Τσανός: Η Tetra Pak Hellas συνέβαλε στον μετασχηματισμό της βιομηχανίας τροφίμων - Το σχέδιο ανάπτυξης

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τσανός: Η Tetra Pak Hellas συνέβαλε στον μετασχηματισμό της βιομηχανίας τροφίμων - Το σχέδιο ανάπτυξης
Από την επεξεργασία των τροφίμων έως τη συσκευασία, η ελληνική θυγατρική του σουηδικού κολοσσού διεκδικεί ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς σε έναν άκρως δυναμικό κλάδο. Ο ρόλος της εταιρείας στις κατηγορίες του γάλακτος και των χυμών και οι τέσσερις πυλώνες στρατηγικής. Τι αποκαλύπτει ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας, Βασίλης Τσανός.

Ίσως τον πιο στενό της… συνεργάτη αποτελεί για την εγχώρια βιομηχανία τροφίμων η εταιρεία Tetra Pak Hellas, που φέτος κλείνει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.

«Είμαστε εκείνοι που δίνουμε πλήρεις λύσεις σε δύο βασικούς πυλώνες της βιομηχανίας τροφίμων, την επεξεργασία τροφίμων και τη συσκευασία. Τη βιομηχανία τροφίμων την έχουμε μετασχηματίσει», δεν δίστασε να δηλώσει o Key Account Director South Europe & Sales Office Manager της Tetra Pak Hellas, Βασίλης Τσανός, μιλώντας την Τρίτη σε εκπροσώπους του Τύπου, στο πλαίσιο παρουσίασης του σχεδίου ανάπτυξης της εταιρείας.

«Οι πιο πολλές γραμμές συσκευασίας χυμών και γάλακτος σε όλους τους μεγάλους πελάτες της Ελλάδας φέρουν τις υπογραφές μηχανικών της Tetra Pak Hellas», αποκάλυψε.

Κορυφαίο πελατολόγιο

Στους πελάτες με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία συγκαταλέγονται όλοι οι ισχυροί «παίκτες» που δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες του γάλακτος και των χυμών, όπως η Coca Cola 3E, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος), ΜΕΒΓΑΛ, ΦΑΓΕ, Κρι Κρι, ΔΕΛΤΑ, Friesland Campina (ΝΟΥΝΟΥ).

Στην κατηγορία άλλωστε του γάλακτος υψηλής παστερίωσης στην Ελλάδα η Tetra Pak κατέχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 60%.

«Έχουμε παρουσία στις πιο μεγάλες εταιρείες της Ελλάδας», εξήγησε ο κ. Τσανός, ενώ αποκαλύπτοντας και άλλες συνεργασίες της εταιρείας, ανέφερε εκείνη με τη Μινέρβα για τη συσκευασία του Pummaro, καθώς και τη συνεργασία με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άργους.

Μια ανάσα από τα 50 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2022

Το 2022 η Tetra Pak στην Ελλάδα εμφάνισε κύκλο εργασιών 49 εκατ. ευρώ – ήτοι μια «ανάσα» από τα 50 εκατ. ευρώ και ελαφρά αυξημένο έναντι της χρήσης του 2021. Παράλληλα, η καθαρή της κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 1,2 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί εδώ ότι ο τζίρος της σουηδικής μητρικής τη χρονιά που μας πέρασε σκαρφάλωσε στα 12,5 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση 2023, ο κ. Τσανός εμφανίστηκε αισιόδοξος, καθώς η Tetra Pak Hellas εκτελεί αρκετά έργα για λογαριασμό των πελατών της τη δεδομένη στιγμή. Όπως σημείωσε, τη φετινή χρονιά οι επενδύσεις των πελατών της σε εξοπλισμό Tetra Pak αναμένεται να προσεγγίσουν τα 5-6 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος άλλωστε παραδέχθηκε ότι σε ένα δύσκολο περιβάλλον στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης, η Tetra Pak προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στο υλικό συσκευασίας το 2022, προσπαθώντας ωστόσο «οι ανατιμήσεις να είναι οι μικρότερες δυνατές».

Σε ό,τι αφορά την πορεία της κατανάλωσης φέτος στην Ελλάδα, ο κ. Τσανός έκανε λόγο για καλύτερη εικόνα από ότι αρχικά όλοι ανέμεναν, ενώ αναγνώρισε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Μάλιστα αποκάλυψε ότι η Tetra Pak φτιάχνει συσκευασίες και για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι 4 πυλώνες στρατηγικής

Σε ανοιχτή γραμμή με τη σουηδική μητρική εταιρεία, η Tetra Pak στηρίζει τη στρατηγική της έως το 2030 σε τέσσερις βασικούς πυλώνες, ως εξής:

  • Ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων
  • Βιώσιμη ανάπτυξη
  • «Αριστοποίηση» παραγωγικών διαδικασιών
  • Καινοτομία

«Προστατεύει ό,τι είναι καλό»

Ειδικότερα, δέσμευση της Tetra Pak εδώ και 40 χρόνια παραμένει η υπόσχεση να προστατεύει ό,τι είναι καλό, από τα τρόφιμα έως τον άνθρωπο και τον πλανήτη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου, την ασφάλεια τροφίμων και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το πρώτο βήμα έγινε με την συσκευασία Tetra Brik Aseptic το 1969, που έδωσε τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου ζωής του γάλακτος – γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για χώρες με περιορισμένη πρόσβαση στο γάλα. Έως και σήμερα, οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak, χάρη στην ασηπτική τους τεχνολογία, προστατεύουν τα τρόφιμα με μικρή διάρκεια ζωής και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.

Επιδιώκοντας τη δημιουργία ακόμη πιο βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, η Tetra Pak αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για την παραγωγή τροφίμων σε συνεργασία με ένα ευρύ δίκτυο παραγωγών, αλλά και νέες λύσεις για τη μείωση της σπατάλης τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη.

Για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος είναι αναγκαία η μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης της σπατάλης τροφίμων και της ενίσχυσης της ανακύκλωσης. Η Tetra Pak εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας συσκευασίες που ανακυκλώνονται. Παράλληλα, χρησιμοποιεί ανανεώσιμα υλικά, όπως το χαρτί σε ποσοστό περίπου 70%, μειώνει την χρήση πλαστικού και αλουμινίου και τα πλαστικά απορρίμματα, με λύσεις, όπως τα μη αποσπώμενα καπάκια.

Για τη μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, ωστόσο, είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός επαρκούς συστήματος συλλογής – διαχωρισμού – ανακύκλωσης. Σε τοπικό επίπεδο, η Tetra Pak αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες για την ενίσχυση της συλλογής και ανακύκλωσης, με φορείς, όπως η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και το εργοστάσιο ανακύκλωσης LM Eco στην Καρδίτσα, που δίνει νέα ζωή στις χάρτινες συσκευασίες, μετατρέποντάς τες σε νέα προϊόντα.

Η Tetra Pak απασχολεί σήμερα στην Ελλάδα 50 άτομα προσωπικό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέες ανατιμήσεις από την Coca-Cola HBC – Οι προοπτικές της αιγυπτιακής αγοράς και η αναφορά στο δύσκολο ελληνικό καλοκαίρι

Πού ποντάρει για την ανάπτυξή της η Λουξ – Στοίχημα η επέκταση σε νέες αγορές και περισσότερους κλάδους

Γεμίζουν τα βιβλία παραγγελιών των ναυπηγείων – Πρόκληση τα εναλλακτικά καύσιμα

gazzetta
gazzetta reader insider insider