ΑΒ Βασιλόπουλος: Δίνει έμφαση σε franchise και e-commerce - Προχωρά σε εξαγορά έως το τέλος του έτους

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒ Βασιλόπουλος: Δίνει έμφαση σε franchise και e-commerce - Προχωρά σε εξαγορά έως το τέλος του έτους
Σε ποιους άξονες εστιάζει η αναπτυξιακή στρατηγική του κορυφαίου λιανεμπορικού ομίλου.

Στο τρίπτυχο εξορθολογισμός δικτύου μέσω μετατροπής αρκετών εταιρικών καταστημάτων σε franchise, ενίσχυση του e-commerce και του fast delivery, καθώς και στήριξη των τιμών με εστίαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνοψίζεται το στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο τη βελτιστοποίηση του οργανωτικού της μοντέλου και κατ’ επέκταση την ισχυροποίηση της θέσης της στον εγχώριο χάρτη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

«Η τάση της αγοράς είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων γειτονιάς και αυτό θα φανεί τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για μια αγορά που υπολογίζεται σε 3 δισ. ευρώ», εξήγησε χθες ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών της αλυσίδας.

Στο franchise είναι το μέλλον

Η ανάπτυξη του δικτύου franchise βρίσκεται στον πυρήνα της νέας στρατηγικής της αλυσίδας, ενώ σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της διοίκησης έως το τέλος του 2024 θα ενταχθούν συνολικά 48 καταστήματα franchise στο δίκτυο, ενώ επιπλέον 50 εταιρικά καταστήματα θα μετατραπούν σε franchise. Το ενδιαφέρον τώρα εντοπίζεται στις τουριστικές κυρίως περιοχές εκτός Αττικής, ενώ μακροπρόθεσμα, στόχος είναι όλα τα καταστήματα, κάτω των 600 τμ, να μετατραπούν σε franchise. Συνολικά η ΑΒ Βασιλόπουλος διατηρεί έως σήμερα 292 καταστήματα που λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης, στηρίζοντας 223 επιχειρηματίες και 2.000 εργαζόμενους, καθώς όπως διαβεβαιώνει η αλυσίδα δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για απώλεια θέσεων εργασίας από τη διαδικασία μετατροπής εταιρικών καταστημάτων σε franchise.

E-commerce, fast delivery και ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη σημασία για την ΑΒ Βασιλόπουλος έχουν, την ίδια ώρα, η ταχεία παράδοση (fast delivery) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), καθώς αποτελούν σημαντικά πεδία εξέλιξης. Μόνο την τελευταία πενταετία μετρούν 50% μεσοσταθμική ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, μάλιστα, στόχος της αλυσίδας είναι έως το 2028 η συμμετοχή του eshop της εταιρείας στον συνολικό τζίρο να φτάσει στο 5% από 3% που είναι σήμερα.

Την ίδια ώρα, εντείνεται η έμφαση στη στρατηγική των χαμηλών τιμών, ώστε η ΑΒ Βασιλόπουλος να πάψει να θεωρείται στα μάτια των καταναλωτών ως ένα ακριβό σούπερ μάρκετ. Προς αυτή την κατεύθυνση, η αλυσίδα εστιάζει στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλησιάζουν το 20% επί του συνόλου των πωλήσεων. Στόχος είναι δε μέσα στην επόμενη τριετία να κυκλοφορήσουν ακόμη 450 νέα προϊόντα και 1.000 νέοι κωδικοί που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.

Δεν πωλείται η ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά προχωρά σε εξαγορά

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Λαβίδας κατέστησε σαφές πως η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν πωλείται, ενώ παράλληλα τα σχέδια μετασχηματισμού της έχουν και τη στήριξη της μητρικής της, της Ahold Delhaize. «Ο μέτοχος θέλει να δει την Ελλάδα να αναπτύσσεται κι εμείς αυτό κάνουμε. Το 2023 θέσαμε τις βάσεις για τα πλάνα σε ορίζοντα τριετίας. Δεν πρόκειται για καμία πίστωση χρόνου αλλά για νέο οργανωτικό πλάνο. Πρέπει να μετασχηματιστούμε και αυτό κάνουμε», τόνισε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως «όσο πιο οικονομικά εύρωστος είσαι, τόσο πιο δύσκολο είναι να αγοραστείς».

Ταυτόχρονα, δε, αποκάλυψε πως η αλυσίδα θα προχωρήσει στην εξαγορά μικρής αλυσίδας του οργανωμένου λιανεμπορίου και μάλιστα πριν το τέλος του τρέχοντος έτους. Η εν λόγω αλυσίδα βρίσκεται εκτός Αττικής και διαθέτει μικρό αριθμό καταστημάτων.

Τι έγινε με το πρόστιμο των 319.900 ευρώ

Σχετικά με το πρόστιμο των 319.900 ευρώ, που είχε επιβληθεί στην ΑΒ Βασιλόπουλος στις αρχές του 2023 για αθέμιτη κερδοφορία και δη μη τήρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους, ο κ. Λαβίδας ανέφερε πως η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δικαιωθεί πρωτοδίκως σε διοικητικό δικαστήριο, λόγω ασάφειας του επίμαχου νόμου, ενώ εκκρεμεί και δικαστήριο β’ βαθμού το προσεχές διάστημα.

Για το 2024 η αλυσίδα δρομολογεί επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ σε συνέχεια των 56 εκατ. ευρώ περίπου που δρομολογήθηκαν το 2023, ενώ για την τρέχουσα χρονιά οι πωλήσεις της εταιρείας προβλέπονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Στη χρήση 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε πωλήσεις ύψους 1,97 δισ. ευρώ, έναντι 1,98 δισ. ευρώ το 2022 και 1,96 δισ. ευρώ το 2021, με τη θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize στην Ελλάδα να διατηρεί σε σταθερά επίπεδα τον τζίρο της τα τελευταία χρόνια κάτω από το όριο των 2 δισ. ευρώ.

Στο τέλος του 2023, το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε συνολικά 585 καταστήματα από τα οποία 316 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 255 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (franchising) και 14 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης, με τα τελευταία να «αποφεύγουν» το πωλητήριο και να δρομολογείται πλάνο ανάπτυξής τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΤΕ: Τις 11 φορές έχει φτάσει η υπερκάλυψη – Γιατί συνωστίζονται οι ξένοι επενδυτές 

Intrakat – Εξάρχου: Πού μπαίνει ο πήχης για τζίρο, EBITDA, ανεκτέλεστο – Investor Day με ανακοινώσεις, ευκαιρία η Ρουμανία

ΕΚΤΕΡ: Ενισχυμένο ανεκτέλεστο, κινήσεις για 7η τάξη – Πώς πάνε real estate και Πάρος

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider