Χαμηλό άνω των πέντε ετών για το περιθώριο κέρδους είναι πιθανό να αναφέρει την Τρίτη η Tesla, με τον διευθύνων σύμβουλο Elon Mask να ρίχνει το βάρος σε robotaxi και προϊόντα AI.
Ο κολοσσός των ηλεκτρικών οχημάτων προσπαθεί να ενισχύσει τις πωλήσεις με εκπτώσεις, μειώσεις τιμών και φθηνότερες επιλογές χρηματοδότησης, τα οποία έχουν διαβρώσει τα περιθώρια κέρδους της Tesla τα τελευταία δύο χρόνια. Για το δεύτερο τρίμηνο, το μεικτό περιθώριο κέρδους της Tesla για την αυτοκινητοβιομηχανία, εξαιρουμένων των ρυθμιστικών πιστώσεων, προβλέπεται να φτάσει μόλις στο 16,27% - το χαμηλότερο από το πρώτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με εκτίμηση 20 αναλυτών από δημοσκόπηση της Visible Alpha. Το περιθώριο κέρδους για τις πωλήσεις οχημάτων, εξαιρουμένων των πωλήσεων ρυθμιστικών πιστώσεων, ήταν 16,36% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου και 18,14% το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Όπως τονίζει το Reuters, η πίεση του περιθωρίου ενισχύεται από την ανακοίνωση της εταιρείας τον Απρίλιο για απόλυση του 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της.
Ο Έλον Μασκ αναμένεται να ανακοινώσει μία αλλαγή πλεύσης, κυρίως προς robotaxi και AI, με την κυκλοφορία του robotaxi να καθυστερεί πιθανώς για τον Οκτώβριο λόγω αλλαγών στο σχεδιασμό. Ωστόσο, αυτά τα σχέδια αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών εγκρίσεων και του ανταγωνισμού από εταιρείες όπως η BYD της Κίνας.
Από την πλευρά τους, οι επενδυτές θα θέλουν να ακούσουν περισσότερα για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και πώς αυτό το κομμάτι θα μπορούσε για άλλη μια φορά να κάνει ξεχωρίσει την εταιρεία από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και να τροφοδοτήσει το είδος του ράλι στη μετοχή της που την οδήγησε σε υψηλό ρεκόρ το 2021.
Η προεξοφλημένη χρηματοδότηση της Tesla σε μια εποχή που τα επιτόκια είναι υψηλά «αντιπροσωπεύει μια ακόμη λιγότερο ορατή μείωση των τιμών», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Toni Sacconaghi, σε σημείωμα νωρίτερα αυτό το μήνα.