Σε τροχιά ανάπτυξης κινείται η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, ποντάροντας για εφέτος σε περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στην ελληνική αγορά, καθώς και σε σημαντική αύξηση των μεριδίων της στον διεθνή χάρτη.
Όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας την Παρασκευή στο περιθώριο εκδήλωσης, για το 2024 η Apivita προσβλέπει σε κύκλο εργασιών ύψους 67 εκατ. ευρώ έναντι 60 εκατ. ευρώ το 2023 και 52 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ως το 2027 ποντάρει το «κοντέρ» του κύκλου εργασιών να γράψει 100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία καταγράφει διψήφια ανάπτυξη κάθε χρόνο από το 2014 μέχρι και σήμερα, με εξαίρεση το 2020 λόγω της πανδημικής κρίσης.
Στο 38% του τζίρου οι εξαγωγές
Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας αποκτά συνεχώς ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν πλέον στο 38% του κύκλου εργασιών της και να πραγματοποιούνται σε 56 χώρες του πλανήτη. Βασικές αγορές είναι εκείνες στις οποίες διαθέτει θυγατρικές και συγκεκριμένα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία και Βέλγιο, ενώ ο πήχης τίθεται ακόμη πιο ψηλά για το μέλλον. Στόχος της Apivita είναι το 2027 να εξάγει τα προϊόντα της σε 70 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Vorwerk: Με μοντέλο Tupperware στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία του στα ελληνικά νοικοκυριά - Η πολυσυσκευή Thermomix
Άνοιγμα στον Καναδά
Τη δεδομένη στιγμή, στρατηγικό στόχο αποτελεί η καναδική αγορά, η οποία αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την Apivita. Ταυτόχρονα, ποντάρει πολλά στην ανάπτυξη του e-commerce, το οποίο κυμαίνεται κοντά στο 10% του κύκλου εργασιών, με τα στελέχη της εταιρείας να θέτουν ως κυρίαρχο στόχο τον διπλασιασμό αυτού του ποσοστού.
Βασικό κανάλι το φαρμακείο
Το φαρμακείο παραμένει το βασικό κανάλι πώλησης για τα προϊόντα της Apivita, παραμένοντας στο επίκεντρο της αναπτυξιακής της στρατηγικής. «Ο κόσμος νιώθει ασφάλεια στο φαρμακείο και σε αυτό δίνουμε έμφαση», τόνισαν, μεταξύ άλλων, τα στελέχη της εταιρείας, ενώ όταν ρωτήθηκαν για την προοπτική επέκτασης του δικτύου καταστημάτων, εξήγησαν πως για την ώρα δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Apivita δραστηριοποιείται στη λιανική με δύο καταστήματα στην Ελλάδα – ένα επί της οδού Σόλωνος και ένα στο αεροδρόμιο – ενώ διατηρεί δύο καταστήματα στην Κροατία και ένα στην Ισπανία, στη Μαδρίτη.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Philosofish: Οι υψηλοί στόχοι για το 2024 και οι «φουρτούνες» στην αγορά από την Avramar
Επιστροφή του 1% των πωλήσεών της για την προστασία του περιβάλλοντος
Να σημειωθεί εδώ ότι η Apivita συμμετέχει στο Παγκόσμιο Δίκτυο 1% for the Planet, στο πλαίσιο του οποίου δεσμεύεται να επιστρέφει στον πλανήτη το 1% των πωλήσεων επιλεγμένων προϊόντων της, μέσω συνεργασιών με διεθνείς φορείς και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, που έχουν ως στόχο την προστασία της βιοποικιλότητας και των μελισσών, σε παγκόσμιο επίπεδο. Προς αυτή την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται στενά με την Aegean Rebreath, με την οποία ταξιδεύουν σε νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς της χώρας, πραγματοποιώντας θαλάσσιους και παράκτιους καθαρισμούς.
Πώς ξεκίνησε η πορεία της… ζωής της μέλισσας
«Γεννημένη» στην Αθήνα το 1979 από δυο φαρμακοποιούς πρωτοπόρους στη βιώσιμη ανάπτυξη, τη Νίκη και το Νίκο Κουτσιανά, η Apivita προσφέρει αποτελεσματικά φυσικά προϊόντα για το πρόσωπο, το σώμα και τα μαλλιά. Το όνομα Apivita προέρχεται από τις λατινικές λέξεις APIS (Μέλισσα) και VITA (Ζωή) και σημαίνει «η ζωή της μέλισσας». Η εταιρεία έχει έδρα στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των μετοχών της βρίσκονται στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου PUIG.
Η PUIG είναι ένας όμιλος που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών με διεθνή παρουσία σε 150 χώρες. Η επένδυση της PUIG στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του ερευνητικού εργαστηρίου και των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο Αττικής.
Σήμερα, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.