«Καλάθι» του νοικοκυριού: Τι αλλάζει τις επόμενες μέρες και τι θα ζητηθεί από τη βιομηχανία τροφίμων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Καλάθι» του νοικοκυριού: Τι αλλάζει τις επόμενες μέρες και τι θα ζητηθεί από τη βιομηχανία τροφίμων
Νέα Υπουργική Απόφαση θα συγκεκριμενοποιήσει έτσι περαιτέρω το πλαίσιο λειτουργίας για το «καλάθι» του νοικοκυριού. Σε ισχύ πλέον και το app του ekatanalotis.gov.gr. Τι προβλήματα ανέδειξε η «αυτοψία» του Άδωνι Γεωργιάδη το Σάββατο στα σούπερ μάρκετ. Να βάλει μεγαλύτερη πλάτη θα ζητήσει αυτή την εβδομάδα από τη βιομηχανία τροφίμων η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.

Σειρά αλλαγών που θα στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργίας του μέτρου για το «καλάθι» του νοικοκυριού θα προβλέπει νέα υπουργική απόφαση που αναμένεται να εκδοθεί τα αμέσως επόμενα 24ωρα, όπως προανήγγειλε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

Η νέα υπουργική απόφαση αναμένεται να συγκεκριμενοποιήσει έτσι περαιτέρω το πλαίσιο λειτουργίας της πρωτοβουλίας για τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, προκειμένου να διορθωθούν αστοχίες που καταγράφηκαν κατά τα πρώτα 24ωρα της εφαρμογής του. Όπως αποκάλυψε το Σαββατοκύριακο ο κ. Γεωργιάδης, μιλώντας σε τηλεοπτικούς σταθμούς, η «αυτοψία» που ο ίδιος πραγματοποίησε και το Σάββατο σε αρκετά καταστήματα σούπερ μάρκετ της Αθήνας, χωρίς παρουσία τηλεοπτικής κάμερας, ανέδειξαν μια σειρά από παραμέτρους που χρήζουν βελτίωσης.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ζητήσει από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο «καλάθι» του νοικοκυριού να μεγαλώσουν την ειδική σήμανση στα προϊόντα που το απαρτίζουν, καθώς οι πρώτες ημέρες έδειξαν πως αυτή δεν είναι εύκολα ορατή στους καταναλωτές. Ειδικότερα, το υπουργείο ζητά μεγαλύτερες και ευκρινέστερες ταμπέλες να αντικαταστήσουν τα μικρά καρτελάκια, τα οποία εύκολα μπορούν να προσπεράσουν οι καταναλωτές. Μάλιστα, η νέα υπουργική απόφαση θα προβλέπει και την υποχρέωση των σούπερ μάρκετ για τοποθέτηση της αναλυτικής λίστας με τα προϊόντα που απαρτίζουν το «καλάθι» τους στην είσοδο των καταστημάτων, ώστε να πέφτει μεμιάς εκεί το μάτι των καταναλωτών. Η εν λόγω πρωτοβουλία δοκιμάστηκε από μια αλυσίδα και φαίνεται πως, λόγω της αποδοτικότητάς της, θα αποκτήσει ευρύτερο χαρακτήρα. «Οι αλλαγές στη σήμανση θα γίνουν ωστόσο οι εκτυπώσεις θέλουν κάποιο χρόνο», εξηγούσε στο insider.gr την περασμένη εβδομάδα πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ένα ακόμη πρόβλημα που αναμένεται να διορθωθεί είναι η ανάγκη για διασφάλιση της επάρκειας των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο «καλάθι», καθώς παρατηρήθηκε το γεγονός ένα προϊόν να εξαντλείται και να αντικαθίσταται από άλλο αντίστοιχο, με υψηλότερη ωστόσο τιμή. «Με τη νέα υπουργική απόφαση θα διασφαλίζεται η επάρκεια των προσφερόμενων προϊόντων. Όλα αυτά θα γίνουν υποχρεωτικά», εξήγησε τα προηγούμενα 24ωρα ο κ. Γεωργιάδης.

Από Τετάρτη η σύγκριση τιμών ανά εβδομάδα

Όπως επίσης έκανε γνωστό ο υπουργός Ανάπτυξης, από αυτή την Τετάρτη θα μπορούν οι καταναλωτές να παρακολουθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ekatanalotis, τις τιμές που θα έχουν τα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι» του νοικοκυριού ανά εβδομάδα. Ειδικότερα, κάθε εβδομάδα σε όλα τα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή που είχαν την προηγούμενη εβδομάδα ώστε να γίνονται συγκρίσεις και να αποδεικνύεται η προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων.

Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι τα προϊόντα στο «καλάθι» θα αλλάζουν κάθε Τετάρτη, προκειμένου να διασφαλίζεται η επάρκεια. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο υποχρεούνται, άλλωστε, να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων - ήτοι ανανεωμένο «καλάθι» - σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ.

Μάλιστα, εδώ και δύο 24ωρα περίπου, το «καλάθι» του νοικοκυριού λειτουργεί πλέον και στο app του e-katanalotis.gov.gr με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό, ώστε να μπορούν όλοι να κάνουν χρήση της εφαρμογής.

Τι θα ζητηθεί από τη βιομηχανία τροφίμων

Μέσα στην εβδομάδα, άλλωστε, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων, προκειμένου να συζητηθεί η πορεία εφαρμογής του «καλαθιού». Καθώς τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης που ξεπερνά το 100% στα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι», θα ζητηθεί από τη βιομηχανία πλήρης επανεξέταση του κόστους των προϊόντων που προμηθεύουν τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να βάλουν ακόμη μεγαλύτερη «πλάτη» για να στηριχθεί η πρωτοβουλία. Όπως άλλωστε έχει αφήσει να εννοηθεί ο κ. Γεωργιάδης μέσα από τις δηλώσεις του, το υπουργείο δεν θα διστάσει να ανεβάσει τη ρητορική του έναντι των βιομηχάνων, προκειμένου να συναινέσουν σε ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών.

Θα ενταθούν οι έλεγχοι

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει δεσμευθεί για ακόμη περισσότερους και διεξοδικούς ελέγχους στην αγορά, προκειμένου να βεβαιώνεται η ορθή λειτουργία του μέτρου αλλά και για να παταχθούν τυχόν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Την ίδια στιγμή, θέμα χρόνου είναι, όπως όλα δείχνουν, η δημιουργία ενός ειδικού «καλαθιού» το οποίο θα αφορά στους καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα τους διαβητικούς, οι οποίοι αισθάνονται αποκλεισμένοι από τις μέχρι στιγμής ενέργειες για συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αυτή τη στιγμή αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 12 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ - Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt - καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Φορείς της αγοράς: Γιατί είναι δύσκολο να υπάρξουν «καλάθια» αρτοποιού και κρεοπώλη

Η ΕΚΤ και όχι η Eurostat αρμόδια για την τύχη των εγγυήσεων του «Ηρακλή»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider