Ανάπτυξη μέσω ισορροπίας ανάμεσα στην τιμολογιακή πολιτική και την ενίσχυση του όγκου πωλήσεων «βλέπει» για τους επόμενους μήνες η διοίκηση της Coca-Cola HBC, όπως επισήμαναν χθες τα στελέχη της στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές που ακολούθησε τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου του 2023.
Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων συμπίπτει χρονικά και με τον νέο γύρο ανατιμήσεων στον οποίο προχωρά ο όμιλος, με τους νέους τιμοκαταλόγους που έχουν σταλεί εδώ και μέρες στο λιανεμπόριο, να τίθενται τώρα σε εφαρμογή. Άλλωστε μεγάλο μέρος των εσόδων της και το προηγούμενο διάστημα προήλθε από τις ανατιμήσεις των προϊόντων της, στη σκιά της ανόδου του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας.
Όπως τονίστηκε στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, οι κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας του ομίλου - ανθρακούχα αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά και καφές - ήταν εκείνες που οδήγησαν στην αύξηση του όγκου πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο, ενώ παράλληλα η Coca-Cola HBC κατόρθωσε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς της και στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών (ready to drink).
Οι μεγάλες προοπτικές της αιγυπτιακής αγοράς...
Τα στελέχη του ομίλου επανέλαβαν τις μεγάλες προοπτικές που γεννά μακροπρόθεσμα η αιγυπτιακή αγορά, παρά το γεγονός ότι τη δεδομένη στιγμή το μακροοικονομικό περιβάλλον της Αιγύπτου είναι δύσκολο, λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της υποτίμησης του νομίσματος.
«Εμείς προτεραιοποιούμε τις δυνατότητές μας και εντείνουμε τις επενδύσεις μας στην αιγυπτιακή αγορά. Εργαζόμαστε σκληρά για την ισχυροποίηση των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων στη χώρα και συνεχίζουμε να εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους μας εκεί», τόνισαν μεταξύ άλλων τα στελέχη του ομίλου, αποκαλύπτοντας πως στην αγορά της Αιγύπτου τα ανθρακούχα αναψυκτικά και το νερό καταγράφουν αρκετά καλές επιδόσεις.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε την είσοδό της στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Αιγύπτου, μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt, τον Αύγουστο του 2021, με το deal να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2022.
Σε ό,τι αφορά τη Νιγηρία - μια ακόμη στρατηγική αγορά για την Coca-Cola HBC - εκτιμάται πως θα σημειωθεί αύξηση του όγκου πωλήσεων προσεχώς.
…και το δύσκολο ελληνικό καλοκαίρι
«Δεδομένης της στενής σχέσης που έχει αναπτύξει με την ελληνική αγορά, ο όμιλος συνεχίζει να βρίσκεται δίπλα σε όλους τους συνεργάτες που βίωσαν δύσκολες καταστάσεις το καλοκαίρι λόγω των εκτεταμένων πυρκαγιών και πλημμυρών που εκδηλώθηκαν στην Ελλάδα», τόνισε μεταξύ άλλων η διοίκηση.
«Προτεραιότητά μας παραμένει η ασφάλεια των ανθρώπων μας. Εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πελάτες και την κοινωνία, συνδράμοντας σε κάθε προσπάθεια ανάταξης», αναφέρθηκε επίσης.
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου
Ειδικότερα, στο τρίτο τρίμηνο τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εννιαμήνου να αυξάνονται κατά 17,0% σε οργανική βάση.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 12,9% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα σωρευτικά οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σε όλες τις κατηγορίες και τις αγορές.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική ανάπτυξη να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές.
Στα αποτελέσματα καταγράφεται περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς εννεαμήνου σε αξία. Αύξηση κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.