Με νέες προϊοντικές κατηγορίες και στόχευση στην premium κατηγορία συσκευών αναμένεται να υποδεχτεί τη νέα χρονιά η LG, όπως αναφέρει ο Άρης Κουτελός γενικός διευθυντής της LG Electronics Hellas σε συνέντευξή του στο Insider. Όσο για την τρέχουσα χρονιά, θα κλείσει με αύξηση τζίρου της τάξης του 6%, τροφοδοτούμενη τόσο από την ιδιωτική κατανάλωση όσο κι από την B2B κατηγορία, που έχει φτάσει να εισφέρει σχεδόν το 50% του τζίρου του νοτιοκορεατικού κολοσσού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία εκτιμά ότι θα συνεχίσει και το νέο έτος τα αναπτυξιακά της βήματα, στηριζόμενη κυρίως σε τρεις πυλώνες στόχευσης: την ανώτερη κατηγορία συσκευών, το connectivity αλλά και την ενεργειακή αποδοτικότητα, και την εξοικονόμηση νερού μέσω των συσκευών. Στόχοι που συμβαδίζουν με τις ανάγκες της κλιματικής αλλαγής και τους στόχους κλιματικής ουδετερότητας που έχει θέσει η Ευρώπη.
Ανοδική η πορεία του 2024
«Η φετινή χρονιά κινείται σταθερά ανοδικά στις περισσότερες κατηγορίες συσκευών εκτός αυτής του ψυγείου, εξαιτίας της επιδότησης ''Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή'' που δόθηκε πέρυσι και επηρέασε τη ζήτηση τη σχετική χρονιά», αναφέρει ο επικεφαλής της LG. Σε αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, συμβάλλει τόσο η μείωση των πληθωριστικών πιέσεων όσο και αυτή της ανεργίας, που δημιουργεί προϋποθέσεις ενίσχυσης της ζήτησης, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει και η αναπτυξιακή τροχιά της ελληνικής οικονομίας, η οποία έχει αναθερμάνει τις επενδύσεις. «Η ελληνική οικονομία έχει σήμερα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, λειτουργεί με αντίστροφη πορεία από αυτή της ευρωπαϊκής οικονομίας, που εμφανίζεται παγωμένη. Δεδομένης μάλιστα της κρίσης που προηγήθηκε, η αύξηση που παρατηρείται στην περίπτωση της Ελλάδας, δεν μπορεί να θεωρηθεί μικρή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Οι προαναφερθείσες συνθήκες έχουν ευνοήσει την κατανάλωση, γεγονός που αναμένεται να αποτυπωθεί στα αποτελέσματα της LG, με την πλειονότητα των επιμέρους κατηγοριών των συσκευών που εμπορεύεται, να κινείται ανοδικά. «Η κατηγορία της τηλεόρασης κινείται για παράδειγμα 3%-4% υψηλότερα το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ αυτή των πλυντηρίων καταγράφει αύξηση της τάξης του 6%. Στην περίπτωση του ψυγείου ωστόσο, δεδομένης της περυσινής ανόδου, η πτώση φτάνει σήμερα στο 50% κι αναμένεται να κλείσει το τέλος του έτους κοντά στο -35%, με τους δύο τελευταίους μήνες του έτους να αναμένεται να διορθώσουν την υφιστάμενη κατάσταση».
Κατακόρυφη η ανάπτυξη του B2B
Σε αυτό το πλαίσιο, η LG αναμένεται να κλείσει τη χρονιά με αύξηση τζίρου της τάξης του 6%, η οποία προέρχεται από την ήπια ενίσχυση των καταναλωτικών προϊόντων αλλά και τη μεγάλη αύξηση που καταγράφει η εταιρεία στο B2B κομμάτι. «H B2B δραστηριότητά μας, έχει φτάσει να αντιπροσωπεύει το 48% του τζίρου μας, προσεγγίζοντας για πρώτη φορά τον στόχο του 50%, που έχει θέσει εδώ και χρόνια η LG. Αρωγός σε αυτήν την πορεία ήταν αφενός το μεγάλο πρότζεκτ εκπαίδευσης που ανέλαβε να υλοποιήσει η LG, ένα έργο ύψους 30 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση των σχολικών οθονών με διαδραστικές οθόνες κι αφετέρου η άνοδος του τουρισμού, η οποία ενισχύει αισθητά τις κατηγορίες των συστημάτων κλιματισμού και των ξενοδοχειακών τηλεοράσεων», όπως εξηγεί. Επισημαίνει δε, ότι την τρέχουσα χρονιά η κατηγορία των monitors στην οποία εντάσσονται και οι διαδραστικές οθόνες των σχολείων, γνώρισε αύξηση της τάξης του 56%, ενώ κατά 30% αυξήθηκαν τα pc monitors και ο οικιακός κλιματισμός.
Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, η εταιρεία κατάφερε να παραμείνει στα ίδια υψηλά επίπεδα, διατηρώντας μάλιστα την πρωτοκαθεδρία της σε συγκεκριμένες κατηγορίες. «Σύμφωνα με τις επιδόσεις του α΄ εξαμήνου στην κατηγορία των ψυγείων και των πλυντηρίων διατηρούμε την πρώτη θέση με μερίδιο κοντά στο 17,5% και στο 19% αντίστοιχα, ενώ σε αυτήν των τηλεοράσεων τα μερίδιά μας κινούνται γύρω στο 27%», όπως αναφέρει. Ειδοποιός διαφορά ωστόσο την τρέχουσα χρονιά είναι ότι καταγράφεται μια μετατώπιση των πωλήσεων από τα entry προϊόντα - τα προϊόντα χαμηλής τιμής δηλαδή - στις mid -premium συσκευές. «Αυξάνουμε τα μερίδιά μας στο πάνω ράφι και μειώνουμε τα μερίδιά μας στις φθηνότερες συσκευές», εξηγεί ο επικεφαλής της LG. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ η αύξηση στην κατηγορία των τηλεοράσεων φτάνει το 6%, στην περίπτωση των OLED τηλεοράσεων και των τηλεοράσεων μεγάλων ιντσών (σ.σ. άνω των 65) φτάνει το +20% και +30% αντίστοιχα.
Ανάπτυξη σε τρεις πυλώνες για το 2025
Η στόχευση στις premium κατηγορίες συσκευών αποτελεί άλλωστε και έναν από τους τρεις πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας. Οι άλλοι δύο αφορούν την προώθηση των διασυνδεδεμένων συσκευών αλλά και των ενεργειακά αποδοτικών.
«Στόχος μας είναι να στρέψουμε το ενδιαφέρον του καταναλωτή στα πιο premium προϊόντα, όπως οι OLED τηλεοράσεις και οι τηλεοράσεις μεγαλύτερων ιντσών, τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλυντήρια που είναι εμπλουτισμενα με τεχνητή νοημοσύνη και τα multi door και instaView ψυγεία, που προσφέρουν ενισχυμένες δυνατότητες στους καταναλωτές. Έτερο στόχο για την LG αποτελεί και το connectivity, στο οποίο επικεντρώνονται και οι μεγαλύτερες συσκευές. Οι συσκευές της LG μάλιστα, πέρα από το κλειστό σύστημα ThinQ που δίνει τη δυνατότητα στον καναλωτή να τις ελέγχει από το κινητό του, συμμετέχουν και σε διεθνή πρωτόκολλα συνδεσιμότητας όπως το Matter, που επιτρέπει τον έλεγχο των συσκευών από απόσταση. Τέλος, η εταιρεία εστιάζει και σε ενεργειακά αποδοτικές συσκευές ή σε συκευές που συμβάλλουν στην εξοκονόμηση νερού (water efficiency). Με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η συσκευή προσαρμόζεται στις ανάγκες του καταναλωτή και μέσω ειδικών προγραμμάτων που αναγνωρίζουν για παράδειγμα τα υφάσματα, εξοικονομεί ενέργεια και νερό».
Τα νέα προϊόντα και το νέο e-shop που έρχεται
Προσεχώς ωστόσο, η LG σχεδιάζει να εμπλουτίσει και την γκάμα των βασικών προϊόντων που προσφέρει στην Ελλάδα, αλλά και να ανοίξει στο άμεσο μέλλον το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, μέσω του οποίου θα συστήσει στο εγχώριο καταναλωτικό κοινό και νέες κατηγορίες συσκευών.
Οι υπάρχουσες κατηγορίες θα εμπλουτιστούν από τον ερχόμενο Δεκέμβριο με μεγάλης χωρητικότητας πλυντήρια, που θα περιλαμβάνουν και δυνατότητα στεγνώματος, αλλά και πλυντήρια πιάτων, επαγωγικές εστίες κουζίνας και φούρνους εντοιχισμένους, όπως αναφέρει ο κ. Κουτελός. Ειδικά στην κατηγορία των φούρνων η γκάμα θα γίνει πλήρης και θα διαθέτει και συσκευές που επενδύουν στο design ή αποκτούν χαρακτηριστικά πανομοιότυπα των ψυγείων, όπου βλέπεις το εσωτερικό, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξεις την πόρτα, καθώς και νέες δυνατότητες ψησίματος με τη βοήθεια του ατμού.
Παράλληλα βέβαια, χάρη στο ηλεκτρονικό κατάστημα που σχεδιάζει να ανοίξει στο σύντομο μέλλον, την είσοδό τους στην ελληνική αγορά θα κάνουν και εξειδικευμένα προϊόντα που μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμα στην Ελλάδα, όπως σκούπες stick, σκούπες δίχως σακούλα, pc monitor, laptops και αφυγραντήρες.
Τα παραπάνω προϊόντα έρχονται να καλύψουν τις διαφοροποιημένες ανάγκες των καναλωτών οι οποίοι εξοικειώνονται, σταδιακά, όλο και περισσότερο με καινοτόμες τεχνολογίες. «Όσο ο όγκος των πωλήσεων περνάει στις νέες γενιές βλέπουμε ότι καινοτόμες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και οι διασυνδεδεμένες συσκευές αυξάνουν τα μερίδιά τους. Σε αυτό έχουν συμβάλλει αισθητά και τα κινητά, τα οποία τόσα χρόνια έχουν εξοικειώσει τους καταναλωτές στο να μπορούν να λειτουργούν τις συσκευές τους μέσω εφαρμογών. Παρότι η διείσδυση του smart home δεν είναι μέχρι σήμερα μεγάλη και η προτίμηση συσκευών με ΑΙ δεν μπορεί να εκτιμηθεί, γιατί όλες οι νέες συσκευές περιλαμβάνουν τέτοιες δυνατότητες, η τάση ότι κατευθυνόμαστε προς τα εκεί είναι εμφανής κι εμείς από άποψη συσκευών είμαστε έτοιμοι».
Με την ενίσχυση των προϊοντικών κατηγοριών και την σταθερή πορεία της οικονομίας, ο κ. Κουτελός αναμένει το 2025 να εμφανίσει ελαφρά ανοδική πορεία, παρόμοια με αυτή του 2024. «Του χρόνου αναμένουμε μια μικρή αύξηση της αγοράς, δεν υπάρχει κάποιο event ή κάποια επιδότηση που να γνωρίζουμε ότι θα δοθεί για να ενισχύσει κατακόρυφα την κατανάλωση. Για εμάς ωστόσο μια μικρή αύξηση της αγοράς μας βοηθά να κατανοούμε τις ανάγκες του καταναλωτή καλύτερα και μας δίνει την ευκαιρία να δουλέψουμε πιο ποιοτικά».