Ποιο σχήμα «μπήκε σφήνα» σε ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat, ΕΚΤΕΡ κερδίζοντας αντιπλημμυρικό 60 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο σχήμα «μπήκε σφήνα» σε ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat, ΕΚΤΕΡ κερδίζοντας αντιπλημμυρικό 60 εκατ. ευρώ
Η κοινοπραξία «ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ», όχι εκ των ομίλων που είναι στα ψηλά πατώματα των κατασκευών, ανακηρύχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού «Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και έργα ομβρίων στην περιοχή της Νέας Μάκρης Αττικής», ύψους 60 εκατ. ευρώ

Μπορεί στην πορεία να υποβληθεί κάποια προσφυγή και να έχουμε ανατροπές στη σειρά μειοδοσίας, όπως πολλές φορές έχει συμβεί σε διαγωνισμούς για την υλοποίηση πάσης φύσεως υποδομών. Μέχρι τότε, όμως, η κοινοπραξία «ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ», όχι εκ των ομίλων που είναι στο υψηλότερο «πάτωμα» των κατασκευών αλλά εξ αυτών, ωστόσο, που «χτυπάνε» και κερδίζουν μικρότερου ύψους έργα, ανακηρύχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, του διαγωνισμού «Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και έργα ομβρίων στην περιοχή της Νέας Μάκρης Αττικής», (προσφορές δόθηκαν στα τέλη του Ιανουαρίου 2024), αρχικού προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ. Δίνοντας, βάσει του πίνακα μειοδοσίας, έκπτωση 18,61% (οικονομική προσφορά 49.179.405,28 ευρώ, με Φ.Π.Α).

Ο ανταγωνισμός

Κερδίζοντας μάλιστα, μεγάλα ονόματα του κλάδου όπως οι ΤΕΡΝΑ (έκπτωση 17,15%), Intrakat (έκπτωση 15,55%), ΜΕΤΚΑ (5,54% έκπτωση) αλλά και δυνατές συνεργασίες σχημάτων όπως των ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ -ΕΚΤΕΡ- ΕΡΕΤΒΟ -ΤΕ.ΝΑ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΩΝ (έκπτωση 13,76%), ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ -ΘΕΜΕΛΗ (13,06% έκπτωση) ή και των ΕΡΓΟΡΟΗ-TEDRA-ΧΩΡΟΤΕΧΝΙΚΗ -ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ (4,69%).

Ποιο είναι το έργο

Σύμφωνα με όσα έχουν αναφέρει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την ουσιαστική αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή έργων διευθέτησης ρεμάτων, καθώς και έργα δικτύων όμβριων υδάτων, στην περιοχή Νέας Μάκρης, μεταξύ του οικισμού Αγίου Ανδρέα και της πρώην Αμερικάνικης Βάσης.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στη διευθέτηση επτά υδατορεμάτων: Μαραθωνομάχων, Μαραθωνοδρόμων (περιοχή Βάλτου), Αμερικάνικης Βάσης, Ανατολής ή Διονύσου, Ξυλοκέριζας, Αγ. Παρασκευής ή Βαζάνα, ρ. Εφημεριδοπωλών ή Παμμακάριστου.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και από δάνεια της ΕΤΕΠ και της CEB. Η διάρκεια εκτέλεσης του έργου έχει οριστεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Επειδή έχει μελετητική ωριμότητα και έχουν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις, αναμένεται να εξελιχθούν ομαλά και οι κατασκευαστικές δραστηριότητες.

Τα προβλεπόμενα έργα θα συμβάλλουν σημαντικά στην αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Νέας Μάκρης, στην οποία παρατηρείται ραγδαία αστικοποίηση και αλλαγή χρήσεων γης τα τελευταία χρόνια.

Το... νομικό παρελθόν

Πάντως, ο διαγωνισμός είναι από αυτούς που έχουν… παρελθόν. Ό λόγος είναι επειδή είχε «κολλήσει» σε δικαστικές προσφυγές στην ΕΑΔΗΣΥ (για όρους της διακήρυξης που σχετίζονταν με οικονομικές και τεχνικές απαιτήσεις), όπως έχει γίνει και με άλλους διαγωνισμούς, που είχαν κατατεθεί πέρυσι το καλοκαίρι από εταιρείες μικρότερου μεγέθους, όπως είχε συμβεί με τις ΕΚΤΕΡ, Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ καθώς και άλλες. Η διαγωνιστική διαδικασία ακυρώθηκε καθώς έγιναν δεκτές οι προσφυγές και δημοπρατήθηκε εκ νέου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Απόβλητα Κεν. Μακεδονίας: Χωρίς προσφορές η μονάδα ΣΔΙΤ των 202 εκατ. ευρώ - Τεχνικό... λάθος και νέος γύρος; 

Ποια είναι η νέα «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Urban Services» - Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνει

Συγκοινωνίες: Μέσω leasing 200 εκατ. έρχονται στην Αθήνα 300 νέα/σύγχρονα λεωφορεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider