Στα «βαθιά νερά» Tesla-Panasonic για τα φωτοβολταϊκά

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα «βαθιά νερά» Tesla-Panasonic για τα φωτοβολταϊκά

Σε «σύσφιξη» της συνεργασίας τους προχωρούν η αμερικανική Tesla και η ιαπωνική Panasonic αυτή τη φορά όχι για να κατασκευάσουν ένα νέο μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά για να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον κλάδο της ενέργειας και συγκεκριμένα των φωτοβολταϊκών.

Όπως είναι γνωστό, η Tesla σχεδιάζει και κατασκευάζει οχήματα που κινούνται με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, φιλική προς το περιβάλλον όπως το μοντέλο Tesla Model S. Η Panasonic, αποτελεί τη «μεγάλη δύναμη» στα ηλεκτρονικά είδη. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη για το Gigafactory εργοστάσιο στη Νεβάδα με αντικείμενο τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και η Panasonic χρηματοδοτεί ένα μεγάλο μέρος της νέας μονάδας.

H νέα συνεργασία αφορά στην κατασκευή φωτοβολταϊκών πάνελ στη Νέα Υόρκη και συγκεκριμένα στη δραστηριότητα της εταιρείας SolarCity. Όπως είναι γνωστό η Tesla έχει ανακοινώσει από το καλοκαίρι την εξαγορά της SolarCity έναντι 2,6 δις. δολαρίων σε μετοχές προκειμένου να αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στον κλάδο της καθαρής ενέργειας. Η νέα εταιρεία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή προϊόντων καθαρής ενέργειας όπως είναι ηλιακά πάνελ, συστήματα αποθήκευσης ενέργειας κλπ.

Ωστόσο, αυτή η συνεργασία εγείρει κάποια ερωτηματικά για το αν θα αποφέρει καρπούς καθώς δεν είναι γνωστό αν την επόμενη χρονιά η SolarCity θα εξακολουθήσει να υφίσταται. Η εταιρεία εξακολουθεί να καταγράφει ζημιές και σε μια έσχατη προσπάθεια να τη σώσει, ο Elon Musk, ιδιοκτήτης της Tesla και πρόεδρος και μεγαλομέτοχος της SolarCity προχώρησε σε αυτή την ενέργεια η οποία στα Μέσα ενημέρωσης είναι γνωστή με τη φράση «Musk buys Musk». Οι πιο δύσπιστοι επενδυτές θεωρούν ότι αυτή η κίνηση «διάσωσης» της SolarCity είναι επίφοβη καθώς η Tesla παραμένει μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία η οποία ωστόσο είναι υπερχρεωμένη. Τον τελευταίο χρόνο μόνο, παρουσίασε κύκλο εργασιών 4 δις. δολαρίων και έχασε πάνω από 800 εκατομμύρια δολάρια . Οι αναλυτές εκτιμούν ότι απαιτούνται πάνω από 10 δις. δολάρια (τα οποία θα προέλθουν από δανεισμό ή από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου) σε φρέσκο χρήμα προκειμένου η εταιρεία να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της (νέες εργοστασιακές μονάδες, νέα μοντέλα κλπ). Ποια είναι λοιπόν η πρόκληση στο να επενδύσει σε φωτοβολταϊκά;

Το όραμα του Musk, όπως τουλάχιστον το επικοινωνεί στους επενδυτές» είναι να βρεθούν κοινά σημεία επαφής μεταξύ της ηλιακής ενέργειας και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για το λόγο αυτό θεωρεί ότι οφείλει να σώσει τη SolarCity, με τη βοήθεια της Panasonic. H ιαπωνική εταιρεία, η οποία κατασκευάζει από πλυντήρια μέχρι εξοπλισμό για οχήματα έχει και αυτή με της σειρά της περάσει δύσκολες εποχές, ωστόσο «παίζει» σε ένα γήπεδο όπου γνωρίζει καλά τους όρους του παιχνιδιού, στον κλάδο των ηλεκτρονικών και ειδικά της μπαταρίας, ένας κλάδος στον οποίο έχει παγκόσμια πρωτοκαθεδρία από τότες που εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο τη Sanyo.

Για αυτό το λόγο άλλωστε ενεπλάκη στο («τρελό») project του Gigafactory της Tesla στη Νεβάδα. Θα παράγει τόσες μπαταρίες όσες παρήγαγε ολόκληρη η παγκόσμια βιομηχανία το 2013. Αν αυτό «δουλέψει», θα της δώσει ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι των κορεατών ανταγωνιστών της στον κλάδο.

Με πληροφορίες από τη Le Monde

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider