Νέα επεισόδια στην διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Έλον Μασκ και της Apple είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες, με τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία και νέο αφεντικό της Twitter να υποστηρίζει πως ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός απείλησε πως θα εμποδίσει τη πρόσβαση της Twitter Inc στο ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών της (app store).
Πιο αναλυτικά, με σειρά αναρτήσεων στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο Μασκ ανέφερε πως η Apple απείλησε με διακοπή της πρόσβασης της Twitter στο app store, εγείροντας απαιτήσεις για τη διαχείριση του περιεχομένου των αναρτήσεων, ενώ λίγο νωρίτερα ανέφερε ότι η κατασκευάστρια των iPhone σταμάτησε να διαφημίζεται στο Twitter.
Apple has also threatened to withhold Twitter from its App Store, but won’t tell us why
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Η εξέλιξη αυτή, η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί από την Apple, δεν είναι ασυνήθιστη, καθώς η εταιρία συνηθίζει να επιβάλλει τους κανόνες της, ενώ προηγούμενα έχει προχωρήσει στην απομάκρυνση εφαρμογών (Gab, Parler).
Η εφαρμογή Parler είναι γνωστή μεταξύ των συντηρητικών στις ΗΠΑ, ενώ αποκαταστάθηκε από την Apple το 2021, μετά την κίνησή της να ανανεώσει το περιεχόμενο, αλλά και τις πρακτικές διαχείρισης περιεχομένου, όπως είχαν αναφέρει οι εταιρίες.
«Η Apple έχει κυρίως σταματήσει να διαφημίζεται στο Twitter. Μήπως μισούν την ελευθερία του λόγου στην Αμερική;», ανέφερε ο Μασκ σε μία ανάρτησή του στο Twitter μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον ίδιο έναντι τιμήματος 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον προηγούμενο μήνα.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Αργότερα επισύναψε το λογαριασμό του διευθύνοντα συμβούλου της Apple Τιμ Κουκ σε μία άλλη ανάρτηση, θέτοντας το ερώτημα «τι συμβαίνει εδώ;»
What’s going on here @tim_cook?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Οι διαφημίσεις
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Apple βρίσκονταν στην κορυφαία θέση μεταξύ των εταιριών που διαφημίζονταν στο Twitter δαπανώντας 48 εκατομμύρια δολάρια και αντιστοιχώντας σε ποσοστό 4% επί των συνολικών εσόδων για την περίοδο αυτή, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “The Washington Post”, που επικαλέστηκε ένα εσωτερικό έγγραφο της Twitter.
Η Google, που είναι η εταιρία με τη μεγαλύτερη κεφαλαιακή αξία παγκοσμίως, δαπάνησε ένα εκτιμώμενο ποσό 131.600 δολαρίων σε διαφημίσεις στο Twitter μεταξύ της 10ης και της 16ης Νοεμβρίου, μειωμένο από το ποσό των διαφημιστικών δαπανών της (220.800 δολάρια) μεταξύ της 16ης και και της 22ας Οκτωβρίου, την εβδομάδα πριν από το κλείσιμο της συμφωνίας εξαγοράς του Twitter από τον Μασκ, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς (Pathmatics).