Το πρώτο concept store Coffeeway στο Χαλάνδρι... το νέο στοίχημα της Cafetex

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πρώτο concept store Coffeeway στο Χαλάνδρι... το νέο στοίχημα της Cafetex
Το νέο εγχείρημα της Cafetex και οι στόχοι που έχει θέσει. Το πρόσφατο άνοιγμα στην αγγλική αγορά και η επόμενη μέρα για τη γνωστή βιομηχανία επεξεργασίας καφέ. Τι έδειξαν οι τελευταίες οικονομικές καταστάσεις. 

Ένα νέο «στοίχημα» επιχειρεί να κερδίσει η Cafetex, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα.

Με τις εξελίξεις να μην σταματούν σε έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο κι ενώ προηγήθηκε πρόσφατα το επαναλανσάρισμα της μάρκας Coffeeway στο οργανωμένο λιανεμπόριο, η Cafetex αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα. Με στόχο να επανασυστήσει τη μάρκα καφέ στο ευρύ κοινό, η Cafetex άνοιξε το πρώτο Coffeeway concept store. Το κατάστημα βρίσκεται στο Χαλάνδρι, επί της Λεωφόρου Κηφισίας - στο ύψος της πεζογέφυρας Κολεγίου - με τους επισκέπτες του να έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά και να προμηθευτούν την πλήρη γκάμα συσκευασμένων προϊόντων καφέ Coffeeway (φίλτρου, οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες espresso, coffeebags, αρωματικός freeze dried στιγμιαίος), να αγοράσουν συλλεκτικές κούπες, αλλά και να γευτούν επιτόπου το αγαπημένο τους ρόφημα, φτιαγμένο από barista. Παράλληλα, η Coffeeway διαθέτει και καφεκοπτείο στο συγκεκριμένο κατάστημα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Cafetex, Γιάννο Μπενόπουλο, η δημιουργία του πρώτου concept store Coffeeway αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εταιρεία, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για την εγχώρια αγορά του καφέ, καθώς και ένα εξαιρετικό σημείο συνάντησης για καταναλωτές, αλλά και εκπροσώπους από το οργανωμένο λιανεμπόριο και την αγορά του HORECA.

Η κινητικότητα δε στην αγορά του καφέ είναι έντονη και αυτό η Cafetex το γνωρίζει καλά. Ήταν τον Απρίλιο του 2023 όταν η κάτοχος του brand Coffeeway εξαγόρασε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην αγγλικών συμφερόντων εταιρεία Beanies the Flavour Company. Μια βρετανική εταιρεία με έδρα στο Darlington του Ηνωμένου Βασιλείου και με ειδίκευση στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας.

Μέσω του εν λόγω deal και δη της ενίσχυσης των πωλήσεων των προϊόντων Coffeeway στο Ηνωμένο Βασίλειο και το εξωτερικό, η Cafetex προσβλέπει σε διπλασιασμό του συνολικού της τζίρου, σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών.

Όπως αναφέρεται στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2022 η Cafetex συνέχισε τη θετική της πορεία, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών της κατά 30,32%, στα 13,24 εκατ. ευρώ έναντι 10,16 εκατ. ευρώ το 2021.

Ωστόσο η αλματώδης αύξηση της τιμής του καφέ, τα υψηλά κόστη για τη μεταφορά προϊόντων, η αύξηση του κόστους ενέργειας και η προσθήκη πληθωριστικών αυξήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα έπληξε την κερδοφορία της, καθώς η εταιρεία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων σεβόμενη τις διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες και τις ανάγκες των καταναλωτών.

Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,46 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 2,81 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 18,9% έναντι 27,7% το 2021. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της τιμής του καφέ.

Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσης ανήλθαν σε κέρδη 22.000 ευρώ από 780.000 ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4.000 ευρώ από 639.000 ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Όπως τονίζεται στην οικονομική έκθεση, η στρατηγική της Cafetex συνοψίζεται στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα, την αύξηση των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων Coffeeway και Brazita, τη διατήρηση ηγετικής θέσης και διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέχοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας, την περαιτέρω ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές επενδύοντας σε νέες καινοτόμες κατηγορίες προϊόντων, την ενίσχυση της διανομής στη μικρή λιανική καθώς και στο κανάλι των επαγγελματικών πωλήσεων στην Ελλάδα, την ανάπτυξη πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού κυρίως μέσω αποκλειστικών αντιπροσώπων για τη διάθεση επώνυμων προϊόντων, τη διαρκή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων παράλληλα με τον σεβασμό για τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον, καθώς και στη διαρκή βελτίωση των εγκαταστάσεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και της αύξησης της παραγωγικότητας.

Ο κίνδυνος αύξησης της τιμής του καφέ

«Ο συνήθης κίνδυνος που ενδεχομένως μπορεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία όσον αφορά στη δραστηριότητά της, είναι η απρόβλεπτη αύξηση της τιμής του καφέ στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων καθώς και η σχέση ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου. Για τους περιορισμούς των εν λόγω κινδύνων, η εταιρεία προβαίνει κατά διαστήματα σε συμβάσεις προαγοράς καφέ όταν κρίνεται ότι τα επίπεδα κόστους είναι ικανοποιητικά», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση.

Μέσα σε εκλεκτά... χαρμάνια καφέ εδώ και 50 χρόνια

Η ελληνική εταιρεία Cafetex ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1974. Σήμερα είναι παραγωγός εταιρεία και ιδιοκτήτρια των brands Coffeeway και Brazita, αλλά και ηγέτιδα παραγωγός προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας, με ένα ευρύ πελατολόγιο το οποίο περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της ελληνικής, καθώς και άλλες σημαντικές συνεργασίες από το χώρο του Ho.Re.Ca. Το εργοστάσιο της Cafetex βρίσκεται στην Παιανία Αττικής σε κτήριο 2.000 τ.μ., ενώ τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στο Μαρούσι.

Η ιστορία των Coffeeway ξεκίνησε πολύ αργότερα. Ήταν το 1994 όταν άνοιξε το πρώτο Coffeeway specialty coffee shop στο Κολωνάκι, επιχειρώντας να μυήσει τον καταναλωτή στον κόσμο του καφέ. Αρκετά χρόνια μετά και δη το 2017, η μάρκα Coffeeway τοποθετήθηκε στα σούπερ μάρκετ με μια premium σειρά συσκευασμένων αρωματικών καφέδων φίλτρου, ενώ το 2019 η προϊοντική συλλογή μεγάλωσε, με την προσθήκη πέντε premium κωδικών καψουλών espresso Coffeeway. Το 2022 η Coffeeway ξανασυστήθηκε στο καταναλωτικό κοινό, με νέο λογότυπο και ανανεωμένα εικαστικά συσκευασιών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Τι αλλάζει σε ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ και «κλειστά» διαμερίσματα

Σχέδιο ΥΠΕΝ για οφειλέτες: Ο προμηθευτής θα πρέπει να προτείνει ρύθμιση πριν κοπεί το ρεύμα

Στον «αέρα» οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές – Προς ανασχεδιασμό ο διαγωνισμός των 150 εκατ. ευρώ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider