Οι μετοχές των μεγαλύτερων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων αθλητικών ειδών υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση της Nike ότι θα μειώσει τις θέσεις εργασίας, ως απάντηση στις μειωμένες πωλήσεις.
Η Nike ανέφερε ότι θα προβεί σε μείωση κόστους ύψους ως και 2 δισ. δολαρίων, απολύοντας εργαζομένους και απλοποιώντας τη σειρά προϊόντων της εταιρείας αθλητικών ειδών εν μέσω ασθενέστερων προοπτικών πωλήσεων.
Οι μετοχές της υποχώρησαν 11% στις συναλλαγές στη Νέα Υόρκη, έχοντας σημειώσει σε ετήσια βάση άνοδο 4,7% μέχρι σήμερα. Όμοιο το κλίμα και στην Ευρώπη. Στις συναλλαγές της Φρανκφούρτης το πρωί της Παρασκευής, η Adidas σημείωσε πτώση 6,5%, με την Puma να υποχωρεί 4,9%, καθώς οι επενδυτές φοβούνταν παρόμοια επιβράδυνση στις πωλήσεις για τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της αμερικανικής εταιρείας.
Ο CFO της Nike, Ματ Φρεντ, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη της εταιρείας ότι η νέα προοπτική αντικατοπτρίζει ένα απαιτητικό περιβάλλον - «ιδιαίτερα στην Κίνα, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική». Πρόσθεσε ότι υπάρχουν «ενδείξεις για πιο προσεκτική συμπεριφορά των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο».
Ο αμερικανικός κολοσσός αθλητικών ειδών βλέπει τα έσοδα για ολόκληρο το έτος να αυξάνονται περίπου 1%, μετά από απώλειες για το τρέχον τρίμηνο και μια πρόβλεψη για μέτρια αύξηση στο επόμενο τρίμηνο.
«Έχουμε υιοθετήσει μια πιο συνετή προσέγγιση στον προγραμματισμό μας για το ισοζύγιο της χρονιάς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος John Donahoe, προσθέτοντας ότι η Nike βλέπει χαμηλότερα επίπεδα ανάπτυξης από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Nike αναμένει να επιβαρυνθεί με χρεώσεις αναδιάρθρωσης ύψους 400 έως 450 εκατομμυρίων δολαρίων το τρέχον τρίμηνο, «που συνδέονται κυρίως με το κόστος απόλυσης εργαζομένων».
Τα έσοδα στο τρίμηνο ήταν περίπου 13,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που συνέταξε το Bloomberg. Οι πωλήσεις στη περιοχή της Κίνας ήταν χαμηλότερες από το αναμενόμενο, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ξεπέρασαν τις εκτίμησεις της Wall Street.
Οι περιφερειακές επιδόσεις της Nike έρχονται ελαφρώς σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της. Η Puma τον Οκτώβριο ανέφερε ισχυρή ζήτηση στην Ευρώπη και ανάκαμψη στην Κίνα, η οποία αντιστάθμισε την ασθενέστερη απόδοση της στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η Adidas τον Νοέμβριο επισήμανε τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει στις ΗΠΑ, να και ενισχύεται από τις πωλήσεις των εμπορευμάτων που έχει στο στοκ της από τη συνεργασία της με την Yeezy του ράπερ Ye ( Κάνιε Γουέστ).
Πάντως, οι ανησυχίες των επενδυτών για την Κίνα αποτελούν το βασικό επίκεντρο της εταιρείας αθλητικών ειδών, εν μέσω φόβων για μείωση των καταναλωτικών δαπανών εκεί. Ο Donahoe ανέφερε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι η Nike είχε «μεγάλη εμπιστοσύνη για το μέλλον και για τον Κινέζο καταναλωτή». Τα τελευταία αποτελέσματα όμως στη Κίνα, ενδέχεται να δημιουργήσουν περισσότερες αμφιβολίες σχετικά με αυτή την πεποίθηση.
Από την πλευρά του ο Donahoe επανέλαβε την εμπιστοσύνη της Nike για την αγορά της Κίνας, η οποία όμως βιώνει περίοδο χαμηλότερης κατανάλωσης, εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας για τις οικονομικές προοπτικές της χώρας.