Έσπασαν το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της γνωστής εταιρείας προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής Septona το 2023, αγγίζοντας τα 113,1 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων ύψους 98,9 εκατ. ευρώ το 2022.
Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 14,4%, η οποία, σύμφωνα με τη διοίκηση, αποδίδεται στη συνολική αύξηση των πωλήσεων της Septona AE κατά 11,9 εκατ. ευρώ και κατά 0,85 εκατ. ευρώ στην αύξηση των πωλήσεων της θυγατρικής εταιρείας στη Βουλγαρία. «Η ενίσχυση του κύκλου εργασιών του ομίλου με διψήφιους ρυθμούς βασίστηκε στην εκθετική ανάπτυξη του τζίρου και των μεριδίων στην ελληνική αγορά και στις εξαγωγές επωνύμου προϊόντος», τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου κατά τη χρήση 2023 ανήλθαν σε 45,6 εκατ. ευρώ έναντι 38,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 19,6%, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 11,2 εκατ. ευρώ έναντι 6,9 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,03 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 2,06 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2023, έναντι κερδών ύψους 0,69 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση «η βελτίωση της κερδοφορίας του ομίλου προέρχεται από την ανάπτυξη νέων συνεργασιών στις αγορές του εξωτερικού αλλά και από τη μερική αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών. Στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών υπήρξαν σημαντικές απώλειες στην κερδοφορία πίσω από τη στρατηγική απόφαση της εταιρείας να κρατήσει αναλλοίωτη την ποιότητα των προϊόντων της αλλά και να στηρίξει τον Έλληνα κυρίως καταναλωτή απορροφώντας η ίδια το μεγαλύτερο ποσοστό των πολύ υψηλών ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας».
Τι περιλαμβάνει το πενταετές επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ
Μέσα στο 2023 συνεχίστηκε η περαιτέρω επένδυση στην ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου Ελλάδας και εξαγωγών, ενώ ολοκληρώθηκε ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο αξίας 50 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον εκσυγχρονισμό των βασικών γραμμών παραγωγής, την ανάπτυξη τριών νέων παραγωγικών μονάδων και την αύξηση του εργατικού δυναμικού κατά 50%.
Ταυτόχρονα, τοποθετήθηκαν φωτοβολταϊκά πάνελ σε όλες τις παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και τη στοχευμένη βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος της εταιρείας.
Οι στόχοι για το 2024
Αναφορικά με τις προοπτικές και τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2024 η διοίκηση της εταιρείας αναμένει:
- Περαιτέρω βελτίωση των βασικών μεγεθών κερδοφορίας του ομίλου.
- Περαιτέρω ενίσχυση του εταιρικού μεριδίου στην ελληνική αγορά.
- Εκθετική αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία μωρομάντηλα, της πλέον ταχέος αυξανόμενης κατηγορίας non food τα τελευταία χρόνια.
- Λανσάρισμα νέας προϊοντικής σειράς στη κατηγορία βρεφικές πάνες με την εγγύηση ποιότητας SEPTONA για την ελληνική αγορά αλλά και τις αγορές του εξωτερικού.
- Επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητάς του επωνύμου προϊόντος με ταχύτερη ανάπτυξη των πωλήσεων σε σχέση το μέσω όρο της εταιρείας.
- Συνέχιση της ανάπτυξης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Μια 100% ελληνική οικογενειακή εταιρεία
Η Septona είναι μία 100% ελληνική οικογενειακή εταιρεία με σχεδόν 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, ενώ στο τιμόνι της βρίσκεται η Κωνσταντίνα Ευαγγελίου. Ιδρύθηκε το 1975 με πρωταρχικό σκοπό την παραγωγή μπατονετών και σύντομα επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως μωρομάντηλα, βρεφικά και παιδικά καλλυντικά, δίσκους και μαντήλια ντεμακιγιάζ, σερβιέτες, υγρά μαντήλια καθαρισμού και υποσέντονα.
Σήμερα, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες και στις πέντε ηπείρους. Η Septona απασχολεί περισσότερους από 680 εργαζόμενους στα πέντε εργοστάσιά της στα Οινόφυτα Βοιωτίας και στο σύγχρονο εργοστάσιο στη Βουλγαρία προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των εξαγωγών στις χώρες κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η εταιρεία διαθέτει τέσσερα κέντρα διανομής στην Ευρώπη.
Το 55% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές. Σε περισσότερες από 40 χώρες έχει παρουσία με το brand Septona και στις υπόλοιπες μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σημαντικότερες αγορές αποτελούν εκείνες της Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Ελβετίας και των αραβικών χωρών, ενώ η Septona έχει επίσης παρουσία σε αγορές όπως ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία αλλά και Ζιμπάμπουε.