Απώλειες σχεδόν 8% καταγράφει η μετοχή της Boeing την Τρίτη, υποχωρώντας σε χαμηλό σχεδόν δύο ετών, μετά την υποβάθμισή της σε «underweight» από τον επικεφαλής αναλυτή της Wells Fargo, Matthew Akers.
Επίσης, μείωσε την τιμή-στόχο στα 119 δολάρια, πτώση 32% σε σχέση με την τελευταία τιμή κλεισίματος. Η μετοχή της Boeing έχει χάσει σχεδόν το 33,5% της αξίας της φέτος.
«Η Boeing έχει καθαρό χρέος περίπου 45 δισ. δολαρίων και θα πρέπει να το αντιμετωπίσει προτού ξεκινήσει τον επόμενο κύκλο ανάπτυξης αεροσκαφών», δήλωσε ο Άκερς, προσθέτοντας ότι η περικοπή του χρέους θα «καταναλώσει» τις ταμειακές ροές της μέχρι το 2030, όπως αναφέρει το Reuters.
«Ο ετήσιος στόχος ελεύθερων ταμειακών ροών, ύψους 10 δισ. δολαρίων της Boeing μπορεί να καθυστερήσει κατά περίπου δύο χρόνια έως το 2027-28 και θα πρέπει να συγκεντρώσει 30 δισ. δολάρια πριν αναπτύξει ένα νέο αεροσκάφος», αναφέρει η Wells Fargo.
Η κατασκευάστρια αεροσκαφών πασχίζει να ανακάμψει από την κρίση που προκλήθηκε από ένα ατύχημα στον αέρα τον Ιανουάριο που οδήγησε σε ρυθμιστικούς περιορισμούς στην παραγωγή του 737 MAX, γεγονός που έχει πιέσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές της.
«Λόγω του ενδεχόμενου λανσαρίσματος ενός νέου αεροσκάφους τα επόμενα χρόνια, η Boeing θα χρειαστεί να ενισχύσει τον ισολογισμό νωρίτερα», δήλωσε ο Άκερ. «Υπολογίζουμε μια αύξηση ιδίων κεφαλαίων περίπου 30 δισ. δολαρίων για να επιστρέψει στο μηδέν καθαρό χρέος μέχρι το 2027» πρόσθεσε.
Στην απάντησή της, η Boeing αναφέρθηκε στην δήλωση του CFO Brian West τον Ιούλιο, στην οποία ανέφερε ότι η εταιρεία θα διαχειρίζεται τον ισολογισμό της με συνετό τρόπο και θα συμπληρώνει τη ρευστότητα όπως απαιτείται.
Η εταιρεία είχε θέσει στο outlook του 2022, στόχο ετήσιων ταμειακών ροών 10 δισ. δολαρίων έως το 2025 ή 2026.