Συγκοινωνίες: Μέσω leasing 200 εκατ. έρχονται στην Αθήνα 300 νέα/σύγχρονα λεωφορεία

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Συγκοινωνίες: Μέσω leasing 200 εκατ. έρχονται στην Αθήνα 300 νέα/σύγχρονα λεωφορεία
Προ υπογραφών η σύμβαση ανάθεσης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων μεταξύ ΟΣΥ και Εθνικής Leasing. Τα 300 σύγχρονα λεωφορεία, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτρικά, που θα αντικαταστήσουν ισάριθμα παλιά από το 2025. Ποιο είναι το αντίτιμο για τα 3 τμήματα.

Τριακόσια καινούργια λεωφορεία θα μισθώσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) για την ενίσχυση του στόλου της στην Αθήνα τα επόμενα 10 χρόνια, καθώς η διαδικασία περνάει στην τελική της φάση, δηλαδή στο στάδιο των υπογραφών. Προ ημερών μόλις, η ΟΣΥ επικύρωσε την ανάθεσης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων, δεκαετούς (10) διάρκειας, στην «ΕΘΝΙΚΗ LEASING ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ» (που πάντως ήταν και η μοναδική συμμετέχουσα εταιρεία στον σχετικό διαγωνισμό). Πρόκειται για την προμήθειας από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) 300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων, τόσο πετρελαιοκίνητα όσο και ηλεκτρικά, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) που θα ανανεώσουν τον στόλο οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών.

Συνολικά 300 καινούργια λεωφορεία θα πάρουν από το 2025, βάσει σχεδιασμού, τη θέση των ισάριθμων οχημάτων που διαθέτει σήμερα η ΟΣΥ μέσω leasing. Σε αυτή τη φάση, όμως, όλες οι κινήσεις γίνονται στην κατεύθυνση των καινούργιων και όσο το δυνατόν μη ρυπογόνων οχημάτων, ενώ όταν υπεγράφη το προηγούμενο leasing το 2021 τα λεωφορεία ήταν 10ετίας. Πλέον η Αθήνα θα ενισχυθεί με 300 νέα λεωφορεία, νέα και σύγχρονα, βάσει σχετικής συμφωνίας με την Εθνική Leasing. Σημειώνεται ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ο ΟΣΥ προσκαλεί προχώρησε στην πρόσκληση της Αναδόχου εταιρείας «ΕΘΝΙΚΗ LEASING ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ», για την εμπρόθεσμη υπογραφή της σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους της Διακήρυξης, κατόπιν ολοκλήρωσης ελέγχου νομιμότητας (προσυμβατικός έλεγχος) εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στόχος είναι τα νέα λεωφορεία να μπούνε στα δρομολόγια εντός του 2025.

Ποια είναι τα τρία τμήματα της σύμβασης

Πρόκειται για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων και παρελκομένων τους, δεκαετούς διάρκειας, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) κατηγορίας EURO VI, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων κανονικών (διαξονικών), κατηγορίας EURO VI και εκατό (100) απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., αστικών λεωφορείων από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., αρχικής δαπάνης 201,6 εκατ. ευρώ, ενώ η προφορά της Εθνικής Leasing ανήλθε στα 200,52 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, «για το Τμήμα Α’ που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) αστικών λεωφορείων κατηγορίας EURO VI μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 71.640.000,00 ΕΥΡΩ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ και αντιστοιχεί σε 5.970,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ, που είναι το μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (μοναδιαίο μηνιαίο μίσθωμα προσφοράς). Σημειώνεται ότι το προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (5.970,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ) είναι μικρότερο από το αντίστοιχο μέγιστο επιτρεπόμενο μίσθωμα (6.000,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ)».

Για το Τμήμα Β’ «που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων πετρελαιοκίνητων καινούριων κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων κατηγορίας EURO VI μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 63.240.000,00 ΕΥΡΩ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ και αντιστοιχεί σε 5.270,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ, που είναι το μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (μοναδιαίο μηνιαίο μίσθωμα προσφοράς). Σημειώνεται ότι το προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (5.270,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ) είναι μικρότερο από το αντίστοιχο μέγιστο επιτρεπόμενο μίσθωμα (5.300,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ)».

Για το Τμήμα Γ’ «που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 65.640.000,00 ΕΥΡΩ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ και αντιστοιχεί σε 5.470,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ, που είναι το μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (μοναδιαίο μηνιαίο μίσθωμα προσφοράς). Σημειώνεται ότι το προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο (5.470,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ) είναι μικρότερο από το αντίστοιχο μέγιστο επιτρεπόμενο μίσθωμα (5.500,00 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ)».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Απόβλητα Κεν. Μακεδονίας: Χωρίς προσφορές η μονάδα ΣΔΙΤ των 202 εκατ. ευρώ - Τεχνικό... λάθος και νέος γύρος; 

Ποια είναι η νέα «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Urban Services» - Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνει

Ποιο σχήμα «μπήκε σφήνα» σε ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat, ΕΚΤΕΡ κερδίζοντας αντιπλημμυρικό 60 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider