Εκτός της πρώτης πεντάδας στη λίστα με τους κορυφαίους προμηθευτές smartphones στην Κίνα βρέθηκε το β' τρίμηνο η Apple, καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός από εγχώριες μάρκες όπως η Huawei, σύμφωνα με έκθεση της Canalys που δημοσίευσε το CNBC. Το μερίδιο αγοράς της Apple στην Κίνα συρρικνώθηκε στο 14% το β' τρίμηνο, από 15% το α' τρίμηνο και 16% την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Η κατασκευάστρια εταιρεία των iPhones, η οποία ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος πωλητής smartphone το β' τρίμηνο πέρυσι, υποχώρησε στην έκτη θέση με περίπου 9,7 εκατ. εξαγωγές. Κατά τη διάρκεια του β' τριμήνου, οι εξαγωγές iPhone κατρακύλησαν κατά 3,1%, σε σύγκριση με την αύξηση 11% σε ετήσια βάση που σημειώθηκε μεταξύ των ανταγωνιστικών κατασκευαστικών εταιρειών Android.
Το α' τρίμηνο, οι εξαγωγές της Apple μειώθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση σε 10 εκατ. τεμάχια.
«Είναι το πρώτο τρίμηνο στην ιστορία που οι εγχώριοι πωλητές καταλαμβάνουν τις πέντε πρώτες θέσεις», δήλωσε ο Lucas Zhong, αναλυτής ερευνών της Canalys.
Οι κινεζικές μάρκες κυριαρχούν
Για το τρίμηνο από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η Vivo ανέκτησε την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 19%. Η Oppo διατήρησε τη δεύτερη θέση με 11,3 εκατ. προϊόντα, ενισχυμένη από την κυκλοφορία της νέας σειράς Reno 12. Η Honor, spinoff της Huawei, ήρθε στην τρίτη θέση με 10,7 εκατ. πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η Huawei κατέκτησε την τέταρτη θέση, με μερίδιο αγοράς 15%, ενώ πέρυσι δεν είχε καταφέρει να μπει στην πρώτη πεντάδα.
Τέλος, η Xiaomi κατέλαβε την πέμπτη θέση με τον «θόρυβο» που προκλήθηκε από το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το SU7, να έχει συμβάλλει στις σταθερές πωλήσεις της σειράς K70 και της ναυαρχίδας 14.