«Κλείδωσε» η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του μεγάλου έργου της ανάπτυξης του πολυτελούς εμπορικού πόλου στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού, το γνωστό «Riviera Galleria», για το οποίο, όπως ήδη έχει αναφέρει η Lamda Development, η ζήτηση για τους χώρους του είναι σε υψηλά επίπεδα. Χτες, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσίευσε την εγκριτική απόφαση για την «Ανέγερση τριών διώροφων κτηρίων ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους» στη Ζώνη Εκμετάλλευσης ΠΜ-Α1.3 της Ζώνης Ανάπτυξης ΠΜ-Α1 του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά» Περιφέρειας Αττικής, της εταιρείας «LAMDA RIVIERA S.M.S.A», του ομίλου Lamda. Πρόκειται για μια επένδυση εκτιμώμενου κόστους άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Όπως πρόσφατα ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda, Οδυσσέας Αθανασίου, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν αρχίσει αρχικές εργασίες σε projects στο Ελληνικό, μεταξύ των οποίων και αυτά για το Riviera Galleria. «Για τo Riviera Galleria έχουμε υπογράψει με τα μεγαλύτερα ονόματα του εξωτερικού στο χώρο της μόδας και των εστιατορίων κάποια από τα οποία για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η ολοκλήρωση τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2026, με τα κυρίως έργα να τοποθετούνται χρονικά το 2024», υπογράμμισε επίσης ο κ. Αθανασίου. Όσον αφορά τις ενοικιάσεις στους εμπορικούς χώρους, το Riviera Galleria (σε σχέδια Κengo Kuma) θα διαθέτει 19.000 τ.μ. με 100 καταστήματα κι έχουν γίνει οι μισθώσεις στο 30% και στόχο έως το τέλος του 2023 στο 50%. «Η ζήτηση υπερβαίνει το χώρο που έχουμε να δώσουμε στο 190%», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.
Ποιο είναι το έργο
Όπως τονίζεται, το έργο αφορά σε τρία κτήρια με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής, και ενός τέταρτου κτηρίου φορτοεκφόρτωσης υλικών και αποβλήτων. Συγκεκριμένα με την παρούσα εγκρίνονται τα παρακάτω έργα:
Κτηριακές εγκαταστάσεις: Τρεις (3) επιμέρους κτηριακές εγκαταστάσεις, μικτής επιφάνειας (συμπεριλαμβανομένου του υπογείου) 41.007 m2 , που αποτελείται από ισόγειο, όροφο και εσωτερικούς εξώστες.
Χώρος Στάθμευσης: Θα διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος στάθμευσης, 966 θέσεων Ι.Χ. οχημάτων βόρεια – βορειοανατολικά των κτηριακών εγκαταστάσεων.
Κτήριο τροφοδοσίας-φορτοεκφόρτωσης (Loading dock).
Περιβάλλων χώρος, ο οποίος διαμορφώνεται με: · Περιοχές υποδοχής: Οι περιοχές αυτές είναι κυρίως αστικού τύπου, στις οποίες θα φιλοξενούνται διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Στις περιοχές θα τοποθετηθούν στέγαστρα και παγκάκια για τους φιλοξενούμενους καθώς και περιορισμένη φύτευση. · Φυτεμένες εκτάσεις: Εντός αυτών θα διαμορφωθούν κατάλληλα μονοπάτια και περιπατητικές διαδρομές, καθώς και ξέφωτα που θα μπορούν να φιλοξενήσουν δραστηριότητες και εκδηλώσεις. · Riviera Front: Για το μέτωπο της Riviera, προβλέπεται η διαμόρφωση διαδρομών περιπάτου στο παραθαλάσσιο μέτωπο. Οι περιοχές αυτές θα χωροθετούνται παράλληλα με την ακτή και θα έχουν ανεμπόδιστη θέα προς την θάλασσα και τη μαρίνα. Για την εν λόγω περιοχή προτείνονται χαμηλής βλάστησης φυτεύσεις. · Art Garden: προβλέπεται η δημιουργία έκτασης με αυτόχθονα είδη παράκτιας βλάστησης, στην οποία θα φιλοξενούνται καλλιτεχνικές εκθέσεις. · Πλατεία Εκδηλώσεων: Πρόκειται για μεγάλο ανοιχτό χώρο για εκδηλώσεις. Προβλέπεται η κατάλληλη φύτευση τόσο περιμετρικά όσο και εντός του χώρου. · Seaview plaza: Πρόκειται για μεγάλο ανοιχτό χώρο, όπου ο επισκέπτης θα έχει θέα τη θάλασσα και τη μαρίνα. Περιλαμβάνει χώρους σκίασης τόσο από δέντρα όσο και από ειδικά σκέπαστρα.
Βασικά μεγέθη δόμησης
Στην απόφαση γίνεται λόγος για πραγματοποιούμενη επιφάνεια δόμησης 22.974 τ.μ., πραγματοποιούμενη επιφάνεια κάλυψης 17.223 τ.μ.. πραγματοποιούμενο ύψος κτιρίου 12,35 μέτρα, πραγματοποιούμενος όγκος 164.020,37 m³, πραγματοποιούμενη επιφάνεια ημιϋπαίθριων χώρων και εξωστών 3.740 τ.μ., εσωτερικοί εξώστες (Πατάρια) 1.099,41 τ.μ., πραγματοποιούμενες θέσεις στάθμευσης 966 (εκ των οποίων 48 θέσεις ΑΜΕΑ), πραγματοποιούμενες θέσεις στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων 225 (εκ των οποίων 4 θέσεις AMEA) κ.α. Σημειώνεται ότι στα κτίρια γίνεται χρήση του άρθρου 25 του Ν. 4067/2012, όπως ισχύει, για «κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας».
Οδικό δίκτυο
Η είσοδος και η έξοδος προς/από το νέο οδικό δίκτυο της ανάπτυξης του Ελληνικού και κατ' επέκταση προς/από τα τρία κτήρια της Riviera Galleria και το κτήριο φορτοεκφόρτωσης, θα εξυπηρετείται από τους κύριους οδικούς άξονες Λ. Βουλιαγμένης και Λ. Ποσειδώνος, καθώς επίσης και από τον άξονα της Λ. Αλίμου, ο οποίος συνδέει τις δύο προαναφερθείσες λεωφόρους. Η κατασκευή του εσωτερικού οδικού δικτύου στη περιοχή των τριών κτηρίων της Riviera Galleria περιλαμβάνει: • Έναν (1) κύριο διαμήκη άξονα με φορά Νότος – Βορράς, μονής κατεύθυνσης. • Έναν (1) κύριο διαμήκη άξονα με φορά Βορράς – Νότος, μονής κατεύθυνσης. • Δυο (2) εγκάρσιους άξονες διπλής κατεύθυνσης, που συνδέουν τους δυο κύριους άξονες. • Έναν (1) άξονα αναστροφής, μονής κατεύθυνσης μεταξύ του χώρου φορτοεκφόρτωσης και του χώρου στάθμευσης Ρ4. • Οκτώ (8) επενεργούμενους φωτεινούς σηματοδότες πεζών, στις θέσεις των προβλεπόμενων πεζοδιαβάσεων. • Τρεις (3) περιοχές αποβίβασης, μπροστά από τα τρία κτήρια της Riviera Galleria. • Οκτώ (8) χώρους στάθμευσης. • Έναν (1) χώρο φορτοεκφόρτωσης. • Έναν (1) χώρο αποκομιδής αποβλήτων.
Οι θέσεις στάθμευσης χωροθετούνται ανατολικά, μεταξύ των κτιρίων της ανάπτυξης και της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Προβλέπονται οκτώ (8) υπαίθριοι χώροι στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 966 θέσεων ΙΧ οχημάτων, εκ των οποίων οι σαράντα οκτώ (48) αφορούν θέσεις στάθμευσης για ΑΜΕΑ (966 x 5%=48 θέσεις),
Δίκτυο ηλεκτροδότησης
Προβλέπεται σύνδεση με το δημόσιο δίκτυο, μέσω των υφιστάμενων δικτύων Μέσης Τάσης. Κάθε κτήριο θα διαθέτει ξεχωριστή ηλεκτρολογική εγκατάσταση και θα είναι εξοπλισμένο με δύο (2) μετασχηματιστές μέσης τάσης/χαμηλής τάσης MV/LV 1600 kVA (με 20% επιπλέον χωρητικότητα για μελλοντικά φορτία). Η Παραγωγή ζεστού – κρύου νερού από το Σύστημα εξαερισμού, ψύξης και θέρμανσης (HVAC) των διαφόρων καταστημάτων και κοινόχρηστων χώρων θα παρέχεται από σύστημα 4 σωλήνων για κρύο και ζεστό νερό στις διάφορες κεντρικές μονάδες κλιματισμού (AHU) και τον τοπικό εξοπλισμό κλιματισμού (FCU). Η παραγωγή κρύου-ζεστού νερού θα γίνεται μέσω αντλιών θερμότητας αέρα-νερού 4 σωλήνων που θα τοποθετηθούν στην οροφή των τριών κτηρίων. Προβλέπεται επίσης η εγκατάσταση κατάλληλου φωτοβολταϊκού συστήματος στην οροφή των κτηρίων, για τον ενεργειακό συμψηφισμό της ενέργειας που θα καταναλώνουν τα εξεταζόμενα έργα, με την ενέργεια που θα παράγεται από τον φωτοβολταϊκό σταθμό.
Δίκτυο Φυσικού Αερίου - Τηλεπικοινωνίες
Υπάρχει εγκατεστημένο δίκτυο, κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς και στη λεωφόρο Αλίμου. Η διασύνδεση με αυτά θα γίνει με κατάλληλη επέκταση των δικτύων υψηλής ή χαμηλής πίεσης, μέχρι τα όρια της ανάπτυξης, όπου θα εγκατασταθούν νέοι σταθμοί διανομής και ρύθμισης της παροχής φυσικού αερίου. Η τηλεπικοινωνιακή υποδομή περιλαμβάνει το υπόγειο δίκτυο οπτικών ινών.
Ύδρευση – αποχέτευση – αποστράγγιση
Κατά τη φάση κατασκευής, οι ανάγκες σε νερό των εργαζομένων (περίπου 2m³ ημερησίως) θα καλύπτονται με πόσιμο νερό από αδειοδοτημένους υδροφορείς και από εμφιαλωμένο νερό. Οι ανάγκες για τη διαβροχή των χώρων του εργοταξίου και των υλικών (περίπου 7,5m³ ημερησίως) θα καλύπτονται από αδειοδοτημένους υδροφορείς. Η ύδρευση του έργου θα πραγματοποιείται από το δίκτυο της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. Από το σημείο σύνδεσης και μέσω ενός υπόγειου δικτύου, το νερό θα καταλήγει σε δύο (2) δεξαμενές νερού. Οι δεξαμενές αυτές θα είναι εγκατεστημένες στο υπόγειο, πλησίον του δωματίου ελέγχου παροχής νερού και θα έχουν χωρητικότητα ικανή να καλύψει τις ανάγκες για τουλάχιστον δύο ημέρες. Στον χώρο του μηχανοστασίου στο υπόγειο, θα κατασκευαστεί ένα αντλιοστάσιο για την παροχή πόσιμου νερού σε όλο το δίκτυο. Οι ετήσιες ανάγκες σε νερό ύδρευσης έχουν εκτιμηθεί σε περίπου 450 m³/έτος, λαμβάνοντας υπόψη πλήθος επισκεπτών ίσο με 20.500 άτομα/ημέρα.
Άρδευση
Οι ανάγκες σε αρδευτικό νερό του έργου εκτιμώνται σε περίπου 415 m³/ημέρα, με βάση την φυτεμένη έκταση αλλά και το είδος των φυτών. Το σύστημα άρδευσης εξυπηρετεί τις ανάγκες του περιβάλλοντος χώρου καθώς και αυτές των φυτεμένων επιφανειών και αποτελείται από : - Σύστημα συλλογής ομβρίων υδάτων - Δεξαμενές άρδευσης - Αντλιοστάσιο άρδευσης - Πρωτεύον και δευτερεύον δίκτυο άρδευσης Εντός του χώρου του υπογείου θα κατασκευαστούν δύο δεξαμενές χωρητικότητας 400 m³ εκάστη και μία τρίτη χωρητικότητας 330 m³. Στις εν λόγω δεξαμενές θα συλλέγονται τα όμβρια, τα οποία θα αξιοποιούνται για την άρδευση αλλά και συμπληρωματικά το νερό από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ.
Διαχείριση αστικών αποβλήτων
Η διαχείριση των αστικών αποβλήτων θα περιλαμβάνει την διαλογή στην πηγή των διαφόρων ρευμάτων ανακύκλωσης και των αποβλήτων τροφίμων. Προβλέπεται τοποθέτηση κάδων σε όλη την έκταση του έργου στους οποίους θα συλλέγονται ξεχωριστά τα κάτωθι: - Οργανικά απόβλητα - Ανάμικτα αστικά απόβλητα - 4 ρεύματα ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, πλαστικό, μέταλλα, γυαλί) - χαρτόνια - ειδικά ρεύματα αποβλήτων (περιέκτες αερίων υπό πίεση), απόβλητα για εναλλακτική διαχείριση (συσσωρευτές, ΑΗΗΕ, ΑΛΕ, ΑΕΕΚ).