Αν και περιόρισε τις απώλειές της στο τέλος του 2023, ερωτήματα τίθενται σχετικά με κατά πόσο η Boeing θα μπορέσει να πετύχει τους οικονομικούς στόχους της μελλοντικά, μετά από την κρίση που ξέσπασε με το 737 Max 9.
Αυτό προκύπτει από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του κατασκευαστή αεροσκαφών την Τετάρτη, καθώς φαίνεται πως η ζήτηση και οι παραδόσεις αεροσκαφών αυξήθηκαν πέρυσι, βοηθώντας τη μονάδα εμπορικών αεροπλάνων. Η εταιρεία δεν παρείχε guidance για το 2024, λίγες εβδομάδες μετά την έκρηξη στη μέση της πτήσης σε ένα σχεδόν νέο 737 Max 9 στις 5 Ιανουαρίου.
Έτσι, για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, η Boeing ανακοίνωσε προσαρμοσμένη ζημιά ανά μετοχή στα 47 σεντς έναντι αναμενόμενης 78 σεντς με έσοδα 22,02 δισ. δολαρίων έναντι 21,1 δισ. δολαρίων που αναμένονταν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι του γίγαντα των αεροσκαφών πριν από τέσσερα χρόνια μετά τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα του Max, βρίσκεται ξανά υπό πίεση προκειμένου να «καθαρίσει» τη φήμη της εταιρείας προς τους πελάτες, τις ρυθμιστικές αρχές και το κοινό μετά το ατύχημα, μετά από το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου.
«Ενώ συχνά χρησιμοποιούμε αυτή την εποχή του χρόνου για να μοιραστούμε ή να ενημερώσουμε τους οικονομικούς και επιχειρησιακούς μας στόχους, δεν είναι τώρα η ώρα για κάτι τέτοιο», είπε ο Calhoun σε ένα μήνυμα προς τους υπαλλήλους. «Θα εστιάσουμε απλώς σε κάθε επόμενο αεροπλάνο, ενώ κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας, να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της ρυθμιστικής μας αρχής και να διασφαλίσουμε το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και ποιότητας σε ό,τι κάνουμε. Τελικά, αυτό είναι που θα οδηγήσει την απόδοσή μας», δήλωσε το στέλεχος.
Οι ομοσπονδιακοί ερευνητές εξετάζουν εάν το βύσμα της πόρτας δεν είχε εγκατασταθεί σωστά πριν παραδοθεί το αεροπλάνο Max 9 στην Alaska Airlines στα τέλη του περασμένου έτους.
Το ατύχημα ήταν το πιο σοβαρό σε μια σειρά προφανών ελαττωμάτων στην παραγωγή που επιβράδυναν τις παραδόσεις νέων αεροπλάνων και εξόργισε ορισμένους από τους μεγαλύτερους πελάτες αεροπορικών εταιρειών της εταιρείας, ενώ η κύρια ανταγωνιστική Airbus συνεχίζει να ξεπερνά την Boeing στην παράδοση νέων αεροσκαφών.