ΜΕΤΚΑ: «Χτυπάει» μεγάλα δημόσια/ιδιωτικά έργα – Ανεκτέλεστο 1 δισ., βλέψεις σε ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΜΕΤΚΑ: «Χτυπάει» μεγάλα δημόσια/ιδιωτικά έργα – Ανεκτέλεστο 1 δισ., βλέψεις σε ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις
Η κατασκευαστική θυγατρική του ομίλου Metlen διεκδικεί σχεδόν το σύνολο των μεγάλων έργων – διαγωνισμών σε δρόμους, σιδηρόδρομο, Μετρό, απόβλητα, κτηριακά, ιδιωτικές αναπτύξεις. Στο στόχαστρο τα… υγιή περιθώρια κέρδους και τα ΣΔΙΤ. Τι ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Ντ. Μπενρουμπή. Τα μεγέθη και το ΧΑ.

Σε διαγωνισμούς για οδικά και σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,85 δισ. ευρώ διεκδικώντας μερίδιο συμμετέχει ή θα δώσει το παρών η ΜΕΤΚΑ, κατασκευαστική θυγατρική της Metlen (πρώην Μυτιληναίος), που ήδη έχει «χτίσει» ανεκτέλεστο περίπου 1 δισ. ευρώ, διεκδικώντας νέα projects, δημόσια και ιδιωτικά.

Επίσης, εισέρχεται στα περιβαλλοντικά, όπως είναι η διαχείριση απορριμμάτων. Έχει υποβάλει προσφορές για έργα συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ (Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων – ΚΕΛ Ραφήνας, Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων - ΟΕΔΑ Ύδρας, Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων – ΜΕΑ Καβάλας και ΜΕΑ Αγρινίου).

Ανεκτέλεστο 1 δισ. ευρώ

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της ΜΕΤΚΑ κ. Ντίνο Μπενρουμπή, στο πλαίσιο χθεσινής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία θέλει να πρωταγωνιστήσει στις υποδομές, διεκδικώντας υφιστάμενες αλλά και νέες δημοπρατήσεις, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση ώστε «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν μας ενδιαφέρει απλώς και μόνο ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου».

Όπως ο κ. Μπενρουμπή, σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της κατασκευαστικής είναι 1 δισ. και φιλοδοξία της είναι τα επόμενα 3 με 4 χρόνια να αναλάβει έργα αξίας τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πρόθεση η εταιρία να αναλάβει έργα στο εξωτερικό. «Έχει τόση δουλειά που δεν νομίζω ότι η πρώτη προτεραιότητα θα ήταν το εξωτερικό» σημείωσε σχετικά.

ΣΔΙΤ / Παραχωρήσεις και έργα Θεσσαλίας

Ο ίδιος τόνισε επίσης πως δεδομένων των δημοσιονομικών περιθωρίων τα αμιγώς δημόσια έργα (με πληρωμές από το ΠΔΕ ή τα ευρωπαϊκά κονδύλια) έχουν μικρή ζωή εκτιμώντας πως στο προσκήνιο θα βρεθούν έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, όπου το ρίσκο αναλαμβάνει ο επενδυτής. Δεδομένης δε της ισχυρής ρευστότητας της εταιρείας (100 εκατ. ευρώ καθαρό ταμείο στο τέλος του 2023), διαθέτει και την οικονομική ισχύ για τη διεκδίκηση τέτοιων συμβάσεων.

Στα έργα που διεκδικεί η ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνονται τα σιδηροδρομικά και οδικά για την αποκατάσταση των ζημιών στην Θεσσαλία από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες, συνολικού ύψους 1,4 δις. τα οποία θα προχωρήσουν με προσκλήσεις για προσφορές στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους τις επόμενες ημέρες με προοπτική οι συμβάσεις εκτέλεσης να υπογραφούν τον Σεπτέμβριο. Επίσης, πρόκειται για σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 1,3 δις. (για τα οποία αναζητείται από το υπουργείο Υποδομών η χρηματοδότηση) την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 600 εκατ. (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη) και για δύο οδικά ΣΔΙΤ (Μαυροβούνι – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη) συνολικής αξίας 550 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διεκδικεί επίσης με κοινοπρακτικά σχήματα και αρδευτικά έργα με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Τον τελευταίο ένα χρόνο, στο μεταξύ, η ΜΕΤΚΑ (ιδρύθηκε ως ξεχωριστή οντότητα 16.5.2023) προσέλαβε περί τους 170 μηχανικούς, ενώ έχει χτίσει στρατηγικές συνεργασίες με υπεργολάβους, δημιουργώντας έτσι την κατάλληλη τεχνικά δύναμη να ανταποκριθεί στον όγκο και τις ειδικές προδιαγραφές των έργων. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είπε ότι μέχρι στιγμής η εταιρία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με το ανθρώπινο δυναμικό αν και βάσει εκτιμήσεων παρατηρείται έλλειψη εργαζομένων στις κατασκευές (περί τις 80 με 100 χιλ.).

Το ΧΑ

Για την πιθανή είσοδο της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο παρέπεμψε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Metlen, Ευάγγελο Μυτιληναίο, ενώ επανέλαβε τις εκτιμήσεις για EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) φέτος περίπου 50 εκατ. και για το 2025 διπλασιασμό τους στα 100 εκατ. ευρώ.

Το χαρτοφυλάκιο έργων

Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει είναι η παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών (Εύβοια) προϋπολογισμού 170 εκατ., το οποίο όμως αν και έχει υπογραφεί πριν ένα χρόνο δεν έχει ξεκινήσει λόγω προβλημάτων κυρίως με τις απαλλοτριώσεις, καθώς και το ΣΔΙΤ για το Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ), έργο Καθαρής Παρούσας Αξίας (Net Present Value – NPV) 373 εκατ. ευρώ.

Στα ιδιωτικά έργα που θα εκτελέσει η ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνονται το ξενοδοχείο 5 αστέρων ΙΚΟΣ Κίσσαμος (Κρήτη) προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. και ο εμπορικός χώρος Riviera Galeria στο Ελληνικό αξίας επίσης περίπου 100 εκατ. ευρώ. Και τα δύο θα κατασκευαστούν μεταξύ 2024 – 2026. Ακόμη, πρόκειται σύντομα να υπογράψει τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή και λειτουργία 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία, έργο με NPV 128 εκατ. ευρώ. Επίσης, έχει συμμετοχή στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, ενώ αναμένει την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ (σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

METLEN: «Κλείδωσε» η ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κ. Μακεδονία – Μεγαλώνουν χαρτοφυλάκιο/ανεκτέλεστο

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Εγκρίθηκε από τη Γ.Σ. η πώληση της ΗΛΕΚΤΩΡ στην Motor Oil 

Αττική Οδός – ΤΑΙΠΕΔ: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

gazzetta
gazzetta reader insider insider