Την συμπερίληψη των καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων των προηγμένων βιοκαυσίμων καθώς και των συνθετικών καυσίμων στον κατάλογο των τεχνολογιών για το «net-zero» από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αυτή την εβδομάδα «χαιρέτισε θερμά» η European Community Shipowners’ Associations (ECSA) που εκπροσωπεί όλους τους εφοπλιστικούς φορείς της ΕΕ.
Ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Net – Zero Industry Act) που υπερψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα κατά την τελευταία ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πριν τις Ευρωεκλογές, εισάγει ειδικούς όρους για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη της ΕΕ προκειμένου να αναπτύξουν παραγωγική ικανότητα που να καλύπτει τουλάχιστον το 40% των αναγκών καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
«Πρόκειται για ένα ζωτικής σημασίας βήμα για να διασφαλιστεί ότι τα καθαρά καύσιμα θα διατίθενται στην αγορά σε προσιτή τιμή, ως προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων για τη ναυτιλία», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση όπου σημειώνεται ακόμη πως η αύξηση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία είναι βασική προτεραιότητα.
«Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν ζητήσει να δοθεί η δυνατότητα στους Ευρωπαίους προμηθευτές καυσίμων να κλιμακώσουν την παραγωγή τους και να διαθέσουν καθαρά, οικονομικά και ασφαλή καύσιμα στην αγορά. Η αντιστοίχιση της ευρωπαϊκής βιομηχανικής ικανότητας παραγωγής καυσίμων με τους στόχους της ΕΕ στο πλαίσιο του FuelEU Maritime είναι απαραίτητη. Χαιρετίζουμε το σημείο αναφοράς 40% για την παραγωγή καθαρών καυσίμων, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, ως σκαλοπάτι προς μια διεθνή αύξηση της χρήσης εναλλακτικών βιώσιμων καυσίμων για τη ναυτιλία. Θα συνεργαστούμε στενά με την Επιτροπή για να διασφαλίσουμε ότι το σημείο αναφοράς του 40% θα μεταφραστεί σε άμεσες ενέργειες», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.