Λουξ: Επέστρεψε στα κέρδη το 2023 και βάζει πλώρη για ένα πιο ισχυρό 2024

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Λουξ: Επέστρεψε στα κέρδη το 2023 και βάζει πλώρη για ένα πιο ισχυρό 2024
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις της αχαϊκής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών.

Την επιστροφή της στην κερδοφορία σηματοδότησε το 2023 για την αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ, ενώ στους βασικούς της στόχους για την επόμενη μέρα περιλαμβάνονται η ισχυροποίησή της στην εγχώρια αγορά, η αρτιότερη κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών των πελατών της, καθώς και η διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές και σε νέους κλάδους εφαρμόζοντας την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο μέσω της εξάπλωσης σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και μέσω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας οι οποίες καταχωρήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, «παρά τη ρευστή κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική οικονομία, η Λουξ παρουσιάζει υψηλούς δείκτες ρευστότητας και σε συνδυασμό με τις μηδενικές δανειακές της υποχρεώσεις προς τραπεζικά ιδρύματα, έχει μία πρόσθετη ασφάλεια ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς. Επομένως, ως απόρροια των ορθών επιλογών της διοίκησης και του σωστού σχεδιασμού του προγράμματος ανάπτυξης που ακολουθεί, αναμένεται να έχει ανοδική πορεία και να παραμείνει μια υγιής και εξελισσόμενη ελληνική εταιρεία».

«Ποντάρει» σε ένα επίσης κερδοφόρο 2024

Ειδικότερα, για την επόμενη χρήση που θα λήξει τη 31η Δεκεμβρίου 2024 προβλέπεται συνέχιση της κερδοφορίας της εταιρείας, καθώς οι κινήσεις και η στρατηγική που έχει θεσπίσει η διοίκηση για την προμήθεια των πρώτων υλών και το ενεργειακό κόστος έχει ως σκοπό τον εξορθολογισμό του κόστους.

Κέρδη 2,30 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι ζημιών 1,52 εκατ. ευρώ το 2022

Όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση της Λουξ, το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 35,87 εκατ. ευρώ από 35,08 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,25%. Το μικτό κέρδος παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 13,86%, στα 20,14 εκατ. ευρώ έναντι 17,87 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 2,53 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,50 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τα καθαρά αποτελέσματα, τέλος, της περιόδου συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών συνολικών εσόδων ανήλθαν σε κέρδη ύψους 2,30 εκατ. ευρώ από ζημιές ύψους 1,52 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.

«Οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, τα υψηλά επίπεδα πληθωρισμού με την αρνητική επίπτωση που επιφέρουν στη ζήτηση, το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο επέφερε ανατιμήσεις στις τιμές των πρώτων και δεύτερων υλών καθιστούν δυσχερή την εκτίμηση της εξέλιξης των σημαντικών παραγόντων που επηρεάζουν τα μεγέθη του ομίλου και της εταιρείας. Η διοίκηση εκτιμά ότι οι τιμές των πρώτων και δεύτερων υλών και ενέργειας έφτασαν στην κορύφωση τους κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία του ομίλου και της εταιρείας κατά την προηγούμενη χρήση. Η διόρθωση που παρατηρήθηκε στις τιμές των ανωτέρω από τις αρχές του έτους 2023, σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό της τιμολογιακής πολιτικής του ομίλου και της εταιρείας επηρέασε θετικά την κερδοφορία της εταιρείας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις της Λουξ.

Μια ιστορία 74 χρόνων

Η Λουξ Μαρλαφέκας Α.Β.Ε.Ε ιδρύθηκε το 1950 με τη μορφή προσωπικής επιχείρησης υπό την επωνυμία Παναγιώτης Μαρλαφέκας με έδρα την Πάτρα και σκοπό, μεταξύ άλλων, την εμπορία αναψυκτικών και χυμών. Η τελευταία της μεταβολή έγινε το 1997.

Σήμερα διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής, καθώς και γραφεία στην Αθήνα, όπου έχει μεταφερθεί η έδρα από τις 24 Ιανουαρίου 2020. Η πρώτη μονάδα είναι το εργοστάσιο παραγωγής στο Κεφαλόβρυσο, η δεύτερη το κέντρο διανομής που βρίσκεται στη δημοτική κοινότητα Σαραβαλίου Πατρέων και η τρίτη μονάδα είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής συσκευασιών, τύπου PET, στο Αίγιο.

Επίσης, το 2008, η εταιρεία δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο κέντρο logistics στο Κορωπί Αττικής, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς και του χρόνου παράδοσης.

Η εταιρεία εμπορεύεται δέκα διαφορετικά είδη αναψυκτικών (πορτοκαλάδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκαλάδα free, λεμονάδα, Cola Λουξ, βυσσινάδα, Λουξ mix, γκαζόζα, σόδα και τόνικ), τρία είδη αναψυκτικών plus n’ light (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, Cola Λουξ), πέντε είδη παγωμένο τσάι (λεμόνι, ροδάκινο, κόκκινα φρούτα και μαύρο τσάι με γεύσεις λεμόνι και ροδάκινο), τέσσερα είδη χυμών (Πολυβιταμινούχος extra 9, μήλο -πορτοκάλι-καρότο, πορτοκάλι, ροδάκινο).

Τον Νοέμβριο του 2021 η αχαϊκή εταιρεία απέκτησε το 42,34% των μετοχών της εταιρείας εμφιάλωσης νερού Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από διαδικασία πλειστηριασμού, ενώ το 2022 προχώρησε στο λανσάρισμα της σειράς λουξ Tea, καθώς και της πορτοκαλάδας λουξ free χωρίς ανθρακικό, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και τεχνικών γλυκαντικών, χωρίς συντηρητικά, με μειωμένες θερμίδες και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Το δίκτυο της εταιρείας υποστηρίζεται από 450 και πλέον αντιπροσώπους σε όλη τη χώρα, ενώ η δραστηριότητα της Λουξ έχει ξεπεράσει τα εγχώρια γεωγραφικά όρια, μέσω των συνεργατών της και η εταιρεία έχει εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη εξαγωγών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Vivartia: Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo

Επενδύσεις εκατομμυρίων ρέουν στην αγορά αναψυκτικών – Μάχη για τα μερίδια αγοράς

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider