Στην ισχυροποίησή της στην εγχώρια αγορά, την αρτιότερη κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών των πελατών της, καθώς και στη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές και σε νέους κλάδους εφαρμόζοντας την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο μέσω της εξάπλωσης σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και μέσω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων, συνοψίζονται οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης της αχαϊκής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας.
Στα 35 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2022 και επιστροφή σε ζημιές
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας οι οποίες καταχωρήθηκαν χθες στο ΓΕΜΗ, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 35,08 εκατ. ευρώ έναντι 33,86 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,60%, ενώ το μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση της τάξης του 7,79%, υποχωρώντας στα 17,69 εκατ. ευρώ από 19,18 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 73,23 εκατ. ευρώ από 3,26 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές ύψους 1,50 εκατ. ευρώ, από κέρδη 1,88 εκατ. ευρώ το 2021. Τα συνολικά αποτελέσματα της περιόδου συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών συνολικών εσόδων ανήλθαν σε ζημίες ύψους 1,52 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,57 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση «οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, τα υψηλά επίπεδα πληθωρισμού με την αρνητική επίπτωση που επιφέρουν στη ζήτηση, το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο επέφερε ανατιμήσεις στις τιμές των πρώτων και δεύτερων υλών καθιστούν δυσχερή την εκτίμηση της εξέλιξης των σημαντικών παραγόντων που επηρεάζουν τα μεγέθη της εταιρείας», ενώ εκτιμά πως «οι τιμές πρώτων και δεύτερων υλών και ενέργειας έφτασαν στην κορύφωση τους κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία».
«Η διόρθωση που παρατηρείται στις τιμές των ανωτέρω από τις αρχές του έτους 2023, σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας αναμένεται να επηρεάσει θετικά την κερδοφορία για το σύνολο του έτους σε σχέση με το έτος 2022. Η εταιρεία, παρά τη ρευστή κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική οικονομία, παρουσιάζει υψηλούς δείκτες ρευστότητας και σε συνδυασμό με τις μηδενικές δανειακές της υποχρεώσεις προς τραπεζικά ιδρύματα, φέρει μια πρόσθετη ασφάλεια ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς», σημειώνεται. «Η Λουξ Μαρλαφέκας Α.Β.Ε.Ε., ως απόρροια των ορθών επιλογών της διοίκησης και του σωστού σχεδιασμού του προγράμματος ανάπτυξης που ακολουθεί, αναμένεται να έχει ανοδική πορεία και να παραμείνει μια υγιής και εξελισσόμενη ελληνική εταιρεία», καταλήγει η διοίκηση.
Μια ιστορία 73 χρόνων
Η εταιρία Λουξ Μαρλαφέκας Α.Β.Ε.Ε ιδρύθηκε το 1950 με τη μορφή προσωπικής επιχείρησης υπό την επωνυμία Παναγιώτης Μαρλαφέκας με έδρα την Πάτρα και σκοπό, μεταξύ άλλων, την εμπορία αναψυκτικών και χυμών. Η τελευταία της μεταβολή έγινε το 1997.
Η Λουξ διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής, καθώς και γραφεία στην Αθήνα, όπου έχει μεταφερθεί η έδρα από τις 24 Ιανουαρίου 2020. Η πρώτη μονάδα είναι το εργοστάσιο παραγωγής στο Κεφαλόβρυσο, η δεύτερη το κέντρο διανομής που βρίσκεται στη δημοτική κοινότητα Σαραβαλίου Πατρέων και η τρίτη μονάδα, είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής συσκευασιών, τύπου PET, στο Αίγιο.
Επίσης, το 2008, η εταιρεία δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο κέντρο logistics στο Κορωπί Αττικής, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς και του χρόνου παράδοσης.
Σήμερα η εταιρεία εμπορεύεται δέκα διαφορετικά είδη αναψυκτικών (πορτοκαλάδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκαλάδα free, λεμονάδα, Cola Λουξ, βυσσινάδα, Λουξ mix, γκαζόζα, σόδα και τόνικ), τρία είδη αναψυκτικών plus n’ light (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, Cola Λουξ), πέντε είδη παγωμένο τσάι (λεμόνι, ροδάκινο, κόκκινα φρούτα και μαύρο τσάι με γεύσεις λεμόνι και ροδάκινο), τέσσερα είδη χυμών (Πολυβιταμινούχος extra 9, μήλο -πορτοκάλι-καρότο, πορτοκάλι, ροδάκινο).
Τον Νοέμβριο του 2021 η αχαϊκή εταιρεία απέκτησε το 42,34% των μετοχών της εταιρείας εμφιάλωσης νερού Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από διαδικασία πλειστηριασμού, ενώ το 2022 προχώρησε στο λανσάρισμα της σειράς λουξ Tea, καθώς και της πορτοκαλάδας λουξ free χωρίς ανθρακικό, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και τεχνικών γλυκαντικών, χωρίς συντηρητικά, με μειωμένες θερμίδες και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.
Το δίκτυο της εταιρείας υποστηρίζεται από 450 και πλέον αντιπροσώπους σε όλη τη χώρα, ενώ η δραστηριότητα της Λουξ έχει ξεπεράσει τα εγχώρια γεωγραφικά όρια, μέσω των συνεργατών της, και η εταιρεία έχει εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη εξαγωγών.