Ζυμώνει… κέρδη και φουσκώνει… τζίρο η εταιρεία Alfa (ΑΛΦΑ Αθανάσιος Κουκουτάρης ΑΕΒΕ), που κατέχει ηγετικά μερίδια στον κλάδο προϊόντων ζύμης, στοχεύοντας δε στην ακόμη περαιτέρω ανάπτυξή της, μέσω της διεύρυνσης της παρουσίας της στο κανάλι του HORECA και της περαιτέρω ενίσχυσης της εξαγωγικής της δραστηριότητας.
Όπως προκύπτει από τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν χθες στο ΓΕΜΗ, το 2023 ο καθαρός κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 15,27%, αγγίζοντας τα 63,81 εκατ. ευρώ έναντι κύκλου εργασιών 55,38 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 7,57 εκατ. ευρώ έναντι 5,82 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.
Η διοίκηση της εταιρείας που έχει κάνει γνωστές σε ολόκληρο τον κόσμο τις κοζανίτικες πίτες χαρακτηρίζει ικανοποιητική την οικονομική της κατάσταση, με τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του 2023 να ανέρχονται σε 48,04 εκατ. ευρώ έναντι 41,98 εκατ. ευρώ στο τέλος της αμέσως προηγούμενης χρήσης.
«Το περασμένο έτος ήταν γεμάτο προκλήσεις, τόσο λόγω των κοινωνικοοικονομικών αλλαγών όσο και λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού. Παρ' όλα αυτά, καταφέραμε να ενισχύσουμε τη θέση μας ως κορυφαία εταιρεία στον κλάδο της κατεψυγμένης ζύμης αλλά και στο ξηρό φορτίο. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να προοδεύουμε, να παράγουμε αξία και να οδηγούμε τις εξελίξεις, προσαρμόζοντας τις πρακτικές μας για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών μας», αναφέρει στο μήνυμα που συνοδεύει την οικονομική έκθεση της εταιρείας ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Διονύσης Κουκουτάρης.
Επενδύσεις 8,6 εκατ. ευρώ για την Alfa Pastry και συνέργειες με την Panini
Το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 8,6 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών να διατίθεται σε κτηριακές προσθήκες -κατά 6,5 εκ. ευρώ- καθώς και σε μηχανολογικό εξοπλισμό -κατά 1 εκ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, τον Απρίλιο του 2023 η Alfa αποφάσισε να συμμετάσχει με ποσοστό 36,49% στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Panini Αρτοποιήματα ΑΕ, δρομολογώντας μια επενδυτική κίνηση από την οποία προκύπτουν σημαντικές συνέργειες. Η ελληνική εταιρεία Panini έχει έδρα τη Βέροια Ημαθίας και δραστηριοποιείται στην παραγωγή και διάθεση συσκευασμένων φρέσκων σάντουιτς, κρουασάν και αρτοσκευασμάτων, με ηγετική θέση στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας.
Παράλληλα, την περασμένη χρονιά η Alfa συνέχισε να υποστηρίζει το υπάρχον χαρτοφυλάκιό της, αλλά και να επενδύει σε καινοτόμα προϊόντα, ενώ επικεντρώθηκε εντατικά στην ανανέωση και διεύρυνση της κατηγορίας των πιτών της.
Οι 4 στόχοι του 2024 με αιχμή HORECA και εξαγωγές
Για την τρέχουσα χρονιά, «η Alfa έχει προσδιορίσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις ανάπτυξης με στόχο να διατηρήσει την ηγετική της θέση και να πετύχει περαιτέρω ανάπτυξη», οι οποίες αφορούν στην αδιάλειπτη υποστήριξη και αναβάθμιση του παρόντος χαρτοφυλακίου, την ενίσχυση της στρατηγικής παρουσίας και δράσης στο κανάλι HO.RE.CA, την υλοποίηση νέων επενδυτικών πλάνων με σκοπό την είσοδο σε νέες κατηγορίες και την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, καθώς και την επέκταση των εξαγωγών και ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας σε μηχανολογικό εξοπλισμό, με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες.
Σε ό,τι δε αφορά τις εξαγωγές, ήδη από το 2023 διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα μέσω της επέκτασης σε νέες αγορές, όπως το Ισραήλ, η Λιθουανία, η Σλοβακία και το Μπαχρέιν. «Πλέον, θέτουμε ως στρατηγικό επόμενο βήμα την ενίσχυση των υπαρχόντων συνεργασιών μας στο δίκτυο των 35 χωρών στις οποίες εξάγουμε τα προϊόντα μας».
Να σημειωθεί εδώ ότι το 2023 το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε κατά 6,21%, καθώς στα τέλη Δεκεμβρίου απασχολούνταν 513 άτομα, έναντι 483 ατόμων στα τέλη του 2022.
Πώς ξεκίνησε το ταξίδι από την Κοζάνη
Το ταξίδι της Alfa ξεκίνησε στα μισά του περασμένου αιώνα στην Κοζάνη. Εκεί η ιστορία συναντάει τον κ. Αθανάσιο Κουκουτάρη, τον ιδρυτή της εταιρείας. Με μοναδικά εφόδια την αγάπη, την εργατικότητα, το μεράκι του κι ένα έμφυτο επιχειρηματικό ένστικτο, ο έφηβος τότε Θανάσης ετοιμάζει με τη μητέρα του τις πρώτες παραδοσιακές κοζανίτικες πίτες στην κουζίνα του σπιτιού τους. Αφού τις έψηνε στον παραδοσιακό φούρνο της πόλης, τις μοίραζε με ένα φαναράκι δικής του επινόησης και κατασκευής, ώστε να διατηρούνται ζεστές και λαχταριστές...
Τα χρόνια πέρασαν και η εταιρεία αποτελεί πλέον συνώνυμο της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας. Σήμερα διαθέτει 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και 64 ιδιόκτητα οχήματα διανομής, συνεργάζεται συνολικά με 50 περιφερειακούς διανομείς, ενώ οι αποθηκευτικοί της χώροι ξεπερνούν σε έκταση τις 48.000 τμ.