Μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχει δώσει η Τράπεζα της Ελλάδος την άδεια λειτουργίας στη Snappi, την πρώτη neobank από την Τράπεζα Πειραιώς και την ελληνική εταιρεία fintech, με έδρα τα Ιωάννινα, Natech.
Για την Τράπεζα Πειραιώς, το 2024 θα είναι «έτος Snappi», καθώς η πρώτη ανεξάρτητη ψηφιακή τράπεζα στην Ελλάδα θα μπει δυναμικά στην αγορά των digital πληρωμών και υπηρεσιών, στοχεύοντας μέχρι το 2026 σε περίπου 1 εκατομμύριο πελάτες και 150 συνεργασίες με εμπόρους στο «embedded finance», δηλαδή στη διάθεση χρηματοοικονομικών προϊόντων από μια μη χρηματοοικονομική πλατφόρμα.
Όπως είχε αναφέρει η Διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς στους αναλυτές κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων 2023, από την πρώτη μέρα λειτουργίας της, η Snappi θα παρέχει πλήρες φάσμα υπηρεσιών πληρωμών και μικροχρηματοδοτήσεις. Για το 2030, το όραμα της Snappi είναι η επέκταση στο εξωτερικό, οι συνεργασίες στο Banking-as-a-Service (μοντέλο με το οποίο μη τραπεζικές επιχειρήσεις ενσωματώνουν απευθείας στα προϊόντα τους υπηρεσίες ψηφιακής τραπεζικής που παρέχονται από αδειοδοτημένες τράπεζες μέσω διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών) σε διάφορες χώρες, καθώς και η δημιουργία πλήρους γκάμας προϊόντων που θα απευθύνονται και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επαγγελματίες και εύπορους πελάτες.
Στους αναλυτές είχε αναφερθεί ότι το λειτουργικό κόστος της Snappi θα διαμορφωθεί το 2024 στα 15 εκατ. ευρώ, το 2025 σε 20 εκατ. ευρώ και το 2026 σε 30 εκατ. ευρώ. Όσο για τα έσοδα που αναμένει η Τράπεζα Πειραιώς από τη Snappi την τριετία 2024-2026 υπολογίζονται σε 55 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έδωσε στους αναλυτές κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2024 η Τράπεζα Πειραιώς, η ίδια έχει φτάσει ήδη να διεκπεραιώνει το 99% των συναλλαγών ψηφιακά (από 85% το 2021), έχει ανεβάσει δυόμιση φορές τις ψηφιακές της πωλήσεις μέσα σε τρία χρόνια (2020-23) και έχει αυξήσει κατά 35% τους ενεργούς χρήστες του e-banking στο ίδιο διάστημα. Τώρα, η Τράπεζα χτίζει τη νέα γενιά υπηρεσιών που θα της δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εστιάζοντας στα Advanced analytics και την GenAI, στη βελτίωση του ψηφιακού «ταξιδιού» του πελάτη, στις τεχνολογικές συνεργασίες όπως η στρατηγική της συνεργασία με την Microsoft για υποδομές σε cloud, αλλά και άλλες συνεργασίες που θα επιδιώξει με fintechs, καθώς και στο embedded finance, με περισσότερες από 40 εμπορικές συμφωνίες για καταναλωτικά δάνεια του personal banking.