Η Ford ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα συνεργαστεί με έναν Κινέζο προμηθευτή για το νέο εργοστάσιο μπαταριών 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα στο Μίσιγκαν, παρά τις εντάσεις Ουάσιγκτον και Πεκίνου.
Η Λίζα Ντρέικ, αντιπρόεδρος για τα EV της Ford τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα κατέχει τη νέα εγκατάσταση μέσω θυγατρικής που θα της ανήκει εξ ολοκλήρου αντί να λειτουργεί ως κοινοπραξία με την Contemporary Amperex Technology, ή CATL. «Το έργο στοχεύει στην απομάκρυνση του κινδύνου, αναπτύσσοντας ουσιαστικά την ικανότητααυτής της τεχνολογίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η Ford έχει τον έλεγχο» τόνισε.
Το εργοστάσιο αναμένεται να ανοίξει το 2026 και να απασχολεί περίπου 2.500 άτομα, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ. Θα παράγει νέες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ή LFP, σε αντίθεση με τις ακριβότερες μπαταρίες νικελίου, κοβαλτίου ή μαγγανίου, τις οποίες χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η εταιρεία. Οι νέες μπαταρίες αναμένεται να προσφέρουν διαφορετικά οφέλη με χαμηλότερο κόστος, βοηθώντας τη Ford να αυξήσει την παραγωγή EV και τα περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα, δεν ανησυχεί για παρέμβαση της κινεζικής κυβέρνησης στη συμφωνία, λέγοντας ότι οι εταιρείες «σίγουρα το σκέφτηκαν καλά». Το νέο εργοστάσιο LFP προστίθεται στις συνεργασίες της Ford με την LG Energy Solution και την SK με έδρα τη Νότια Κορέα, συμπεριλαμβανομένης μιας κοινοπραξίας για εργοστάσια μπαταριών λιθίου στο Τενεσί και το Κεντάκι. Αυτά τα εργοστάσια αναμένεται να λειτουργήσουν το 2025 και το 2026. Με αυτήν την επένδυση των 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Ford λέει ότι η ίδια και οι συνεργάτες της έχουν ανακοινώσει 17,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2019.