ΕΣΕΕ: Χωρίς αποτέλεσμα οι φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις

Δήμητρα Μάρκου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΕΣΕΕ: Χωρίς αποτέλεσμα οι φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις

«Έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου» αυτό δείχνουν τα στοιχειά της έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ με αφορμή τις ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις του Νοεμβρίου, τα οποία καταγράφουν την πτωτική τάση των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων σε ολόκληρη την Ελλάδα σε σχέση με πέρσι.

Πάρα το γεγονός ότι στις φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις συμμετείχαν οι τέσσερις στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις, πραγματοποιώντας μάλιστα σημαντικά ποσοστά εκπτώσεων, αυτό δεν στάθηκε ικανό να προσελκύσει τους καταναλωτές με αποτέλεσμα η μέση μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων σε σχέση με πέρσι να κυμανθεί στο 13,5% με αρκετές τοπικές αγορές να εμφανίζουν πτώση έως και 40%.

Η έρευνα, η οποία ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας και κατέγραψε τις εκτιμήσεις αρκετών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα, δείχνει ότι από τον περασμένο Μάιο του 2016, το ποσοστό των επιχειρήσεων που έκαναν προσφορές εντός του 10ημέρου του Νοεμβρίου αυξήθηκε κυρίως από τους κλάδους του λιανικού εμπορίου ένδυσης – υπόδησης, ενώ μειώθηκε για τις επιχειρήσεις ειδών ψυχαγωγίας όπως βιβλία, παιχνίδια και αθλητικά είδη και ειδών οικιακού εξοπλισμού.

Περίπου το ένα τρίτο των επιχειρήσεων (35%) επέλεξαν να προχωρήσουν σε προσφορές μεταξύ 11% και 20% και αντίστοιχο ποσοστό (30%) είχε μεγαλύτερες εκπτώσεις, δηλαδή μεταξύ 21% και 40%. Οι επιχειρήσεις ένδυσης υπόδησης αν και συμμετέχουν με μεγαλύτερη ένταση στο εκπτωτικό δεκαήμερο φαίνεται να περιορίζονται σε μικρότερης τάξης εκπτώσεις αφού το 42% εξ αυτών έκανε προσφορές μεταξύ 11% και 20%, ενώ το 36% των επιχειρήσεων οικιακού εξοπλισμού επέλεξε να μειώσει τις τιμές των προϊόντων μεταξύ 21% και 40%.

Όμως τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων δεν στάθηκαν ικανά να δελεάσουν τους καταναλωτές. Συνολικά η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτήν, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή για 2 στις 3 επιχειρήσεις. Το 29% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015.

Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο «οικιακού εξοπλισμού», με το ποσοστό αυτών που είχαν μικρότερες πωλήσεις να ανέρχεται στο 71%. Επίσης οχτώ στις δέκα επιχειρήσεις με έδρα τη Μακεδονία εμφανίζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι και πιο ανθεκτικές φαίνονται να είναι οι επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας. Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι το 38% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και μόλις ένας στους δέκα πιστεύει ότι έχει θετικό αντίκτυπο. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ.

Όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επιλεξιμότητας των καταστημάτων τα 3 τελευταία χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους. Επίσης υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα.

Μάλιστα αποτυπώνεται και η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο του δεκαήμερου εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου, καθώς το 58% των επιχειρηματιών συνεχίζει να είναι αντίθετο προς αυτό με μόλις το 23% να συμφωνεί.

Εκτίμηση της κίνησης των πωλήσεων κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων στα καταστήματα 71 περιοχών της χώρας
Νοέμβριος (2016/2015)

Περιοχές

ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) μείωσης/αύξησης

1. Αθήνα

Ιστορικό Κέντρο- (+) <0-10%

Υπόλοιπη Αθήνα- (-) <0-10%

2. Θεσσαλονίκη

(-) 11-20%

3. Πειραιάς

(-) 11-20%

4. Ν. Ιωνία

(-) 11-20%

5. Περιστέρι

(-) 11-20%

6. Μοσχάτο

(-) 11-20%

7. Νίκαια

(-) 11-20%

8. Χαλάνδρι

(-) 21-30%

9. Κηφισιά

(-) Μεγαλύτερη από 41%

10. Μαρούσι

Στα ίδια επίπεδα

11. Γαλάτσι

Στα ίδια επίπεδα

12. Ίλιον

(-) <10%

13. Γλυφάδα

(-) 21-30%

14. Κερατσίνι

(-) 11-20%

15. Αγρίνιο

(-) 21-30%

16. Αλεξανδρούπολη

Στα ίδια επίπεδα

17. Ιωάννινα

Στα ίδια επίπεδα

18. Άρτα

(-) Μεγαλύτερη από 41%

19. Αταλάντη

Στα ίδια επίπεδα

20. Λαμία

(-) 11-20%

21. Σύρος

(-) 11-20%

22. Λιβαδειά

(-) <10%

23. Θήβα

(-) 11-20%

24. Γιαννιτσά

(-) 21-30%

25. Έδεσσα

(-) 11-20%

26. Πτολεμαΐδα

(-) 21-30%

27. Βέροια

(-) 11-20%

28. Φλώρινα

(-) 31-40%

29. Ρόδος

(-) <10%

30. Χαλκίδα

Στα ίδια επίπεδα

31. Πύργος

(-) 21-30%

32. Καρδίτσα

(-) 21-30%

33. Φάρσαλα

(-) 31-40%

34. Βόλος

(-) 11-20%

35. Δράμα

(-) 11-20%

36. Κως

(-) 21-30%

37. Κομοτηνή

Στα ίδια επίπεδα

38. Πολύγυρος- Χαλκιδική

(-) 31-40%

39. Ρέθυμνο

(-) 11-20%

40. Αγ. Νικόλαος (Λασιθίου)

(-) 21-30%

41. Καλαμάτα

(+) <10%

42. Χανιά

(-) <10%

43. Σπάρτη

(-) 11-20%

44. Πάτρα

(-) <10%

45. Ηράκλειο

Στα ίδια επίπεδα

46. Κέρκυρα

(-) <10%

47. Κόρινθος

(-) 11-20%

48. Κυπαρισσία

(-) 21-30%

49. Ζάκυνθος

Στα ίδια επίπεδα

50. Ναύπλιο

Στα ίδια επίπεδα

51. Κιάτο

(-) 11-20%

52. Νάξος

Στα ίδια επίπεδα

53. Λάρισα

(-) <10%

54. Αργοστόλι

(-) 31-40%

55. Ναύπακτος

(-) 21-30%

56. Πύλος

Στα ίδια επίπεδα

57. Άργος

(-) 11-20%

58. Κεφαλονιά & Ιθάκη

(-) 11-20%

59. Ελασσόνα

(-) 21-30%

60. Σητεία

Στα ίδια επίπεδα

61. Ιεράπετρα

(-) <10%

62. Κιλκίς

Στα ίδια επίπεδα

63. Σκύδρα

Στα ίδια επίπεδα

64. Κοζάνη

(-) 11-20%

65. Γρεβενά

(-) 11-20%

66. Σαντορίνη

(-) 21-30%

67. Λήμνος

Στα ίδια επίπεδα

68. Μεσολόγγι

(-) <10%

69. Αλεξάνδρεια

(-) 11-20%

70. Τρίπολη

(-) 11-20%

71. Σέρρες

(-) 11-20%

M.O. (%) 2016/2015

-13,5%

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider