ΑΒΑΞ: Αναμένει βελτίωση στην Κατασκευή, μερίσματα 1,1 δισ. από Παραχωρήσεις – Πώς θα ανταμείψει τους μετόχους

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒΑΞ: Αναμένει βελτίωση στην Κατασκευή, μερίσματα 1,1 δισ. από Παραχωρήσεις – Πώς θα ανταμείψει τους μετόχους
Την εκτίμηση ότι από φέτος η εισηγμένη θα παρουσιάσει αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου EBITDA εξέφρασε χθες η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου.

Την εκτίμηση ότι από φέτος η εισηγμένη θα παρουσιάσει αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου EBITDA εξέφρασε χθες η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου ΑΒΑΞ, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, αποτελεί «πεποίθηση μας ότι η κερδοφορία στο κομμάτι της κατασκευής θα είναι πλέον σημαντικά βελτιωμένη με αφετηρία το 2024» προσθέτοντας: «παραμένει δέσμευσή μας να ανταμείβουμε και τους μετόχους μας με ετήσιο μέρισμα και πιστεύουμε το μέρισμα του 2022 των 7 λεπτών ανά μετοχή να αποτελεί την νέα βάση ετήσιας διανομής». Πάντως, για τη χρήση 2023 η εισηγμένη δίνει μεικτό μέρισμα 0,03 ευρώ ανά μετοχή (καθαρό €0,0285), με αποκοπή δικαιώματος τη Δευτέρα 29.07.2024 και καταβολή καθαρού μερίσματος την Παρασκευή 02.08.2024.

Οι παραχωρήσεις

Ο όμιλος διαθέτει ισχυρό Χαρτοφυλάκιο Συμμετοχών σε Παραχωρήσεις & ΣΔΙΤ, με αποτίμηση 465 εκατομμύρια ευρώ την τρέχουσα περίοδο και αναμενόμενα μερίσματα (nominal) περίπου 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος προχωρά στην μεταφορά συμμετοχών της εταιρείας προς την 100% θυγατρική «ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις», μαζί με τον συνδεδεμένο τραπεζικό δανεισμό, ώστε να γίnει πιο ευκρινής δομή και αξία του χαρτοφυλακίου συμμετοχών.

Ο όμιλος στο τέλος 2023 είχε καθαρή θέση 159,7 εκατ. ευρώ. Όμως, η αποτίμηση των συμμετοχών του Ομίλου σε παραχωρήσεις στον ενοποιημένο ισολογισμό δεν αντικατοπτρίζει εύλογη αξία (fair value) ύψους 129 εκατομμυρίων λόγω διαφορετικής λογιστικής απεικόνισής τους (ενοποίηση με μέθοδο καθαρής θέσης)

Σε σχέση με την απώλεια της Αττικής Οδού (θα περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ), που θα μειώσει τα έσοδα από τις παραχωρήσεις, ανέφερε πως «συγκρίνοντας την 5ετια που πέρασε 2019 - 2023 ο ΑΒΑΞ εισέπραττε από τις συμμετοχές του κατά μέσο όρο 48 εκατ. ενώ το αντίστοιχο ετήσιο ποσό για 2024-2028 προβλέπεται να είναι 43 εκατ. ευρώ».

Οι 3 πυλώνες

Η νέα στρατηγική του Ομίλου βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Ο ένας είναι οι Κατασκευές (που αποτελεί το DNA της εταιρίας) με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων 3,4 δις. ευρώ συμπεριλαμβανομένων και των προς υπογραφή συμβάσεων. Επίσης, ο όμιλος έχει επιτύχει σημαντική βελτίωση του περιθωρίου EBITDA φτάνοντας τα 26,7 εκατ. ευρώ το 2023 από 17,6 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένει περαιτέρω αύξηση του τζίρου και βελτίωση της κερδοφορίας από το 2024 και έπειτα. Ήδη από το 2023 ενισχύθηκε η απόδοση του κλάδου κατασκευών, παρά την ολοκλήρωση έργων χαμηλής απόδοσης, αναμένεται σημαντική άνοδος της δραστηριότητας του κατασκευαστικού τομέα, ενώ τα νέα έργα ενσωματώνουν διευρυμένα περιθώρια κέρδους

Ο δεύτερος είναι οι Συμμετοχές με αποτίμηση στα 465 εκατ. την τρέχουσα περίοδο (κυρίως σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις και σε άλλες πετυχημένες συμμετοχές όπως σε Μαρίνες και στην κερδοφόρα θυγατρική Auteco). Στις Συμμετοχές, η διοίκηση αναφέρθηκε στις επιτυχημένες επενδύσεις της ΑΒΑΞ σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, συμμετέχοντας μάλιστα από την πρώτη γενιά αυτοχρηματοδοτούμενων έργων στη χώρα μας, την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Επιπλέον, έκανε λόγο για σημαντικές ετήσιες χρηματοροές τις οποίες ο Όμιλος έχει διασφαλίσει από άλλες προσοδοφόρες συμμετοχές σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, με μέσο ετήσιο ποσό για την 5ετία 2024 - 2028 τα 43 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των υπολειπόμενων εισροών από την Αττική Οδό.

Τρίτος πυλώνας είναι οι Νέες Επενδύσεις. Όσον αφορά τις Νέες Επενδύσεις, στον τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει προεπιλεγεί σε 25 διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω των 3,5 δισ. ευρώ, από το οποίο αναμένει να κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι. Η διοίκηση υπογράμμισε ότι ο Όμιλος αναζητά νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε τομείς όπως η ενέργεια και το real estate. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην IXION, ως το ενεργειακό όχημα της ΑΒΑΞ για τις ΑΠΕ, την αποθήκευση ενέργειας και τις εφαρμογές ηλεκτροκίνησης καθώς και στις οικιστικές αναπτύξεις σε νησιά ως προτεραιότητα της εταιρείας στον τομέα του real estate. Στον πυλώνα των Κατασκευών, η ΑΒΑΞ διαθέτει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 3,4 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή έργων.

Το μετρό της Αθήνας και το Ελληνικό

Σχετικά με το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που εκτελεί ο ΑΒΑΞ, το Μετρό της Αθήνας ο διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα σημείωσε πως «οι χώροι δεν παραδόθηκαν στο χρόνο που έπρεπε, υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις. Πιστεύω μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν παραδοθεί όλοι οι χώροι. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να τηρούμε το χρονοδιάγραμμα όσο καλύτερα γίνεται. Άλλωστε δεν μας συμφέρει να καθυστερούν τα έργα μας αλλά να τελειώνουν και να πηγαίνουμε σε άλλα». Ο ίδιος σημείωσε πως σήμερα λήγει η απεργία των εργαζομένων στο Μετρό της Αθήνας και έχει προγραμματιστεί συνάντηση της διοίκησης με τους εκπροσώπους τους τις επόμενες μέρες.

Ο κ. Μιτζάλης επίσης ανέφερε πολλά από τα ΣΔΙΤ έχουν βγει με προϋπολογισμό που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα καθώς και ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στις πληρωμές από το Δημόσιο. Αναφορικά με το έργο του Ελληνικού όπου ο όμιλος έχει αναλάβει τις υποδομές της πρώτης φάσης είπε ότι υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις στα έργα (εκτός αυτού της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος).

Η Θεσσαλία

Από τις συζητήσεις στο περιθώριο της συνέλευσης έγινε γνωστό ότι ο όμιλος ΑΒΑΞ, όπως και όλοι οι κατασκευαστικοί όμιλοι, αναμένουν τις προσκλήσεις του υπουργείου Υποδομών για να αναλάβουν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Και ακόμη ότι είναι πιθανό να ζητηθεί από τους σημερινούς παραχωρησιούχους της Αττικής Οδού να αναλάβουν για κάποιο χρονικό διάστημα τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου καθώς η διάδοχη κατάσταση δεν θα έχει διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο που λήγει η σε ισχύ σύμβαση.

Εντυπωσιακή μείωση του καθαρού δανεισμού 59,8% από το 2020

Το 2023 προκύπτει αύξηση 12,6% στον Κύκλο Εργασιών, ο οποίος κινήθηκε στα 453,5 εκατ. ευρώ, έναντι 402,7 εκατ. το 2022. Συνεχίστηκε παράλληλα, για μία ακόμη χρονιά, η εντυπωσιακή μείωση του Καθαρού Δανεισμού της εταιρίας κατά 37,9 εκατ. ευρώ το 2023 (-17,2% από το 2022, και -59,8% από το 2020), ενώ σημειώνεται ιστορικό υψηλό στο Ανεκτέλεστο Υπόλοιπο Έργων με σημείο αναφοράς το τέλος του 2023 στα 3,4 δισ. ευρώ μαζί με τα προς υπογραφή έργα, με την πλειονότητα αυτού να προέρχεται από ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ.

Αγορά ιδίων μετοχών και επιβράβευση μετόχων

Αντανακλώντας την εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης που διαθέτει η εταιρεία, η Διοίκηση ανακοίνωσε επίσης πρωτοβουλίες για την ανταμοιβή των μετόχων. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών, βάσει της σχετικής απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του 2023, το οποίο προβλέπει αγορά έως 10 εκατ. μετοχών στους επόμενους 12 μήνες. Επίσης, ο Όμιλος δεσμεύτηκε για τη συνεπή παροχή μερίσματος προς τους μετόχους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μια «ματιά» στα οφέλη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Επιβεβαίωση για ΕΤΕ και «μαξιλάρι» - Πόσο πεντάστερα είναι τα πεντάστερα;

Noval Property: Πώς θα φτάσει στο χαρτοφυλάκιο του 1 δισ. ευρώ – Οι επενδύσεις των 340 εκατ.

Lamda Development: Εισπράξεις πάνω από 670 εκατ. ευρώ ήδη από τα ακίνητα στο Ελληνικό – Ρεκόρ για Malls, μαρίνες

gazzetta
gazzetta reader insider insider