Η Ryanair έκανε γνωστό ότι ανακάλυψε μη εξουσιοδοτημένα εξαρτήματα σε δύο κινητήρες αεροσκαφών της, καθιστώντας την, την τελευταία μεγάλη αεροπορική εταιρεία που εμπλέκεται με ανταλλακτικά που υποστηρίζονται από πλαστά έγγραφα πιστοποίησης.
Τα ύποπτα εξαρτήματα ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων ελέγχων συντήρησης στο Τέξας και τη Βραζιλία τους τελευταίους μήνες και έκτοτε αφαιρέθηκαν από τους κινητήρες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα, Μάικλ Ο' Λίρι σε συνέντευξή του στο Δουβλίνο.
Οι ρυθμιστικές αρχές πτήσεων κατηγόρησαν μια «σκιώδη» εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, που ονομάζεται AOG Technics Ltd ότι προμήθευε χιλιάδες εξαρτήματα κινητήρων αεροσκαφών με πλαστά έγγραφα πιστοποίησης για μοντέλα Airbus και Boeing, συμπεριλαμβανομένων των 737 παλαιότερης γενιάς που χρησιμοποιούνται στη Ryanair. Η Delta Air Lines, η American Airlines και η Southwest Airlines είναι μεταξύ των αερομεταφορέων που βρήκαν ύποπτα ανταλλακτικά, ανέφερε το Bloomberg News.
Ο CEO του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους ανέφερε ότι θεωρεί ότι η AOG προμήθευσε τα ανταλλακτικά που κατά λάθος κατέληξαν στον στόλο της Ryanair. Η ιρλανδικός αερομεταφορέας δεν είχε ποτέ απευθείας συναλλαγές με την AOG, και έλαβε τα εξαρτήματα για τους δύο κινητήρες μέσω τρίτων. Σύμφωνα με το Ο' Λίρι ο αερομεταφορέας του παραμένει «σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστος» από το σκάνδαλο.
Η Ryanair επιχειρεί με έναν στόλο που διαθέτει μόνο αεροπλάνα της Boeing και έχει περίπου 1.500 κινητήρες, ανέφερε ο Ο' Λίρι. Ο ιδρυτής της AOG, Jose Zamora Yrala, δεν απάντησε σε αίτημα του Bloomberg για να σχολιάσει την είδηση.
Ο κινητήρας CFM56 που βρέθηκε στο επίκεντρο του σκανδάλου είναι ο πιο δημοφιλής παγκοσμίως στους στόλους αεροσκαφών. Η παραγωγή τους είναι μια κοινοπραξία της Safran SA και της General Electric που ονομάζεται CFM International Inc. Η CFM τον Οκτώβριο είχε ανακοινώσει ότι είχε βρει 126 κινητήρες με ύποπτα ανταλλακτικά που πωλήθηκαν από την AOG, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τοποθετημένων σε συνεργεία συντήρησης της CFM.
Οι αεροπορικές εταιρείες κλήθηκαν να ελέγξουν τα αποθέματά τους σε ανταλλακτικά κινητήρων, αφού το Bloomberg ανέφερε για πρώτη φορά το θέμα νωρίτερα μέσα στο έτος. Τα εξαρτήματα που βρέθηκαν έχουν σταλεί στις ομάδες που ηγούνται της έρευνας για την AOG, ενώ οι κινητήρες παραμένουν στο έδαφος.
Σύμφωνα με τον Ο' Λίρι, πρέπει να υπάρχει αυστηρότερος έλεγχος σε τρίτα μέρη που προμηθεύουν εξαρτήματα για τους κινητήρες των αεροσκαφών.