Η Ryanair περιόρισε την πρόβλεψη κερδών της για το οικονομικό έτος που τελειώνει το τέλος Μαρτίου, ύστερα από την κίνηση ορισμένων διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων να σταματήσουν ξαφνικά να πωλούν τις πτήσεις της τον Δεκέμβριο, αναγκάζοντάς την να μειώσει τους ναύλους για να γεμίσει θέσεις, καθώς το κόστος ανά επιβάτη αυξήθηκε.
Η Ryanair, η οποία κατηγορεί εδώ και χρόνια τα ταξιδιωτικά sites πως προσθέτουν παράνομα έξτρα χρεώσεις και είχε ξεκινήσει μία σειρά από δικαστικές υποθέσεις εναντίον τους, αιφνιδιάστηκε όταν σταμάτησαν να πωλούν τα εισιτήριά της.
Η αεροπορική εταιρεία, η μεγαλύτερη της Ευρώπης σύμφωνα με τον αριθμό επιβατών, προβλέπει πως μετά τα φορών έσοδά της θα είναι ανάμεσα στα 1,85 δισ. και 1,95 δισ. ευρώ (2 με 2,1 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που τελειώνει στις 31 Μαρτίου.
Η νέα της πρόβλεψη υπολείπεται εκείνης του Νοεμβρίου που κυμαινόταν ανάμεσα σε 1,85 δισ. και 2,05 δισ. ευρώ, ωστόσο θα καταφέρει να ξεπεράσει το προηγούμενο ρεκόρ των 1,45 δισ. ευρώ του 2018. Οι μετοχές της Ryanair αυτή την ώρα καταγράφουν άνοδο 1,55% στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια.
Η ξαφνική διακοπή στις πωλήσεις εισιτηρίων από τις ταξιδιωτικούς πράκτορες αύξησε το ποσοστό των άδειων καθισμάτων στις πτήσεις κατά περίπου 1%, κάτι που ανάγκασε την εταιρεία να τονώσει τα bookings τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά με ναύλα που ήταν «ελαφρώς χαμηλότερα από εκείνα που περιμέναμε», δήλωσε ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών, Neil Sorahan.
Τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έκλεισε τον Δεκέμβριο, το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ, σημαντικά χαμηλότερα από τα 49 εκατ. ευρώ που περίμεναν οι αναλυτές.
Τα υψηλά ποσοστά των κενών θέσεων, επιπλέον της υψηλότερης αμοιβής παραγωγικότητας που συμφωνήθηκε με το προσωπικό, σήμαινε ότι το κόστος χωρίς καύσιμα για ολόκληρο το έτος αναμενόταν να αυξηθεί κατά περίπου 2,5 ευρώ, είπε ο Sorahan.