Carrefour: «Πάει» για πάνω από 50 καταστήματα ως το τέλος του έτους

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Carrefour: «Πάει» για πάνω από 50 καταστήματα ως το τέλος του έτους
Ποιοι οι βασικοί στόχοι της Retail & More, θυγατρικής εταιρείας του ομίλου AVE, που έχει αναλάβει το master franchise της Carrefour στην Ελλάδα.

Σε ένα δίκτυο που θα υπερβαίνει τα 50 καταστήματα Carrefour, εταιρικά και franchise, έως το τέλος του έτους ποντάρει η Retail & More, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2021, έχοντας αναλάβει το master franchise της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να «τρέξει» την επάνοδο του σήματος του γαλλικού κολοσσού στη χώρα μας δέκα χρόνια μετά την ηχηρή αποχώρησή του από την ελληνική αγορά.

Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε η AVE για το πρώτο εξάμηνο του 2024, η βασική πλέον θυγατρική του ομίλου Retail & More συνεχίζει να αναπτύσσει τη δραστηριότητά της, λειτουργώντας έως τις 30 Ιουνίου συνολικά 43 καταστήματα Carrefour, από τα οποία τα 17 είναι εταιρικά, ενώ ο στόχος που τίθεται πλέον για το τέλος του έτους είναι για περισσότερα από 50 καταστήματα.

Rebranding των καταστημάτων Economy σε Carrefour express

Μέσα στους πρώτους μήνες του 2024, υλοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, μέσω της Retail & More, η λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων Εconomy και το rebranding αυτών σε Carrefour express προκειμένου να ενισχυθεί η παρουσία και η αναγνωρισιμότητα του σήματος (brand awareness) και στην Αττική.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η εξαγορά του 100% των μετοχών της Χουλιόπουλος ΕΠΕ με την προσθήκη των 11 καταστημάτων Economy στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων της Carrefour ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023, ενώ το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 3,15 εκατ. ευρώ.

Τον Νοέμβριο η κάρτα πιστότητας

Παράλληλα, το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με τη στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Νοέμβριο του 2024.

Τα σχέδια στη Βουλγαρία

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023 ιδρύθηκε θυγατρική εταιρεία στη Βουλγαρία με την επωνυμία Retail & More Bulgaria, ενώ στις 12 Οκτωβρίου του ίδιου έτους υπεγράφη και το master franchise agreement με το Group Carrefour στη Σόφια για τη Βουλγαρία. Η συμφωνία περιλαμβάνει την ανάπτυξη καταστημάτων με την επωνυμία Carrefour, Carrefour express και Carrefour market.

Σε ό,τι δε αφορά το πλάνο ανάπτυξης στη γειτονική χώρα, τα σχέδια περιλαμβάνουν το rebranding των συνολικά 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, εγκαινιάστηκαν 12 Carrefour market και Carrefour express σε Βάρνα, Σόφια, Μπούργκος.

Η αύξηση κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ

Παράλληλα, εντός του δευτέρου εξαμήνου του έτους και σε συνέχεια των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουνίου 2024, η Retail & More προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικής αξίας 1 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος AVE συμμετείχε σε αυτή κατά το ποσοστό του και κάλυψε και μέρος των αδιάθετων ποσών από τη μειοψηφία που δεν συμμετείχε. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό πλέον στη θυγατρική Retail & More, μέσω των καταβολών για την εν λόγω αύξηση, έχει ανέλθει στο 69,55% έναντι 68,33% μέχρι πρότινος.

Η «επιστροφή» της Carrefour στην Ελλάδα

Η Retail & More μπορεί να ιδρύθηκε το 2021, ωστόσο ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία το 2022 με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα. Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων έγινε με τη μέθοδο του franchise, ενώ τα πρώτα πέντε καταστήματα εγκαινιάστηκαν σε τουριστικές περιοχές και δη σε Ζάκυνθο (δύο) και Χαλκιδική (τρία καταστήματα).

Για την ώρα η εταιρεία αναπτύσσει δύο βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour market και τα Carrefour express. Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι η βασική της στόχευση είναι να αναπτύξει συνολικά πέντε βασικούς τύπους καταστημάτων, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.

Τα Carrefour market αφορούν σε μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα που μπορούν να «σταθούν» τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, ενώ τα Carrefour express έχουν χαρακτήρα convenience stores και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου τόσο στις γειτονιές, όσο και στα κέντρα πόλεων. Οι υπόλοιποι τύποι καταστημάτων που σχεδιάζεται να αναπτυχθούν σε δεύτερο χρόνο αφορούν στα Carrefour bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores - ένας τύπος καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων - αλλά και το Carrefour Flash 10/10. Πρόκειται για έναν τύπο πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα.

Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα, ταράζοντας συθέμελα το εγχώριο επιχειρείν και όχι μόνο. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour - Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Πλώρη» για Κουβέιτ και Ρουμανία βάζει η Coffee Berry

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δίνει έμφαση σε franchise και e-commerce - Προχωρά σε εξαγορά έως το τέλος του έτους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider