Νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με αιχμή τις μεσαίου και μικρού μεγέθους αλυσίδες, «βλέπει» το προσεχές διάστημα ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, καθώς συνεχίζεται ο μετασχηματισμός του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα.
Όπως εκτίμησε χθες ο κ. Παντελιάδης, μιλώντας στην καθιερωμένη ετήσια συνέντευξη Τύπου του ομίλου που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική, «σε πέντε χρόνια από σήμερα εκτιμώ ότι ο συνολικός αριθμός των σούπερ μάρκετ στη χώρα θα είναι μικρότερος από πλευράς αλυσίδων. Ωστόσο αυτές οι λιγότερες αλυσίδες θα διαθέτουν περισσότερα καταστήματα». Με αυτή του τη δήλωση ο κ. Παντελιάδης επιβεβαίωσε πως έρχονται νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις τα επόμενα χρόνια στον κλάδο.
«Δεν υπάρχει ανάγκη για εξαγορές στους μεγάλους»
Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν διαφαίνεται ανάγκη για εξαγορές ή συγχωνεύσεις μεταξύ των «ισχυρών παικτών» του οργανωμένου λιανεμπορίου. «Εκτίμησή μου είναι ότι στον κλάδο αυτή τη στιγμή οι μεγάλες αλυσίδες είναι υγιείς, άρα δεν έχουν ανάγκη για εξαγορές ή συγχωνεύσεις».
Η εικόνα βέβαια είναι διαφορετική στους μικρομεσαίους του κλάδου, όπου οι συνθήκες ανταγωνισμού γίνονται όλο και πιο έντονες. «Κάποιοι θα συνεχίσουν να πιέζονται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης και πρόσθεσε πως είναι στην ευχέρεια του κάθε επιχειρηματία να αποφασίσει τι θα πράξει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιχειρηματίες από τον χώρο των μικρομεσαίων στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν δύο συν μια επιλογές. Ή θα διαφοροποιηθούν σε ποιότητα και τιμή ώστε να είναι σε θέση να αντέξουν τον ανταγωνισμό, ή θα επιχειρήσουν να πουληθούν σε κάποια μεγαλύτερη αλυσίδα ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξία τους.
- Δείτε επίσης: METRO: Πού επενδύει 280 εκατ. ευρώ ως το 2026 – Τα νέα καταστήματα και τα επόμενα βήματα
«Εάν δεν κάνει τίποτα από τα δύο μια μικρομεσαία αλυσίδα, τότε είναι βέβαιο πως θα βρεθεί σε αδιέξοδο», εκτίμησε ο επικεφαλής του ομίλου METRO για να προσθέσει πως «Δεν θεωρώ αναπόφευκτο ότι όλες οι μικρομεσαίες αλυσίδες σούπερ θα πουληθούν αλλά σίγουρα κάτι πρέπει να κάνουν».
Παράλληλα, υποστήριξε ότι οι εξαγορές θα πρέπει να γίνονται με προσοχή. «Έχουμε δει αρκετές εξαγορές και θα δούμε κι άλλες. Δεν είναι όμως όλες οι εξαγορές επιτυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις, καθώς δεν ταιριάζουν όλοι με όλους…», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Είναι βέβαιο πως θα υπάρξει συγκέντρωση στον κλάδο. Τα επόμενα 2-3 χρόνια θα βλέπουμε μικρές επιχειρήσεις να απορροφούνται. Μπορεί να δούμε 10-20 αλυσίδες μικρού και μεσαίου μεγέθους να απορροφούνται. Ό,τι δεν απορροφηθεί μπορεί να κλείσει…», εκτίμησε στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, Γιάννης Μασούτης, μιλώντας τον προηγούμενο μήνα στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο των εγκαινίων του πιο μεγάλου καταστήματος που η αλυσίδα διαθέτει στην Κέρκυρα, το οποίο ανακαινίστηκε πλήρως.
Πού «κοιτάζει» εξαγορές ο όμιλος METRO
Ερωτηθείς δε για το αν εξετάζει ο όμιλος METRO πιθανούς στόχους για εξαγορές, ο κ. Παντελιάδης απάντησε χαρακτηριστικά πως «οι εξαγορές μας ενδιαφέρουν και τις κοιτάμε, αλλά με τους όρους που εμείς θέλουμε. Εξετάζουμε τα κριτήρια ώστε να διαφαίνεται ότι μπορεί να γίνει μια επένδυση που ωφελεί. Κοιτάμε μια αλυσίδα που να μας ταιριάζει και να μπορεί ταυτόχρονα η επένδυση να καταστεί αποδοτική».
Ενδεικτικά ανέφερε ότι ο όμιλος δεν πρόκειται να εξετάσει το ενδεχόμενο εξαγοράς μια αλυσίδας που διαθέτει μικρά μαγαζιά. «Μαγαζιά των 200-300 τμ εμείς δεν ξέρουμε να τα δουλέψουμε, άρα δεν είναι εύκολος στόχος εξαγοράς για εμάς», σημείωσε.