Σε διπλασιασμό του οικονομικού και επιχειρηματικού της αποτυπώματος στην Ελλάδα, μέσω μιας σειράς στρατηγικών κινήσεων, στοχεύει τα επόμενα χρόνια η PepsiCo Hellas, η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού PepsiCo.
Μεταξύ των κινήσεων αυτών περιλαμβάνεται η απόφαση να επαναπατρίσει το 60% της παραγωγής της σε αναψυκτικά στην Ελλάδα. «Από το 2025 το 60% των αναψυκτικών μας θα παράγονται στην Ελλάδα», αποκάλυψε λίγο νωρίτερα στους δημοσιογράφους η General Manager της PepsiCo Hellas, Inga Dengel.
Η παραγωγή, ωστόσο, θα γίνεται μέσω συνεργασιών με άλλους εμφιαλωτές, καθώς η PepsiCo Hellas δεν διαθέτει πλέον μονάδα παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε στη διακοπή των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στη χώρα μας πριν από μια εξαετία περίπου, μεταφέροντας την παραγωγή της στη Ρουμανία. Είχε προηγηθεί σταδιακό «λουκέτο» στις τρεις μονάδες παραγωγής και διανομής μη αλκοολούχων ποτών που διέθετε σε Οινόφυτα, Κορωπί, Λουτράκι. Να σημειωθεί εδώ ότι στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Άγιο Στέφανο Αττικής, παράγονται σήμερα τα σνακ της PepciCo Hellas, μια κατηγορία με σημαντικές, επίσης, προοπτικές.
«Τα προηγούμενα χρόνια αποφασίσαμε τη μεταφορά της παραγωγής μας στη Ρουμανία. Ήταν διαφορετικές τότε οι συνθήκες», σχολίασε η επικεφαλής της εταιρείας. «Ήρθε ο κορονοϊός, ήρθε ο πληθωρισμός μετά τον κορονοϊό, ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία και η Ευρώπη δεν είναι πια τόσο σταθερή. Τα πράγματα άλλαξαν και αναθεωρήσαμε τις αποφάσεις μας», τόνισε χαρακτηριστικά η ίδια. Βάσει δε των επιχειρηματικών σχεδίων της εταιρείας, το κουτάκι αλουμινίου (can) των αναψυκτικών θα παράγεται μέσω της συνεργασίας με τη θεσσαλική ΕΨΑ στο Βόλο, ενώ η παραγωγή πλαστικού μπουκαλιού (PET) στο Λουτράκι, σε συνεργασία με την N.U. AQUA.
Οι στρατηγικές συνεργασίες
Τον Φεβρουάριο του 2023, η PepsiCo Hellas ανακοίνωσε τη μεταφορά της παραγωγής των εμβληματικών αναψυκτικών της ΗΒΗ στην Ελλάδα, προκειμένου αυτά να συσκευάζονται στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στο Βόλο. Η συμφωνία των PepsiCo Hellas και ΕΨΑ αφορούσε στη συσκευασία κουτιών αλουμινίου.
Η ΗΒΗ είναι ένα ιστορικό προϊόν της PepsiCo Hellas που κυκλοφορεί από το 1926 στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνει αναψυκτικά με γεύσεις, mixers και χυμούς.
Τον Σεπτέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου Κορινθίας. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία στην πλήρη ανάπτυξη της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας λίγο καιρό αργότερα και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2022 άνοιξε ξανά τις πόρτες του το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ» στο Λουτράκι, αποκτώντας ξανά ζωή μετά από δέκα χρόνια, αφού οι μηχανές του σταμάτησαν να λειτουργούν το 2012. Το πρώτο εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα - κι ένα από τα πρώτα της Ευρώπης - που ιδρύθηκε από τον Κλέαρχο Καραντάνη το 1907, υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για το Λουτράκι, με αυτή του την ιδιότητα να αναβιώνει ξανά…
Πλέον, το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από την NU AQUA εμφιαλώνεται στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas.
Προτεραιότητα το κανάλι της HORECA
Σύμφωνα με τον Commercial Finance Manager της PepsiCo Hellas, Θανάση Καρακάση, στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας για το προσεχές διάστημα είναι η ενίσχυση του αποτυπώματός της στο κανάλι της HORECA.
«Έχουμε πολλά περιθώρια να αναπτύξουμε τα μερίδιά μας στο κανάλι της HORECA και για αυτό το λόγο έχουμε προχωρήσει σε αρκετές επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε επενδύσεις και σε ανθρώπινο δυναμικό και σε ψυγεία», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Ο κάθε παίκτης στην αγορά προσπαθεί να κερδίσει μερίδια», σημείωσε ο ίδιος, αποκαλύπτοντας δε πως η απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει σε επαναπατρισμό της παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα ελήφθη αμέσως μετά τον κορονοϊό.
Κύκλος εργασιών 238 εκατ. ευρώ για την PepsiCo Hellas το 2023
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη της PepsiCo Hellas για το 2023, ο κ. Καρακούσης ανέφερε πως η χρονιά έκλεισε με καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 238 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 18% έναντι κύκλου εργασιών 201 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.
Στην κατηγορία των σνακ, επιτεύχθηκε ανάπτυξη 23% στα τσιπ πατάτας και 20% στα doritos, ενώ στα αναψυκτικά η ανάπτυξη για το brand Pepsi ήταν 23% και στο Lipton στο 20%.
«Το 2023 ήταν μια χρονιά ανάπτυξης αλλά και προκλήσεων», τόνισε ο κ. Καρακούσης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το μέσο κόστος αυξήθηκε πέρυσι κατά 22% (πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορικά).