Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ, είναι το πιο πρόσφατο αφεντικό κολοσσού των καταναλωτικών αγαθών που οδηγήθηκε στην έξοδο, καθώς οι εταιρείες αγωνίζονται να πείσουν τους αγοραστές να επιστρέψουν σε premium brands μετά από μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού και σφίξιμο της ζώνης των καταναλωτών.
Μετά από οκτώ χρόνια ως Διευθύνων Σύμβουλος της ελβετικής εταιρείας παραγωγής καφέ Nespresso και των τροφών για κατοικίδια Purina, ο Σνάιντερ θα αντικατασταθεί από τον επικεφαλής της Λατινικής Αμερικής Laurent Freixe, δήλωσε η Nestle.
Η είδηση προκάλεσε έκπληξη δεδομένου ότι ο Σνάιντερ επρόκειτο να εμφανιστεί σε τρεις διαφορετικές εκδηλώσεις την επόμενη εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένης μίας συζήτησης της Barclays που προωθήθηκε ώρες πριν από την ανακοίνωση. Οι αναλυτές εικάζουν ότι η κίνηση μπορεί να προμηνύει μια περικοπή στο guidance της Nestle, η οποία επιβάρυνε τις μετοχές.
Η μετοχή υποχώρησε έως και 4,1% στις πρώτες συναλλαγές στην Ελβετία, ανεβάζοντας την πτώση φέτος στο 12%.
Ο Freixe ανέφερε σε αναλυτές σε μια κλήση ότι η εταιρεία θα επιστρέψει στο θέμα της ενημέρωσης των οικονομικών της στόχων όταν διοργανώσει ημέρα κεφαλαιαγορών τον Νοέμβριο, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Πολλές οι αποχωρήσεις
Ο Schneider δεν είναι ο μόνος που αποχωρεί απροσδόκητα. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο Laxman Narasimhan έχασε τη δουλειά του ως Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks Corp. έχοντας καθίσει λιγότερο από δύο χρόνια στη θέση. Θα αντικατασταθεί από τον επικεφαλής της Chipotle Mexican Grill Inc, Brian Niccol.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Estee Lauder, Fabrizio Freda σχεδιάζει να συνταξιοδοτηθεί το 2025, αφού η εταιρεία καλλυντικών αντιμετώπισε προβλήματα τους τελευταίους μήνες.
Πέρυσι, νέα αφεντικά ξεκίνησαν στη Dove Unilever Plc, στην «ταλαιπωρημένη» παρασκευάστρια βρεφικών παρασκευασμάτων Reckitt Benckiser Group Plc και στην Diageo με brands όπως το Johnnie Walker, τα οποία προσπαθούν να κερδίσουν ξανά την εμπιστοσύνη των επενδυτών σε ένα περιβάλλον όπου τα επιτόκια παραμένουν υψηλά και οι αγοραστές συνεχίζουν να τσεκάρουν αυστηρά τις δαπάνες τους.
Ενώ οι έμποροι λιανικής όπως η Walmart Inc. και η Target Corp. έχουν προσαρμοστεί στους αγοραστές που προσέχουν περισσότερο τις τιμές, εν μέρει προωθώντας την προσφορά φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εταιρείες όπως η Nike έχουν μείνει πίσω.
«Η πανδημία, οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο πληθωρισμός 50 ετών, η ραγδαία αύξηση των επιτοκίων και το αρνητικό συναίσθημα των καταναλωτών έχουν όλα συνωμοτήσει για να δημιουργήσουν ένα δύσκολο περιβάλλον για τον μέσο καταναλωτή», δήλωσε ο Eric Clark, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Accuvest.
Γενική επισκευή εταιρείας
Μέχρι πρόσφατα, ο Schneider επαινούνταν από τους επενδυτές ως ο Διευθύνων Σύμβουλος που αναμόρφωσε τη Nestle. Ξεκίνησε την προσοδοφόρα διάθεση της botox επιχείρησης, brand εμφιαλωμένου νερού στις ΗΠΑ και ορισμένων κατεψυγμένων προϊόντων. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια, το αστέρι του Schneider άρχισε να ξεθωριάζει. Η Nestle δυσκολεύεται να κερδίσει ξανά τους αγοραστές μετά την περίοδο πληθωρισμού μετά την πανδημία, χάνοντας επανειλημμένα τις προσδοκίες των τριμηνιαίων πωλήσεων.
Ο Schneider εντάχθηκε στη Nestle μετά τη διαχείριση της φαρμακευτικής εταιρείας Fresenius SE, αλλά το ενδιαφέρον του για την υγειονομική περίθαλψη δεν λειτούργησε πάντα. Πέρυσι, η Nestle έκανε απομείωση 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επένδυσή της σε ένα φάρμακο για την αλλεργία στα φιστίκια που ονομάζεται Palforzia. Ο επικεφαλής της επιχείρησης βιταμινών και συμπληρωμάτων αντικαταστάθηκε μετά από προβλήματα πληροφορικής που προκάλεσαν ελλείψεις εφοδιασμού.
Τον Ιούλιο, η Nestle μείωσε τις προοπτικές αύξησης των πωλήσεων για το έτος σε τουλάχιστον 3%, χαμηλότερα από το περίπου 4% που είχε προηγουμένως στόχο. Τα κατεψυγμένα τρόφιμα στις ΗΠΑ αποδείχτηκαν ιδιαίτερα προβληματικά, επειδή οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.
«Ορισμένα πράγματα δεν λειτούργησαν, ορισμένες εξαγορές δεν απέδωσαν», δήλωσε ο πρόεδρος της Nestle, Paul Bulcke, σε μια κλήση με δημοσιογράφους. «Αλλά αυτό είναι κάτι έμφυτο στη διαχείριση μιας εταιρείας όπως αυτή. Κοιτάζω περισσότερο τη δυναμική των πραγμάτων και προχωρώ. Και δεν κλαίω για το χυμένο γάλα» πρόσθεσε.