Μία μόνο οικονομική προσφορά, από την εταιρεία Intrakat, όπως τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς, κατατέθηκε στον διαγωνισμό για την ανέγερση των νέων κτηρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μέσω ΣΔΙΤ, στην οδό Πειραιώς. Στην τελική φάση δεν φαίνεται να προσήλθαν οι άλλοι υποψήφιοι διεκδικητές της σύμβασης εκτιμώμενης αξίας 140 εκατ. ευρώ, δηλαδή οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – DIMAND. Στον διαγωνισμό η Intrakat συμμετείχε αρχικά σε κοινοπραξία με την Redex, του ομίλου Κοπελούζου, που ειδικεύεται σε κτηριακά έργα.
Προβληματισμός για κτηριακά έργα
Υπενθυμίζεται ότι η Intrakat ήταν η μόνη εταιρεία που είχε δώσει οικονομική προσφορά σε έναν ακόμα διαγωνισμό για κατασκευή κτηριακών υποδομών μέσω ΣΔΙΤ, και ειδικότερα για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης», μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 206 εκατ. ευρώ, όπως προ ολίγων μηνών είχε αποκαλύψει το insider.gr. Ούτε σε αυτό τον διαγωνισμό έδωσαν προσφορά οι άλλοι «μνηστήρες» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ και η κοινοπραξία, Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ. Η νέα εξέλιξη με τη νέα κτήρια της Γ.Γ. Υποδομών επιβεβαιώνει τον προβληματισμό των κατασκευαστών για τα κτηριακά έργα που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ λόγω και της σημαντικής ανόδου του κόστους των οικοδομικών υλικών που έχει προηγηθεί, καθώς πρόκειται για διαγωνισμούς που έχουν εκκινήσει προ ετών και υπό διαφορετικές οικονομικές συνθήκες. Θυμίζουμε ότι και ο διαγωνισμός για την Πολιτεία Καινοτομίας (ΣΔΙΤ) είχε «ναυαγήσει» πριν επαναπροκηρυχθεί, ενώ και ο διαγωνισμός για την κατασκευή 3 νοσοκομείων από το ίδρυμα Νιάρχος (δωρεά) απέβη άγονος.
Ποια είναι η νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
Το νέο κτήριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο. Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.