι σημαντικό ρόλο για τα δρομολογούμενα μέτρα θα παίξει και η πορεία του τουρισμού αλλά και του φυσικού αερίου.

Στη δίνη της ακρίβειας μεταφορές και τουρισμός

Η αύξηση των μετακινήσεων και της τουριστικής κίνησης μετά από την άρση των lockdown ζεσταίνουν τη ζήτηση για καύσιμα αλλά η αγορά αναμένεται να κινηθεί σε ρυθμούς «ζεστό-κρύο» καθώς μια παρατεταμένη περίοδος υψηλών τιμών θα μπορούσε σε δεύτερη φάση να περιορίσει τις μετακινήσεις.

Οι υψηλές τιμές περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων HoReCa αλλά και των άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενων κλάδων και των logistcis (μεταφορές, ναυτιλία, αερομεταφορές, υπηρεσίες courier κλπ). Τα ταξί έχουν περιορίσει αισθητά την παρουσία τους στους δρόμους καθώς κάποιοι επαγγελματίες στρέφονται αποκλειστικά σε λιμάνια, σταθμούς και αεροδρόμια ενώ σύμφωνα με παράγοντα της αγοράς πολλοί «έχουν κατεβάσει ταξίμετρα» και έχουν κλειδώσει τα ταξί καθώς δεν αντέχουν την υψηλή τιμή του καυσίμου.

Οι τιμές του ντίζελ θα παραμείνουν πιθανώς υψηλές περισσότερο από τις τιμές της βενζίνης, επειδή τα αποθέματα ντίζελ έχουν πέσει σε χαμηλά πολλών ετών, όπως υποστηρίζει ο Patrick De Haan, επικεφαλής ανάλυσης πετρελαίου στο Gas Buddy.

«Η διακύμανση της τιμής των καυσίμων έχει μεγάλο αντίκτυπο στη ναυτιλία και στη ναυτιλιακή εφοδιαστική βιομηχανία», δήλωσε πρόσφατα ο Ross Harris, Διευθύνων Σύμβουλος της A3 Freight Payment. «Καθώς το κόστος συνεχίζει να αυξάνεται, οι μεταφορείς πρέπει να υποστούν τις απώλειες ή να αυξήσουν τις τιμές αποστολής τους».

Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο η τιμή των καυσίμων έχει επηρεάσει τους αποστολείς, αλλά και τον πελάτη. Επειδή οι αποστολείς πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για να στείλουν το προϊόν, πρέπει να αυξήσουν το κόστος αποστολής και ο καταναλωτής καταλήγει επίσης να πληρώσει περισσότερα.

«Με απλά λόγια, το υψηλότερο κόστος καυσίμων προκαλεί πληθωρισμό και επηρεάζει κάθε πτυχή της μεταφοράς της παραγωγής στην πορεία», κατέληξε ο Harris.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καύσιμα: Νέες αυξήσεις από το «φλερτ» του Brent με τα 120 δολάρια – Παρεμβάσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση

Σπάει τα κοντέρ η τιμή της βενζίνης – Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση

Διπλάσια σε σχέση με πέρυσι τείνει να καταστεί η τιμή της βενζίνης – Τι μέτρα λαμβάνουν τα πρατήρια

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider