Στην τελική ευθεία έχουν εισέλθει οι διαδικασίες ώστε πολύ σύντομα -ήτοι πριν το τέλος του 2022- να ξεκινήσει η Coffee Island την παραγωγή μεταλλικής κάψουλας καφέ στην Πάτρα.
«Ολοκληρώνουμε τώρα τη γραμμή παραγωγής της κάψουλας» αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, μιλώντας στο περιθώριο κοινής εκδήλωσης με την εταιρεία Νήσος για την επίσημη παρουσίαση του καινοτόμου προϊόντος Coffee Cold Brew Beer.
Όπως εξήγησε, η ολοκλήρωση της γραμμής θα σημάνει και την έναρξη της παραγωγής μεταλλικής κάψουλας επί ελληνικού εδάφους, καθώς μέχρι τώρα «την παίρναμε από το εξωτερικό». Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, «ήμασταν οι πρώτοι που κάναμε την κάψουλα από πλαστικό αλλά η τάση του αλουμινίου μας πρόλαβε. Δεν προλάβαμε τη γραμμή και για να μην βγούμε εκτός αγοράς τη διασφαλίσαμε από το εξωτερικό», ανέφερε, διευκρινίζοντας πως πλέον, με την παραγωγή στην Πάτρα, η εταιρεία θα κινηθεί με νέους όρους στην εν λόγω αγορά. Ιδίως τώρα που, όπως τόνισε, «η κάψουλα καλπάζει», καθώς ακόμη και στο σπίτι, λόγω του φαινομένου της τηλεργασίας, υπάρχει σημαντική κατανάλωση.
Να σημειωθεί εδώ ότι στα χρόνια της πανδημίας η Coffee Island ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους 2,5 εκατ. ευρώ με στόχο τη βελτίωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού, ενώ σε ό,τι αφορά την επέκταση στο εξωτερικό, η γνωστή αλυσίδα καφεστίασης παρακολουθεί διαρκώς τα δεδομένα, αξιολογώντας τις αγορές που παρουσιάζουν ανάπτυξη.
Η δύσκολη συγκυρία
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το 2022 μπήκε με το… αριστερό για την Coffee Island, καθώς οι αβεβαιότητες ήταν πολλές και οι διακυμάνσεις έντονες. Τελικά, ενόψει της εκπνοής του έτους, η εταιρεία θα κλείσει με μια συγκρατημένη πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 8%, μετά από δύο πάρα πολύ καλές χρονιές, αφού η πανδημία εκτόξευσε τις πωλήσεις της αλυσίδας το 2020 και το 2021. Μάλιστα, η απόφασή της για άνοιγμα στην κατηγορία των σνακς αποδείχθηκε ορθή αφού πλέον αντιστοιχεί στο 25% του τζίρου της.
«Ο κλάδος της εστίασης είναι σαν να δέχεται πόλεμο με τις ανατιμήσεις να αγγίζουν το 70%» παραδέχθηκε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, εξηγώντας πως «αυτή είναι ίσως η πιο δύσκολη στιγμή που έχουμε ζήσει, καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τόσα πράγματα μαζί», όπως τα αυξημένα κόστη πρώτων υλών, ενέργειας και υλικών συσκευασίας. «Έχει καταγραφεί άνοδος της πρώτης ύλης, αλλά εμείς έχουμε τριετή συμβόλαια. Η δύσκολη περίοδος για εμάς θα είναι το δεύτερο εξάμηνο του 2023, οπότε θα κληθούμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις για τα νέα συμβόλαια», αποκάλυψε.
Αναφερόμενος την ίδια στιγμή και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται στον καφέ, αφού τον χαρακτήρισε «πανευρωπαϊκή πατέντα», εξέφρασε την ανάγκη να καταργηθούν όλες αυτές οι επιβαρύνσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».
«Η περίοδος είναι δύσκολη και δεν αποκλείεται να έχουμε και ανακατατάξεις. Όποιος αντέξει…», εκτίμησε, κάνοντας ειδική αναφορά στον έντονο ανταγωνισμό που προκύπτει από τις μεγάλες πολυεθνικές που αναπτύσσονται ραγδαία και αποκτούν «μπουκέτα» με πολλά προϊόντα ποτών, ροφημάτων κλπ.
«Αν δεν εκτροχιαστεί πλήρως η κατάσταση, κανένα κατάστημα Coffee Island δεν θα κλείσει», έσπευσε να εξηγήσει ο κ. Κωνσταντινόπουλος, τονίζοντας πως η αλυσίδα στηρίζει με κάθε τρόπο το σύνολο του δικτύου της.
Τον περασμένο Ιούλιο, οι εταιρείες Νήσος και Coffee Island αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν στην αγορά ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα προϊόν, την Coffee Cold Brew Beer, το οποίο βασίζεται στο «πάντρεμα» της μπύρας και του καφέ. Το προϊόν διατίθεται αποκλειστικά μέσω των καταστημάτων της Coffee Island, ωστόσο στόχος είναι στο άμεσο μέλλον να τοποθετηθεί σε περισσότερα σημεία πώλησης. Μάλιστα, το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και στην κυπριακή αγορά.
Η Coffee Island που πρωταγωνιστεί στον κλάδο καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Νότια Ευρώπη, ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα, όπου διατηρεί την έδρα της μέχρι και σήμερα. Με ένα δίκτυο μεγαλύτερο των 400 καταστημάτων απλώνεται σε 50 νομούς και 100 πόλεις της Ελλάδας και σε ακόμα 52 σημεία στο εξωτερικό (Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελβετία, Ρουμανία, Αίγυπτος), ενώ τα προϊόντα της διατίθενται και μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο. Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1.400 τόνοι καφέ τον χρόνο για να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες του δικτύου της.