Επενδύσεις μαμούθ, συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, δρομολογεί σε ορίζοντα πενταετίας η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, με στόχο να περάσει στην επόμενη μέρα και να είναι σε θέση να ξεδιπλώσει πλήρως την αναπτυξιακή στρατηγική της.
Όπως αποκάλυψε η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, από το σύνολο των 100 εκατ. ευρώ, περίπου τα 63 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από δανεισμό, ενώ ένα ποσό της τάξης των 37 εκατ. ευρώ περίπου θα προέλθει από ίδια κεφάλαια.
Η χρηματοδότηση μέσω Eurobank και Ταμείου Ανάκαμψης
Ήδη, όπως έγινε γνωστό στις αρχές της εβδομάδας, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης χρηματοδότησης 50,3 εκατ. ευρώ με τη Eurobank, με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τη χρηματοδότηση επένδυσης συνολικού ύψους 62,8 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης NextGenerationEU.
Η επένδυση χρηματοδοτείται κατά 50% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (31,4 εκατ. ευρώ) και κατά 30% μέσω δανείου της Eurobank (18,8 εκατ. ευρώ), ενώ το 20% καλύπτεται μέσω ιδίας συμμετοχής της εταιρείας.
Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει 79 υποέργα εκσυγχρονισμού συνολικού προϋπολογισμού 62,82 εκατ. ευρώ, τα οποία θα υλοποιηθούν στα τρία εργοστάσια της εταιρείας στην Περιφέρεια Ιωαννίνων (Περίβλεπτος, Καλπάκι, ΒΙ.ΠΕ-PETCOM) καθώς και υποστηρικτικά έργα για την αύξηση της παραγωγικής δύναμης και την εξοικονόμηση του ενεργειακού κόστους.
Πώς ξεδιπλώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα των 100 εκατ. ευρώ
Όπως εξήγησε η δεύτερη γενιά της εταιρείας, τα αδέλφια Κωνσταντίνος και Παύλος Σεπετάς, Διευθυντής πωλήσεων και Υπεύθυνος λειτουργιών και τεχνολογίας αντίστοιχα, οι επενδύσεις αφορούν σε τέσσερις συν έναν βασικούς πυλώνες και συγκεκριμένα τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, τις κτιριακές υποδομές, την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση, τη βιωσιμότητα, καθώς και την επικοινωνία.
Αναλυτικότερα, σχεδιάζεται η προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής τόσο για προϊόντα όσο και για προπλάσματα και πώματα, η αναβάθμιση των υφιστάμενων γραμμών και του παρασκευαστηρίου με προσθήκη νέων λειτουργιών και αυτοματισμών, η επέκταση των κτιριακών υποδομών (γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι), έργα εξοικονόμησης ενέργειας που περιλαμβάνουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ και την αντικατάσταση λαμπτήρων με LED για τη μείωση του ενεργειακού κόστους, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού: μετάβαση σε cloud ERP σε τηλεφωνία μέσω διαδικτύου, και σε συστήματα διαχείρισης πελατών CRM και εργαζομένων, καθώς και έργα υποστήριξης logistics που έχουν στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των οχημάτων μέσω του ελέγχου των χιλιομέτρων και των καταναλώσεων καυσίμου.
Με αυτά τα δεδομένα, αναμένεται να επενδυθούν 4 εκατ. ευρώ σε ιδιόκτητο στόλων φορτηγών, 5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό και σε συστήματα οργάνωσης, 28 εκατ. ευρώ για τη στήριξη του δικτύου πελατών της εταιρείας, με μια ευρεία γκάμα προϊόντων, καλύπτοντας τις ανάγκες τους με το νερό και τα αναψυκτικά.
Από τα 28 εκατ. ευρώ δε, τα 8 εκατ. ευρώ προορίζονται για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας με πάγια υλικά, ενώ ένα ποσό της τάξης των 20 εκατ. ευρώ θα διοχετευθεί στον τομέα της επικοινωνίας και της διαφήμισης.
Οι στόχοι
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Σεπετά, «με αυτή την εμπορική πολιτική η εταιρεία θα διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της, ενώ το χάσμα που υπάρχει με τους πολυεθνικούς ομίλους, θα γεφυρωθεί».
«Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους μας είναι να είμαστε παντού. Θέλουμε να φτάνουμε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Θέλουμε να προσφέρουμε προϊόντα στην καλύτερη ποιότητα και στην καλύτερη τιμή», έσπευσε να συμπληρώσει.
Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφέρει τη βούληση για διαρκή εξέλιξη των προϊόντων της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, προκειμένου να καλύπτονται ολοένα και περισσότερες κατηγορίες. Ενδεικτικό παράδειγμα το γνωστό πλέον mixer Βίκος Pink Grapefruit, κατέχοντας ήδη μερίδιο της τάξης του 21,9%.
«Με όλες αυτές τις επενδύσεις, καθιστούμε τη βιομηχανία μας έτοιμη για εξαγωγές, όμως σε πρώτη φάση επενδύουμε στη χώρα. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η εδραίωση στη χώρα και η επίτευξη των εγχώριων στόχων, ενώ το εξαγωγικό προφίλ είναι κάτι που θα εξεταστεί σε δεύτερο στάδιο», σημείωσε δε ο κ. Σεπετάς.
Ανάπτυξη κύκλου εργασιών 14% το 2023
Το 2023 έκλεισε για την εταιρεία με ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της τάξης του 14% στα επίπεδα των 120 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για το 2024 τοποθετείται στα ίδια επίπεδα.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης Τύπου ο κ. Σεπετάς απέκλεισε το ενδεχόμενο στρατηγικός επενδυτής να εισέλθει στην Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, ενώ παραδέχθηκε ότι, αν και δεν υπάρχει στη δεδομένη φάση κανένα σχέδιο απόκτησης άλλης εταιρείας, η εταιρεία παραμένει ανοιχτή στις εξαγορές εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα.
Η εταιρεία πήρε πίσω τις ανατιμήσεις στο πορτοκάλι
Σε ό,τι αφορά τη νέα δέσμη μέτρων που έλαβε το υπουργείο Ανάπτυξης για την καταπολέμηση της ακρίβειας, ο κ. Σεπετάς έκανε λόγο για πρωτοβουλίες που επιβαρύνουν την εταιρεία με πρόσθετο κόστος «όταν εμείς κοιτάμε να εξαντλούμε τα περιθώρια».
Ειδικά δε στο μέτρο που αφορά στην τρίμηνη απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών για τους προμηθευτές εάν έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις στα προϊόντα τους, ο κ. Σεπετάς ανέφερε «στο πορτοκάλι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, η τιμή του έχει αυξηθεί κατά 150%. Είχαμε ανακοινώσει ανατιμήσεις στο πορτοκάλι και τις ανακαλούμε καθώς είμαστε μια εταιρεία που βρισκόμαστε σε συνεχή προωθητική ενέργεια».
Ξεκαθάρισε, τέλος, ότι η εταιρεία δεν είχε σχεδιάσει ανατιμήσεις σε άλλα προϊόντα.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο χαρτοφυλάκιο της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ανήκουν οι μάρκες φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Μιτσικέλι και Υάς και τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά Βίκος.