Το 2023 ήταν η χρονιά της Mattel με την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η ταινία Barbie μονοπωλώντας το Νο.1 στο box-office, δίνοντας μεγάλη ώθηση και στις πωλήσεις της εμβληματικής κούκλας. Ωστόσο, το 2024, η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει το κόστος και αναμένει ασθενέστερη ζήτηση για την κούκλα και για τα παιχνίδια της συνολικά.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη στοχεύει σε ετήσια εξοικονόμηση έως και 200 εκατ. δολαρίων από φέτος έως το 2026 μέσως μίας νέας προσπάθειας μείωσης του κόστους. Όπως αναφέρουν τα στελέχη, αυτή η προσπάθεια περιλαμβάνει σχέδια για το κλείσιμο ενός εργοστασίου στην Κίνα. Την ίδια στιγμή η εταιρεία ανακοίνωσε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 1 δισ. δολαρίων, επικαλούμενη τον ισχυρό ισολογισμό της.
H μετοχή της Matttel ενισχύθηκε χθες 1,57% ενώ στα ίδια επίπεδα διαπραγματεύεται και στις προσυνεδριακές ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Οι περισσότερες εταιρείες παιχνιδιών έχουν ανακοινώσει προσπάθειες περικοπής του κόστους τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς οι επενδυτές αναζητούν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Η Hasbro Inc., ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Mattel, δήλωσε τον Δεκέμβριο πως σχεδίαζε να προχωρήσει σε απολύσεις.
Η Mattel προβλέπει πως οι καθαρές πωλήσεις για το 2024 θα φτάσουν στα επίπεδα των 5,44 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το 2023 — λίγο χαμηλότερα από τις προσδοκίες της αγοράς που μιλούσε για άνοδο 1,4%.
Η Mattel ανέφερε καθαρά κέρδη 147,3 εκατ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο, ή 42 σεντς ανά μετοχή, καταγράφοντας αύξηση 131 εκατ. δολαρίων.
Δεκάδες εταιρείες, εντός και εκτός της βιομηχανίας παιχνιδιών, έχουν ανακοινώσει προσπάθειες μείωσης του κόστους τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς οι επενδυτές αναζητούν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους μετά από ένα έτος κατά το οποίο οι ανησυχίες για την ύφεση κυμαίνονταν στην οικονομία. Η Hasbro Inc. HAS, +1,34%, ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της Mattel, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι σχεδίαζε απολύσεις.