Πώς λειτουργεί το πρώτο ρομποτικό μίνι μάρκετ στην Ελλάδα – Οι ανταγωνιστικές τιμές, τα 3.000 προϊόντα και τα πλάνα επέκτασης

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς λειτουργεί το πρώτο ρομποτικό μίνι μάρκετ στην Ελλάδα – Οι ανταγωνιστικές τιμές, τα 3.000 προϊόντα και τα πλάνα επέκτασης
Μετά τη Νέα Σμύρνη, έρχονται i-mall Micro Market σε Καλλιθέα και Περιστέρι. Ποιες χώρες του εξωτερικού έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το φιλόδοξο concept. Οι δυσκολίες του εγχειρήματος και τα σχέδια για το μέλλον. Τι προϊόντα φιλοξενεί, πώς λειτουργεί και με ποιες εταιρείες συνεργάζεται.

«Πήραμε την ιδέα από ένα παιδικό παιχνίδι. Μελετούσαμε τις καταναλωτικές τάσεις για τρία ολόκληρα χρόνια. Δεν ήταν εύκολο, είχαμε και τις αποτυχίες μας, αλλά τελικά τα καταφέραμε… Με αυτά τα λόγια παρουσίασε το i-mall Micro Market, το πρώτο πλήρως ρομποτικό μίνι μάρκετ στην Ελλάδα ο εμπνευστής του εγχειρήματος, Δημήτρης Καραβασίλης, δείχνοντας στο κοινό της Νέας Σμύρνης ποιο θα είναι το… μέλλον της μικρής λιανικής.

Στοχεύοντας να ικανοποιήσει τις ανάγκες των νέων από 10 έως 25 ετών, το ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής αφορά σε ένα ενδιάμεσο concept μεταξύ περιπτέρου και μίνι μάρκετ που συνδυάζει τον φυσικό με τον ψηφιακό τρόπο αγορών, κάνοντας χρήση των πιο πρωτοποριακών τεχνολογικών λύσεων.

Οι στόχοι για επέκταση εντός και εκτός συνόρων

Το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας βασίζεται τόσο στο franchise όσο και στη δημιουργία και άλλων εταιρικών καταστημάτων, ενώ με βάση το πλάνο επέκτασης, αναμένεται η προσθήκη έως και 50 καταστημάτων έως το 2025 και 80 συνολικά έως το 2026-2027 στην Ελλάδα. Ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τις περιοχές της Καλλιθέας και του Περιστερίου που, όπως όλα δείχνουν, θα πάρουν σειρά μετά το πρώτο κατάστημα της Νέας Σμύρνης, ενώ, σύμφωνα με τον κ. Καραβασίλη, συνολικά 64 επιχειρηματίες από όλη την επικράτεια έχουν εκφράσει την πρόθεση να τρέξουν το concept του ρομποτικού μίνι μάρκετ.

Το φιλόδοξο project έχει προσελκύσει ενδιαφέρον και από το εξωτερικό, με τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Ρουμανία να είναι οι πρώτες χώρες που ετοιμάζονται να υιοθετήσουν τη φιλοσοφία του i-mall Micro Market με τη μέθοδο του master franchising.

3.000 τεμάχια από 300 κωδικούς προϊόντων

Το i-mall Micro Market είναι ένα φυσικό κατάστημα, το οποίο λειτουργεί πλήρως αυτοματοποιημένα, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία υπαλλήλων για την εξυπηρέτηση των πελατών. Είναι διαθέσιμο στο κοινό 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο, μόνο με ανέπαφες συναλλαγές. Διαθέτει τρία υπερσύγχρονα μηχανήματα - πλήρως εξελιγμένους αυτόματους πωλητές - που φιλοξενούν περί τα 3.000 τεμάχια από 300 συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων, όπως νερό, αναψυκτικά, μπύρες, πατατάκια και άλλα σνακς, τα οποία δύναται να αλλάξουν με βάση τις ανάγκες της περιοχής. Για λόγους ασφαλείας ο κάθε πελάτης μπορεί να αποκτήσει ως μέγιστη ποσότητα τα έξι τεμάχια, ενώ οι αγορές γίνονται ταχύτατα. Όλες οι λειτουργίες πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος, με πλήρη έλεγχο μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, ενώ υπάρχει ένα υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου το οποίο «τρέχει» όλο το project.

«Η διαφοροποίησή μας σε σχέση με τα υπόλοιπα κλασσικά καταστήματα της μικρής λιανικής είναι η έμφαση που δίνουμε στην εμπειρία που έχει ο καταναλωτής για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η επίσκεψή του σε ένα κατάστημα i-mall Micro Market», σχολίασε, από την πλευρά του, ο εμπορικός διευθυντής της i-mall Micro Market, Γιώργος Φασουλάκης, στο περιθώριο των εγκαινίων την περασμένη Πέμπτη.

Οι χαμηλότερες τιμές από όλη τη μικρή λιανική και το υψηλό περιθώριο κέρδους

Όπως αποκάλυψε ο κ. Καραβασίλης, οι τιμές των προϊόντων στο ρομποτικό μίνι μάρκετ είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές αφού είναι οι χαμηλότερες από όλη τη μικρή λιανική στη χώρα μας, ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα μικρό μπουκαλάκι νερό κοστίζει 0,40 ευρώ.

Παρά το δυσθεώρητο κόστος της αρχικής επένδυσης, καθώς για το στήσιμο της όλης ιδέας και το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του υπερσύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού απαιτήθηκαν περί τα 3,5 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κόστη του ρομποτικού καταστήματος είναι εξαιρετικά χαμηλά. Και αυτό γιατί ο κάθε αυτόματος πωλητής των προϊόντων ελέγχεται από το κινητό, χωρίς να αυξάνεται το ενεργειακό κόστος. Είναι ενδεικτικό ότι κάθε μηχάνημα καταναλώνει περί τα 600 βατ την ώρα.

Δεδομένου του εξαιρετικά χαμηλού λειτουργικού κόστους, το περιθώριο κέρδους του i-mall Micro Market μπορεί να φτάσει ακόμη και το 30%, αρκετά υψηλότερο από τα επίπεδα στα οποία κινείται το σύνολο της αγοράς, ήτοι στο 19%. Η επένδυση franchise ανέρχεται στα 200.000 ευρώ, ενώ με έναν τζίρο της τάξης των 750 ευρώ την ημέρα – όπως προβλέπει το business plan της ιδέας – υπάρχει δυνατότητα απόσβεσης της επένδυσης σε ορίζοντα 3,5 ετών.

Η προηγμένη τεχνολογία και ο τρόπος πληρωμής

Με τη χρήση ρομποτικής και IoT (Internet of Things), τα i-mall Micro Market ξεχωρίζουν για τα πλήρως εξελιγμένα τεχνολογικά τους συστήματα. Οι παραγγελίες πραγματοποιούνται διαδραστικά μέσω οθόνης αφής είτε μέσω του mobile app, ενώ μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα λανσαριστεί μια ακόμη πρωτοπόρα εφαρμογή. Με ένα QRcode το οποίο θα λαμβάνει ο καταναλωτής από την εφαρμογή στο κινητό του, καθώς θα είναι καθοδόν προς το κατάστημα, θα μπορεί να παραλαμβάνει την παραγγελία του εύκολα, γρήγορα και κερδίζοντας πόντους επιβράβευσης. Στην κατεύθυνση αυτή, τα ρομποτικά καταστήματα θα προσφέρουν τη δυνατότητα προσωποποιημένων προσφορών ανά καταναλωτή, ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, καθώς και αυτόματη UV αποστείρωση όλων των προϊόντων πριν από την παραλαβή. Σημαντικότατο ρόλο στον σχεδιασμό έχει διαδραματίσει η εύκολη πρόσβαση και χρήση της εμπειρίας στα καταστήματα από άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Το σύστημα πληρωμών δημιουργήθηκε από τη Warply σε συνεργασία με την Cardlink, με χρήση νέας γενιάς self-service POS στους αυτόματους πωλητές των καταστημάτων για συναλλαγές με τη χρήση κάρτας και wallet.

Το πλήρως ρομποτικό κατάστημα λιανεμπορίου που ενσωματώνει όλες τις νέες τάσεις της μετά-πανδημικής εποχής, περιλαμβάνει σημαντικά στοιχεία διαφοροποίησης.

Σε συνεργασία με την Panik Records, σε ειδικές οθόνες προβάλλεται επί 24ωρου το πρόγραμμα της Panik TV με όλες τις τελευταίες επιτυχίες αγαπημένων καλλιτεχνών. Στο χώρο φιλοξενείται, επίσης, pick up point της Skroutz, ενώ σύντομα έρχονται events και διαγωνισμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πολλά δώρα.

Η γέννηση της ιδέας

Το ρομποτικό μίνι μάρκετ αφορά σε μια 100% ελληνική ιδέα σχεδιασμένη και υλοποιημένη στο μεγαλύτερο ποσοστό της από μια ομάδα 30 Ελλήνων, ενώ σε συνεργασία με Ιταλούς και Αμερικανούς συνεργάτες ολοκληρώθηκε η εφαρμογή των πιο καινοτόμων λύσεων στον τομέα της μικρολιανικής.

Πίσω από τη σύλληψη και τον σχεδιασμό της ιδέας βρίσκεται ο Δημήτρης Καραβασίλης της DK CONSULTANTS GROUP, ο οποίος μαζί με λίγους φίλους και μία ομάδα φιλόδοξων νέων ανθρώπων έκαναν πράξη την ιδέα αυτή. Για την πραγματοποίηση του project μια ομάδα 25 ατόμων τα τελευταία τρία χρόνια επεξεργάζεται τις τάσεις αγοράς, ιχνηλατώντας τις ανάγκες που δημιούργησε η εποχή της πανδημίας σε ένα κοινό που θεωρείται από τεχνολογικής πλευράς «απόλυτα ενεργό».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ανοίγουν τις πύλες τους στην Ελλάδα τα i-mall Micro Market, τα πρώτα mini market χωρίς υπαλλήλους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider