Νέες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ σχεδιάζει τη διετία 2024-2025 η Κρι Κρι, που συμπληρώνει εφέτος 70 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής.
Όπως αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, Παναγιώτης Τσινάβος, το νέο επενδυτικό πλάνο αφορά κατά κύριο λόγο σε επεκτάσεις των υφιστάμενων υποδομών της, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγή. Ειδικότερα, δρομολογείται η δημιουργία νέου θαλάμου συντήρησης, επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών και παγωτού, καθώς και υποδομές για την ενίσχυση της παραλαβής γάλακτος. Τον τελευταίο δε μήνα ολοκληρώθηκε η επένδυση για τη δημιουργία νέας αποθήκης πρώτων υλών. Σωρευτικά, την τελευταία δεκαετία, η Κρι Κρι έχει επενδύσει το ποσό των 100 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό.
Το 2023 η εταιρεία κατέγραψε ισχυρή διψήφια αύξηση των πωλήσεών της, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 210 εκατ. ευρώ, ενώ με παρουσία σε 42 χώρες του κόσμου και 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια, οι εξαγωγές της αγγίζουν το 50% του κύκλου εργασιών της. Κυριότερες αγορές στόχοι των εξαγωγών της είναι η Ιταλία, η Αγγλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία και η Σουηδία.
Τα μερίδια αγοράς
Η Κρι Κρι αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο παραγωγό γιαουρτιού στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο. Καθώς παράγει σχεδόν το σύνολο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, μαζί με τα επώνυμα Κρι Κρι, το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 50% σε όγκο. «Ένα στα δύο γιαούρτια στην Ελλάδα παράγεται από την Κρι Κρι», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσινάβος.
Στην ελληνική αγορά του παγωτού, το brand Κρι Κρι βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε πωλήσεις, με μερίδιο 22,5% σε όγκο και διαθέτοντας 20.000 σημεία πώλησης σε όλη την επικράτεια.
Τα στοιχήματα της επόμενης μέρας
Χαράσσοντας ήδη τα σχέδια της επόμενης ημέρας, η Κρι Κρι έχει αποφασίσει να επενδύσει σε κατηγορίες προϊόντων που παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική.
Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, στρατηγικής σημασίας κατηγορία είναι το Frozen yogurt, το οποίο παράγεται από «αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι Κρι Κρι». Η εταιρεία έχει ήδη παρουσία σε Ιταλία, Κορέα, Γερμανία, ενώ το 2024 σχεδιάζει την είσοδό της στη Νορβηγία, τις ΗΠΑ, τη Σιγκαπούρη και την Ταιβάν. Αγορές στόχο αποτελούν, τέλος, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία. Να σημειωθεί εδώ ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς παγωτού ανέρχεται σήμερα στα 60 δισ. δολάρια, ενώ της ευρωπαϊκής στα 20 δισ. δολάρια.
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει, την ίδια στιγμή και η κατηγορία των high protein yogurts, με την Κρι Κρι να έχει αναπτύξει μια νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και να στοχεύει σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.
Δεν φεύγει από το Χρηματιστήριο
Με την Κρι Κρι να έχει συμπληρώσει 20 χρόνια παρουσίας στο ελληνικό χρηματιστήριο, ο κ. Τσινάβος υπερασπίζεται σθεναρά την επιλογή αυτή. «Η εταιρεία αποτιμάται σήμερα στα 350 εκατ. ευρώ, μια αποτίμηση την οποία δεν θα είχε σε καμία περίπτωση εάν δεν είχε μπει στο χρηματιστήριο», τόνισε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως «δεν βλέπω κανέναν λόγο να φύγουμε από το ΧΑ».
«Έχω κάθε χρόνο ανάπτυξη 35%. Είναι σαν να εξαγοράζω κάθε χρόνο μια εταιρεία. Με τέτοια ανάπτυξη γιατί να πραγματοποιήσω εξαγορά;» σημείωσε επίσης, Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο υλοποίησης κάποιας εξαγοράς.
Η Κρι Κρι απασχολεί σήμερα περισσότερους από 600 εργαζόμενους, 500 περίπου στις Σέρρες και 100 στην Αθήνα.
Μπαίνει στην ψυχαγωγία με το πρώτο θεματικό πάρκο παγωτού στην Ελλάδα
Με αφορμή δε τη συμπλήρωση 70 χρόνων ζωής, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία αποφάσισε να κάνει την είσοδό της σε έναν εντελώς διαφορετικό κλάδο, εκείνον της ψυχαγωγίας.
Ειδικότερα, προχώρησε στη δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου παγωτού στην Ελλάδα. Πρόκειται για το «εργοστάσιο παγωτού» στις Σέρρες, το οποίο ανοίγει σήμερα 12 Μαρτίου τις πύλες του για πρώτη φορά και αφορά σε ένα μοναδικό και πρωτοποριακό πάρκο εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα για μικρούς και μεγάλους, αλλά και έναν πόλο τουριστικής έλξης για την πόλη των Σερρών και σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα.
Το βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού αποτελεί έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., τμήμα ενός καθαρά σύγχρονου βιομηχανικού χώρου, όπου οι επισκέπτες ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του, ενώ στο τέλος, θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση στο εργαστήρι παγωτού.
Η επένδυση για το θεματικό πάρκο ανήλθε στο 1 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι να προσελκύει 50.000 μαθητές τον χρόνο από όλη την Ελλάδα. Ήδη, ως τον Ιούνιο αναμένεται να έχουν περάσει από το «εργοστάσιο παγωτού» περισσότεροι από 9.000 μαθητές, ενώ το πάρκο θα είναι ανοιχτό και τα Σάββατα προκειμένου να υποδέχεται οικογένειες από όλη τη χώρα.