Σε περαιτέρω ανάκαμψη των οικονομικών της μεγεθών ποντάρει για το σύνολο του 2024 η αλυσίδα H&M στην Ελλάδα, που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας με κύρια δραστηριότητα την πώληση ενδυμάτων, αξεσουάρ, υποδημάτων, καλλυντικών κ.α. και η οποία βρέθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ για τη μη διαβίβαση αποδείξεων πολλών χιλιάδων ευρώ.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της H&M Hennes & Mauritz Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδύσεως που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα σήμερα, η προσδοκώμενη ανάκαμψη των οικονομικών της μεγεθών στηρίζεται στο ότι «το λιανεμπόριο έχει εξέλθει πλέον πλήρως της κρίσης από την πανδημία του Covid19 των προηγουμένων ετών, η κατανάλωση έχει επανέλθει σε ικανοποιητικά επίπεδα και η εταιρεία κατάφερε να πετύχει αύξηση των πωλήσεων της έστω και οριακή (+0,96%) αλλά βεβαίως και να διατηρήσει ικανοποιητική κερδοφορία κρατώντας τον δείκτη της κερδοφορίας της προ φόρων στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της ελληνικής θυγατρικής της σουηδικής πολυεθνικής, «η εταιρεία προσπαθεί και σκοπεύει να κινηθεί με σύνεση το επόμενο διάστημα του 2024, συγκρατώντας όσο είναι εφικτό τις λειτουργικές της δαπάνες ώστε να μπορέσει να διατηρήσει ή και να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της αλλά και να διατηρήσει και το επίπεδο κερδοφορίας της.
Ωστόσο, λόγω της ενεργειακής κρίσης (ως συνέπεια και του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία) και της αύξησης τιμών εντός του 2022 που συνεχίστηκε και το 2023, είναι δεδομένο ότι υπήρξε κάποια επίδραση στην εταιρεία αναφορικά με τις δαπάνες ενέργειας και φωτισμού.
Οι τιμές ενέργειας, βέβαια, δείχνουν να εξομαλύνονται και σε κάθε περίπτωση η διοίκηση εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι λαμβάνονται έγκαιρα όλα τα αναγκαία και δυνατά μέτρα και ενέργειες για την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων στις δραστηριότητες της».
Οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών, υποχώρηση κερδών
Ειδικότερα, στη χρήση 2023 που αφορά στο διάστημα 1/12/2022 – 30/11/2023, ο κύκλος εργασιών της H&M στην Ελλάδα ανήλθε σε 184,6 εκατ. ευρώ από 182,8 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,96% (ή κατά 1,75 εκατ. ευρώ).
Το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε 75,1 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση κατά 22,83%, ενώ τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 109,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 28,06% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Τα έξοδα διοίκησης και διαθέσεως ανήλθαν σε 102,1 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας αύξηση 28,20%, ενώ τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,1 εκατ. ευρώ έναντι 7,01 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5,4 εκατ. ευρώ έναντι 6,2 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανέρχονται σε κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ έναντι 3,7 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
«Η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους για την τρέχουσα χρήση οφείλεται στην αλλαγή της μεθόδου μερισμού συγκεκριμένων δαπανών από το κόστος πωλήσεων (που ήταν μέχρι την προηγούμενη χρήση) στα οργανικά έξοδα με αποτέλεσμα και τα οργανικά έξοδα της τρέχουσας χρήσης να είναι αυξημένα σε σχέση με την τρέχουσα χρήση», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
«Τυπική παράβαση που οφείλεται σε τεχνικό θέμα» η επιβολή προστίμων ύψους 361.433 ευρώ
Σε ό,τι δε αφορά τα όσα έγιναν στις αρχές του καλοκαιριού, η εταιρεία αναφέρει στην οικονομική της έκθεση ότι «μετά το τέλος της χρήσης και πιο συγκεκριμένα τον Ιούνιο 2024 διενεργήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της ΑΑΔΕ σε κατάστημα της εταιρείας, όπου διαπιστώθηκε ότι ένας φορολογικός μηχανισμός δεν διαβίβαζε στην ΑΑΔΕ με αποτέλεσμα για ένα διάστημα ορισμένων μηνών να μην διαβιβαστούν οι σχετικές αποδείξεις πώλησης.
Οι αρχές επέκτειναν τους ελέγχους και σε άλλα καταστήματα της εταιρείας, όπου, σε ορισμένα εξ αυτών διαπιστώθηκαν παρόμοιες περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα.
Στην εταιρεία επιβλήθηκαν, μέχρι στιγμής, προσωρινά πρόστιμα συνολικού ποσού 361.433,45 ευρώ (που αφορά σε 6 καταστήματα) για όλες τις εντοπισμένες περιπτώσεις μη διαβίβασης καθώς και αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, στα οποία εντοπίσθηκαν οι σχετικές παραβάσεις για 48 ώρες».
«Σημειώνεται ότι πρόκειται για μια τυπική παράβαση, που οφείλεται σε τεχνικό θέμα ορισμένων φορολογικών μηχανισμών, καθώς όπως διαπιστώθηκε όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα εγγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας και αποδόθηκε και ο σχετικός ΦΠΑ. Η εταιρεία λαμβάνει μέτρα επίλυσης των τεχνικών αυτών θεμάτων προκειμένου να έχει πλήρη συμμόρφωση με την σχετική νομοθεσία περί της διαβίβασης των αποδείξεων», εξηγεί η εταιρεία.
Η Η&Μ άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα το 2007, ενώ πλέον το δίκτυό της ανέρχεται σε 35 καταστήματα.
Η σουηδική H&M (Hennes & Mauritz) θεωρείται σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως, μετά την ισπανική Inditex (μητρική εταιρεία των Bershka, Massimo Dutti, Pull and Bear, Stradivarius, Zara κλπ). Η γνωστή αλυσίδα διαθέτει σήμερα πάνω από 4.000 καταστήματα σε περισσότερες από 75 χώρες του κόσμου, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τα 20 δισ. ευρώ.