Οι χτεσινές ανακοινώσεις των Reggeborgh και Motor Oil, βασικών μετόχων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (με μερίδια άνω του 46% και περίπου 30% αντίστοιχα) για την τροποποίηση της μεταξύ τους συμφωνίας σε σχέση με το δικαίωμα προαίρεσης (put option) και αγοράς (call option) με αντικείμενο μετοχές εκδόσεως ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ. φαίνεται να σχετίζονται, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, με την επισημοποίηση της πώλησης της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου, στην INTRAKAT (εκκρεμεί η έγκριση τους προσεχείς μήνες από την Επιτροπή Ανταγωνισμού) μόλις προ ολίγων ημερών και την προσδοκία των βασικών μετόχων για επίτευξη μεγαλύτερων κερδών υπό τη νέα μορφή (χωρίς τον τεχνικό τομέα).
Η τροποποίηση και τα ποσοστά
Βάσει αυτής της τροποποίησης, και εφόσον δεν προκύψει κάποια άλλη αλλαγή, η Motor Oil θα βρεθεί με μερίδιο μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που προέβλεπε η περσινή συμφωνία, περί το 22,5% έναντι περίπου 15% (αλλά προφανώς με μικρότερο έναντι του παρόντος, δηλαδή 29,87%, ήτοι 104 εκατ. μετοχές).
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ελλάκτωρ: Πώς «χτίζεται» το χαρτοφυλάκιο συμβάσεων και παραχωρήσεων – «Γύρισε πάνω» η κυκλοφορία στην Αττική Οδό
Ειδικότερα, πέρυσι τον Μάιο είχε ανακοινωθεί συμφωνία ανάμεσα σε Motor Oil και Reggeborgh (με την αγορά από τον όμιλο Βαρδινογιάννη του ποσοστού των Μπάκου – Καϋμενάκη) η οποία αρχικά προέβλεπε και τη δυνατότητα πιθανής μείωσης του ποσοστού της Motor Oil στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατά 52.000.000 μετοχές (ποσοστό 14,9343% επί των δικαιωμάτων ψήφου) στην τιμή των 1,75 ευρώ (ήταν και η τιμή κτίσης των μετοχών), μετά την παρέλευση περιόδου δύο ετών, με τη Reggeborgh να έχει το δικαίωμα να αγοράσει αυτό το «πακέτο».
Πλέον, βάσει των όσων ανακοινώθηκαν χθες, το προαναφερόμενο «ποσοστό» μειώθηκε σε 7,4671% επί των δικαιωμάτων ψήφου (ήτοι 26.000.000 κοινών ονομαστικών μετοχών) της Ελλάκτωρ (στην προσυμφωνημένη τιμή των 1,75 ευρώ, κατόπιν έγγραφης γνωστοποίησης οιαδήποτε ημερομηνία εντός χρονικής περιόδου από τις 6 Μαΐου 2024 και πριν τις 6 Μαΐου 2025)
Κάτι που πρακτικά σημαίνει, όπως αναφέρθηκε, ότι ενώ αρχικά προβλέπονταν η Motor Oil να διατηρήσει μερίδιο περί το 15%, με τη νέα συμφωνία αυτό θα ανέρχεται σε 22,5%, ήτοι ο όμιλος Βαρδινογιάννη θα έχει σε βάθος χρόνου μεγαλύτερο μερίδιο (πάντα σε σχέση με τη συγκεκριμένη συμφωνία και όχι σε σχέση με τα τωρινά ποσοστά των 29,87%).
Απεμπλοκή από την κατασκευή, ποντάρουν στους άλλους τομείς
Υπενθυμίζεται ότι εξαρχής οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο όμιλος Βαρδινογιάννη δεν ήταν «ζεστός» για τον κατασκευαστικό τομέα (ΑΚΤΩΡ) που αποτελούσε «βαρίδι» για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ζημίες, δανειακά ανοίγματα κ.α.). Αντιθέτως, η Motor Oil έδειχνε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις ΑΠΕ (με τη γνωστή συμφωνία), για τον τομέα Περιβάλλοντος (ΗΛΕΚΤΩΡ), όπου βέβαια έχει αποκτήσει τη Thalis, ενδεχομένως και τις Παραχωρήσεις που αποτελούν assets με ροές και διάρκεια.
Οι δε Ολλανδοί της Reggeborgh, επίσης επιθυμούσαν την απεμπλοκή από την κατασκευή, εστιάζοντας σε άλλους τομείς (π.χ. ακίνητα κ.α.). Αλλωστε, οι βασικοί μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ιδίως αφότου η νυν διοίκηση επιχείρησε να βελτιώσει την επιχειρηματική και χρηματοοικονομική εικόνα της ΑΚΤΩΡ, συμμετείχαν σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους αγοραστές (όπως η πλευρά Κούτρα – Wade Adams), για να καταλήξουν τελικά στο γνωστό deal με την Intrakat και τους Εξάρχου, Μπάκο, Καϋμενάκη.
Προφανώς, η ολοκλήρωση της συμφωνίας ενεργοποίησε άμεσα και την παραπάνω τροποποίηση που ανακοινώθηκε χτες, με την πλευρά Βαρδινογιάννη μελλοντικά να διατηρεί σημαντικό ποσοστό προσδοκώντας προφανώς σε μεγαλύτερα κέρδη από τους βασικούς τομείς δράσης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που «απελευθερώνεται» από την κατασκευή που επιβάρυνε την εισηγμένη επί χρόνια.