Λεωνίδας Μονέδας: «Στη mat fashion πάντα έχουμε όραμα να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε στο μέγιστο δυνατό»

Νατάσσα Σχοινά
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Λεωνίδας Μονέδας: «Στη mat fashion πάντα έχουμε όραμα να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε στο μέγιστο δυνατό»
Η mat fashion είναι ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα της plus size μόδας. Από το 1987 που ιδρύθηκε από τη Μαριάνθη και τον Γιώργο Μονέδα, το brand δεν επαναπαύεται στην «ασφάλεια» της επιτυχίας.

Η mat fashion είναι ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα της plus size μόδας. Από το 1987 που ιδρύθηκε από τη Μαριάνθη και τον Γιώργο Μονέδα, το brand δεν επαναπαύεται στην «ασφάλεια» της επιτυχίας. Η εξελικτική διάθεση αποτελεί βασικό στοιχείο του πυρήνα της απαντώντας στις απαιτήσεις της σύγχρονης γυναίκας αλλά, παράλληλα, και σε αυτές της αγοράς.

Πρόσφατα, η mat fashion προχώρησε σε ένα πλήρες rebranding, 15 χρόνια μετά το τελευταίο, αναδεικνύοντας μία νέα εταιρική ταυτότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό και αλλάζοντας το κεντρικό μήνυμα της εταιρείας σε «Charismatic Life».

Εμείς επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της mat fashion και μιλήσαμε με τον CEO της mat fashion, Λεωνίδα Μονέδα, ο οποίος μας έδωσε απαντήσεις σε όλα μας τα ερωτήματα.

Κύριε Μονέδα, αρχικά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για αυτή μας τη συνέντευξη και να αρχίσουμε από το θέμα των ημερών, το rebranding της mat fashion. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια σχετικά με τη σκέψη πίσω από τη νέα σας εταιρική ταυτότητα;

Σας ευχαριστώ πολύ και εγώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω για τη mat fashion.

Η mat fashion ιδρύθηκε το 1987 από τους γονείς μου, Μαριάνθη και Γιώργο Μονέδα, με μοναδικό σκοπό τη δημιουργία μόδας που θα κλέβει τις εντυπώσεις σε όλους τους σωματότυπους. Πλησιάζοντας έτσι προς την τεσσαρακοστή επέτειο από την ίδρυση της εταιρείας, νιώσαμε πως είχε έρθει η κατάλληλη στιγμή να γυρίσουμε σελίδα στην ιστορία μας μετά από 15 χρόνια από το τελευταίο rebranding, που είχαμε πραγματοποιήσει. Θέλαμε μία αλλαγή, μία ανανέωση, ένα νέο ξεκάθαρο όραμα!

Πήραμε λοιπόν την απόφαση να αναδείξουμε μία νέα και τολμηρή εταιρική ταυτότητα, να υιοθετήσουμε μία νέα φιλοσοφία και υλοποιήσαμε έτσι ένα πλήρες rebranding. Στόχος μας είναι η «ανανέωση» αυτή να συμβαδίζει με τα νέα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα για την επόμενη 15ετία και να είναι σύμφωνη με τις διαχρονικές τάσεις της μόδας παγκοσμίως.

Κεντρικό μήνυμα της mat fashion είναι το «Charismatic Life», το οποίο διαδέχεται το «Free Yourself» και το «Real Size». Τι σημαίνει αυτό έμπρακτα για το brand; Ποιες αλλαγές θα δει το αγοραστικό κοινό;

Αρχικά θέλαμε οι γυναίκες να νιώθουν ελεύθερες, να νιώθουν ο εαυτός τους με κάθε mat outfit που επέλεγαν να φορέσουν, οπότε το κύριο μήνυμά μας ήταν το ‘Free Yourself’. Έπειτα στόχος μας ήταν να τονίσουμε το body positivity, καθώς και ό,τι η plus size μόδα αφορούσε πραγματικά μεγέθη, οπότε το κύριο μήνυμά ήταν το ‘Real Size’.

Με το νέο κεντρικό μας μήνυμα ‘Charismatic Life’, στόχος μας είναι να αναδείξουμε όλα εκείνα τα γυναικεία χαρακτηριστικά, που αναδεικνύουν καθημερινά τα ξεχωριστά χαρίσματα κάθε μοναδικής γυναικείας προσωπικότητας.

Έμπρακτα λοιπόν η mat fashion επανασυστήνεται σε όλες τις mat fashionistas, που θέλουν να αισθάνονται μοναδικές, θηλυκές, όμορφες και άνετες, μα πάνω από όλα ο εαυτός τους. Μοναδικός σκοπός μας καθημερινά, η δημιουργία συλλογών υψηλής αισθητικής και ποιότητας, με μοντέρνα ρούχα σε μεγάλα μεγέθη.

Από το 2018, είστε Chief Executive Officer της mat fashion. Πώς ήταν να αναλάβετε αυτόν τον μεγάλο ρόλο στην εταιρεία;

Η mat fashion ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1987 από τους γονείς μου, αυτό μας κάνει συνεπώς μία οικογενειακή εταιρεία. Από το ξεκίνημα ακόμη, μοναδικό όραμα και σκοπός των γονιών μου ήταν η plus size μόδα να γίνει ένα μεγάλο trend στην Ελλάδα, όταν ακόμη αποτελούσε ταμπού και να σκεφτείς τη δημιουργία γυναικείων ρούχων σε μεγάλα μεγέθη.

Με στόχο το παραπάνω λοιπόν και καταβάλλοντας όλη την ενέργειά μας σε αυτό το εγχείρημα, καταφέραμε να είμαστε η πρώτη αποκλειστικά ελληνική εταιρεία, ηγέτης στην κατηγορία της plus size μόδας στην Ελλάδα, αλλά και από τους πρώτους στην Ευρώπη μα και παγκοσμίως.

Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως μεγάλωσα και γαλουχήθηκα μέσα στην εταιρεία και ταυτόχρονα με αυτήν, όσο αναπτυσσόταν. Ήταν σαν να μεγαλώνουν οι γονείς μου δύο παιδιά παράλληλα. Το 2009 ξεκίνησα να ασχολούμαι ενεργά στην εταιρεία μετά τις σπουδές μου. Το πρώτο μεγάλο και πολύ σημαντικό project που ανέλαβα ήταν εκείνο των εξαγωγών, το οποίο ξεκίνησα να το «τρέχω» το 2010, όταν πήραμε τη στρατηγική απόφαση να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία της mat fashion, αυτή τη φορά εκτός ελληνικών συνόρων.

Επόμενο και αρκετά απαιτητικό project που ανέλαβα το 2012, ήταν εκείνο της δημιουργίας του e-shop της mat fashion, κάτι που έπρεπε να έχει ένα άρτιο και εξαιρετικά λειτουργικό αποτέλεσμα, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε επαρκώς στις ανάγκες κάθε σύγχρονης fashionista.

Ο ρόλος του Chief Executive Officer της mat fashion ήταν αρκετά απαιτητικός για το νεαρό της ηλικίας μου. Βασικά συστατικά για να φέρω εις πέρας όλες τις απαιτήσεις ήταν απαραίτητα η υποστήριξη και η συμβουλευτική καθοδήγηση από τους γονείς μου, που είχαν παράλληλα και τον πιο σημαντικό ρόλο, εκείνο του μέντορα.

Με την μεταλαμπάδευση των γνώσεων, της εμπειρίας και της αγάπης, βασικά συστατικά που χρησιμοποίησαν και οι δύο τους για την ανάπτυξη της εταιρείας, και παράλληλα με το δικό μου know how των διαρκών μεταβολών και εξελίξεων παγκοσμίως στις τάσεις της τεχνολογίας και της μόδας, έγινε πολύ ομαλά η μετάβαση μου αυτή στο ρόλο του CEO της mat fashion.

Φυσικά, όπως όλοι οι επιχειρηματίες κλήθηκα να αντιμετωπίσω και εγώ, δύσκολες καταστάσεις με απαιτητικούς χειρισμούς, όπως αυτή με τις συνεχείς καραντίνες την περίοδο της πανδημίας.

Ζούμε σε μία περίοδο που η αισθητή πληθωριστική άνοδος έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία αλλά και κοινωνία. Αυτό είναι κάτι που έχει επηρεάσει το brand (και αν ναι, με ποιον τρόπο);

Σίγουρα τα μακροοικονομικά δεδομένα είτε μιλάμε για τα ελληνικά είτε για τα παγκόσμια επηρεάζουν ένα brand. Σε μία εταιρεία όπως η mat fashion, έχουμε να κάνουμε καθημερινά με εκατοντάδες πρώτες ύλες, από την αρχική που είναι το νήμα, μέχρι να φτάσουμε στο τελικό προϊόν, το ρούχο. Είναι αναμενόμενο λοιπόν όπως φαντάζεστε, όταν ανεβαίνει η τιμή μίας πρώτης ύλης σε μία παραγωγική αλυσίδα όπως η δική μας, αυτό να επηρεάζει όλη τη σειρά της παραγωγής. Συγκεκριμένα τους τελευταίους 16 μήνες οι τιμές όλων των υλών έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.

Καταβάλουμε συνεχώς προσπάθεια να απορροφούμε μεγάλος μέρος των επικείμενων αυξήσεων στα κόστη. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται, ότι αναπόφευκτα οι τελικές τιμές το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί.

Το κόστος του τελικού παραγόμενου προϊόντος μας αποτελεί ένα affordable luxury για τη σημερινή σύγχρονη γυναίκα. Αυτό σημαίνει, πως σε όποιο ρούχο υπάρχει η ετικέτα mat fashion, η πελάτισσα θα γνωρίζει αυτομάτως ότι το ρούχο αυτό έχει σχεδιαστεί από μία σχεδιαστική ομάδα στην Ελλάδα, έχει πιστοποιημένες πρώτες ύλες, ενώ έχει παραχθεί επίσης σε ελληνική ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής ρούχου.

Το 2023, η mat fashion μετρά πάνω από 650 σημεία παρουσίας σε περισσότερες από 55 χώρες παγκοσμίως, αριθμοί που πιστοποιούν την επιτυχία του brand χωρίς να χρειάζονται περαιτέρω λέξεις. Καθ’ όλη την πορεία της mat από το 1987 μέχρι σήμερα, ποιες θεωρείτε πως ήταν οι σημαντικότερες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσει και ποια τα μεγαλύτερα επιτεύγματά της;

Στη διαδρομή μας υπήρξαν φυσικά δυσκολίες. Μία αρκετά μεγάλη δυσκολία ήταν και παραμένει εκείνη της εισόδου μας σε μία νέα χώρα. Όταν μπαίνεις σε μία νέα και άγνωστη αγορά για εσένα, η οποία ανέκαθεν ήταν μία χώρα της μόδας, όπως η Γαλλία ή η Ιταλία, εκεί έχεις ουσιαστικά να ανταγωνιστείς τους διακεκριμένους και καταξιωμένους εγχώριους ανταγωνιστές. Οι εταιρείες αυτές έχουν σχηματίσει ένα δικό τους μεγάλο πελατολόγιο, οπότε προσπαθείς να κερδίσεις μέρος του πελατολογίου τους.

Πρέπει να αποδεικνύεις την αξία σου καθημερινά, έχοντας πρωτίστως ένα ποιοτικό τελικό προϊόν, το οποίο στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να είναι και εμπορικό, ώστε ο πελάτης να έχει και έμπρακτα όφελος να πουλήσει και να προωθήσει το προϊόν σου.

Δύσκολος ήταν επίσης και ο σωστός προγραμματισμός, δύο ταχυτήτων, που έπρεπε να έχουμε για τον σχεδιασμό και την παραγωγή των συλλογών για Ελλάδα και εξωτερικό. Είναι δύσκολο να προβλέψεις τις τάσεις των ρούχων για 8 μήνες μπροστά για τις αγορές της Ευρώπης, σε αντίθεση με την ελληνική αγορά. Έπρεπε λοιπόν να διαμορφωθεί ένας νέος τρόπος λειτουργίας της εταιρείας με δύο διαφορετικές ταχύτητες, για Ελλάδα και για εξωτερικό.

Μα φυσικά χαιρόμαστε περισσότερο όταν ξεπερνιούνται όλες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, αποδίδουν οι προσπάθειές μας και επιτυγχάνουμε τους στόχους μας. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο μας ικανοποίησε το γεγονός όταν καταφέραμε να βάλουμε τη mat fashion στα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα της Ευρώπης, αλλά και της Ασίας;

Όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας πάντα άριστη γνώση των τάσεων της μόδας παγκοσμίως, καταφέραμε να γίνουμε από τα πιο αναγνωρίσιμα plus size brands στην Ευρώπη, καταφέραμε να ορίζουμε τη plus size μόδα, να δημιουργούμε trends και να προσφέρουμε συνεπώς την τελευταία «λέξη» της μόδας σε όλες τις αγαπημένες μας fashionistas παγκοσμίως.

Ποιες είναι οι χώρες στις οποίες το brand έχει τη μεγαλύτερη ανταπόκριση; Και γιατί πιστεύετε ότι υπάρχει αυτή η επιτυχία στις συγκεκριμένες;

Είναι αρκετές οι χώρες που η mat fashion έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση παγκοσμίως. Η Ιταλία είναι μία εξ αυτών, η οποία θεωρείται και η μητέρα της μόδας. Ίσως έχει να κάνει με το μεσογειακό ταπεραμέντο που έχουν και στη γείτονα χώρα και εξηγείται πως έχουν αγαπήσει τις συλλογές μας. Το ύφος των συλλογών μας ταιριάζει με την αισθητική τους, για την οποία είναι διαχρονικά αναγνωρίσιμοι, οπότε αυτό μας ευχαριστεί ιδιαίτερα.

Εξίσου όμως με την Ιταλία σημαντική ανταπόκριση βλέπουμε και στα πιο απίθανα σημεία του πλανήτη που μπορεί να φανταστεί κάποιος. Από την Ισλανδία και τα νησιά της Καραϊβικής μέχρι την Ιαπωνία, ακόμη και τη Νέα Καληδονία η mat fashion έχει «κλέψει» τις καρδιές των fashionistas. Πολλές διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικοί σωματότυποι, διαφορετική αισθητική, αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία διαφοροποίησης της κάθε αγοράς που παρατηρούμε.

Μετά το μεγάλο rebranding της mat fashion, υπάρχουν άλλα σχέδια που υλοποιούνται ή βρίσκονται υπό επεξεργασία για το άμεσο μέλλον;

Στη mat fashion πάντα έχουμε όραμα να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε στο μέγιστο δυνατό. Γι’ αυτό στην ατζέντα μας έχουμε πάντα πολλά σχέδια που θέλουμε να τα δούμε να υλοποιούνται στα επόμενα χρόνια.

Σκοπός μας είναι να αναπτύξουμε ένα δίκτυο καταστημάτων, που θα αποτελούν τον απόλυτο fashion προορισμό. Έτσι έχουμε ήδη ξεκινήσει με τον σχεδιασμό μεγαλύτερων καταστημάτων σε κεντρικές αγορές-κλειδί. Επόμενο μεγάλο βήμα για τη mat fashion, είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού μας καταστήματος, με απώτερο στόχο τα επόμενα χρόνια να καλύπτουμε απευθείας τις ανάγκες για ηλεκτρονικές αγορές και σε ευρωπαϊκές χώρες.

Μα το σημαντικότερο όλων, είναι να είμαστε πάντα σύμφωνα με τις τάσεις της παγκόσμιας μόδας και της βιωσιμότητας αυτής. Για να το επιτύχουμε αυτό, έχουμε ήδη υιοθετήσει την παραγωγή νέων οικολογικών σειρών ένδυσης, από ανακυκλωμένα υλικά και οργανικές ύλες. Αυτό συνεπώς μας οδηγεί και στον επόμενο σημαντικό στόχο μας, που είναι η αύξηση της δυναμικής της παραγωγικής μας δυνατότητας, προχωρώντας με μία νέα επένδυση στον απαραίτητο εξοπλισμό που απαιτείται για να το επιτύχουμε αυτό.

Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε μία νέα επιχείρηση στον χώρο της μόδας; Μερικά tips από την πολυετή σας εμπειρία;

Για κάθε επιχείρηση που είναι ακόμη στα σπάργανα, είναι σημαντικό να πιστεύει στο τελικό προϊόν της. Αν δεν πιστεύεις και δεν υποστηρίζεις το προϊόν σου, πως θα καταφέρεις να το προωθήσεις και να το πουλήσεις στον τελικό πελάτη; Επιπλέον, χρειάζεται να θέτεις στόχους καθημερινά και να προσπαθείς συνεχώς για να τους επιτύχεις, ακόμη και αν βρίσκεις εμπόδια μπροστά σου, πρέπει να μένεις προσηλωμένος.

Η πιο σημαντική συμβουλή όμως που χρειάζεται να έχει κάποιος κατά νου, είναι να μπορεί να πιάσει τον παλμό της κάθε εποχής και να τον ακολουθήσει!

Photo credits: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider