Απόβλητα Κεν. Μακεδονίας: Χωρίς προσφορές η μονάδα ΣΔΙΤ των 202 εκατ. ευρώ - Τεχνικό... λάθος και νέος γύρος; 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Απόβλητα Κεν. Μακεδονίας: Χωρίς προσφορές η μονάδα ΣΔΙΤ των 202 εκατ. ευρώ - Τεχνικό... λάθος και νέος γύρος; 
Δεν φέρονται να έδωσαν προσφορές τα 5 πανίσχυρα σχήματα υποδομών στον διαγωνισμό για την υλοποίηση «Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας». Οι αναφορές περί τεχνικού λάθος στην πλατφόρμα, η διερεύνηση και η χορήγηση νέας παράτασης. Ποιο είναι το έργο.

Κατά πόσο πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής προσφορών (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων – ΕΣΗΔΗΣ), όπως αναφέρει τουλάχιστον ένας εκ των ενδιαφερόμενων – διεκδικητών, ή αν υπάρχει κάποιος άλλος λόγος, θα φανεί προσεχώς. Μια φορά, η σχετική καταληκτική ημερομηνία – προθεσμία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για την κατασκευής «Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», μέσω ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας σχεδόν 202 εκατ. ευρώ, παρήλθε άπρακτη καθώς κανένα εκ των 5 ισχυρών σχημάτων δεν έδωσε προσφορά την Τρίτη 16 Ιουλίου. Υποχρεώνοντας τον τοπικό Περιφερειακό Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Κεντρικής Μακεδονίας να χορηγήσει εκ νέου παράταση στη διαδικασία, τοποθετώντας την για την προσεχή Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024.

Αυτό αποφασίστηκε χτες, στο πλαίσιο έκτακτης - κατεπείγουσας, δια τηλεδιάσκεψης Συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα, καθώς, όπως αναφέραμε, κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά. Πάντως, το μέγεθος του έργου είναι τέτοιο που λογικά θα έπρεπε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων σχημάτων που συνήθως δεν μένουν εκτός διεκδίκησης αυτού του είδους των επενδύσεων.

Οι διεκδικητές και το... τεχνικό λάθος

Υπενθυμίζεται ότι είχαν προηγηθεί και άλλες παρατάσεις καθώς υπήρχε πλήθος αιτημάτων από πλευράς διαγωνιζόμενων για διευκρινήσεις επί των όρων του διαγωνισμού, που μένει να φανεί αν έχουν απαντηθεί - ικανοποιηθεί.

Επίσης, όπως πρόσφατα αποκάλυψε το insider.gr , παρατηρήθηκαν και μεταβολές στη σύνθεση των διεκδικητών (π.χ. αποχώρηση της Motor Oil Renewable Energy – More από το σχήμα με τις ΑΒΑΞ - Thalis, λόγω, ενδεχομένως, της απόκτησης της Ηλέκτωρ από τη Motor Oil), όπου σε αυτούς εμφανίζονταν οι ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή - ΤΙΤΑΝ, Μυτιληναίος (ΜΕΤΚΑ), INTRAKAT - W.A.T.T. – Geocycle Ελλάς+, ΑΒΑΞ - Thalis, Ηλέκτωρ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Πάντως, όπως προκύπτει από την σχετική απόφαση, «υπεβλήθη στην υπηρεσία έγγραφο από τον οικονομικό φορέα “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – ΤΙΤΑΝ, ΕΡΓΟ ΜΕΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ”, με το οποίο ενημερώνεται η υπηρεσία μας ότι δεν κατέστη εφικτή η υποβολή προσφοράς λόγω τεχνικού προβλήματος του ΕΣΗΔΗΣ και δη εσφαλμένης παραμετροποίησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας». Με τον τοπικό Φορέα να αναφέρει ότι αφενός θα γίνει έλεγχος για τεχνικά προβλήματα, αφετέρου δίνεται επιπλέον χρόνος έως τις 26 Ιουλίου, λαμβάνοντας υπόψη τη σπουδαιότητα του έργου. Μάλιστα, αν υπάρχουν τεχνικά ζητήματα και έως τότε δεν λυθούν ή απαντηθούν τα ερωτήματα προς το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), υπάρχει περιθώριο και για νέα χορήγηση παράτασης.

Το έργο και τα οφέλη

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η ΜΕΑ δυτικού τομέα είναι η μεγαλύτερη στη Βόρεια Ελλάδα. Η μονάδα της Θεσσαλονίκης θα είναι δυναμικότητας 300.000 τόνων και θα κατασκευαστεί κοντά στη χωματερή Μαυροράχης. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 324 μήνες (έχει οριστεί σε 27 έτη, εκ των οποίων τα δύο πρώτα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο). Θα εξυπηρετεί 9 δήμους της δυτικής πλευράς του νομού Θεσσαλονίκης (Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Βόλβης, Δέλτα, Κορδελιού – Ευόσμου, Λαγκαδά, Νεάπολης – Συκεών, Παύλου Μελά, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου), το 60% του κεντρικού Δήμου Θεσσαλονίκης, το σύνολο των δήμων των νομών Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας, καθώς και τον Δήμο Παιονίας Κιλκίς.

Η αξία της σύμβασης αναλύεται σε 60 εκατ. ευρώ χρηματοδοτική συμβολή και 142,2 εκατ. ευρώ καθαρή παρούσα αξία πληρωμών διαθεσιμότητας. Οι πληρωμές διαθεσιμότητας θα είναι συνδεδεμένες με την ποσότητα των απορριμμάτων που θα διαχειρίζεται ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης καθώς και με την τήρηση των κριτηρίων διαθεσιμότητας και των προδιαγραφών λειτουργίας.

Τα πιο σημαντικά οφέλη από τη λειτουργία της μονάδας, σύμφωνα με τον ΦΟΔΣΑ, είναι η δραστική μείωση του όγκου των προς διάθεση αποβλήτων και της επικινδυνότητας των προς διάθεση αποβλήτων, ο περιορισμός και η αποφυγή της πιθανότητα ρύπανσης των υδροφόρων οριζόντων και η εξάλειψη της ανάγκης για διαρκή αναζήτηση εκτάσεων υγειονομικής ταφής που συνεπάγονται και κοινωνικές αντιδράσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποια είναι η νέα «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Urban Services» - Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνει

Ποιο σχήμα «μπήκε σφήνα» σε ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat, ΕΚΤΕΡ κερδίζοντας αντιπλημμυρικό 60 εκατ. ευρώ

Συγκοινωνίες: Μέσω leasing 200 εκατ. έρχονται στην Αθήνα 300 νέα/σύγχρονα λεωφορεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider