Επενδύσεις εκατομμυρίων ρέουν στην αγορά αναψυκτικών – Μάχη για τα μερίδια αγοράς

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Επενδύσεις εκατομμυρίων ρέουν στην αγορά αναψυκτικών – Μάχη για τα μερίδια αγοράς
Σε ποιες στρατηγικές κινήσεις προχωρούν τα πιο «ηχηρά» ονόματα ενός κλάδου με τεράστιες προοπτικές. Η τόνωση από τον τουρισμό και το στοίχημα των νέων προϊόντων.

Μπαράζ επενδυτικών κινήσεων καταγράφεται στην εγχώρια αγορά των αναψυκτικών, με τους βασικούς παίκτες του κλάδου να έχουν επιδοθεί σε μια σκληρή μάχη διεκδίκησης ακόμη μεγαλύτερων μεριδίων. Με βασικά όπλα την καινοτομία στην παραγωγή προϊόντων, τις θετικές επιδόσεις που έχει επιδείξει μέχρι στιγμής ο τουρισμός και τις αντοχές του κλάδου απέναντι στην πληθωριστική κρίση, η αγορά των αναψυκτικών, με αξία πέριξ των 370 εκατ. ευρώ, κινείται σε ανοδική τροχιά, με τον πόλεμο του… ανθρακικού να μαίνεται σφοδρός.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Αύγουστο η κατηγορία «Μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων» κατέγραψε ετήσια αύξηση 6,9% κι ενώ ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3% από 2,7% τον Ιούλιο. Κι όμως παρά τις διαρκείς ανατιμήσεις που έχουν καταγραφεί και τους προηγούμενους μήνες, η κατανάλωση των αναψυκτικών στην Ελλάδα δεν φαίνεται να… πτοείται, επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα σε καιρούς ακρίβειας. Τα αναψυκτικά άλλωστε, ακόμη κι αν δεν συνιστούν βασικό είδος διατροφής, θεωρούνται ως ένα ιδιότυπο είδος πρώτης ανάγκης για μεγάλο αριθμό καταναλωτών που τα αναζητά τόσο στο κανάλι της λιανικής και δη στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όσο και στο κανάλι της HORECA.

Coca Cola 3E

Η κυριαρχία του leader της κατηγορίας δεν μπορεί εύκολα να αμφισβητηθεί. Με μερίδιο αγοράς που φαίνεται να ξεπερνά το 50% - κι ενώ οι άλλοι παίκτες της αγοράς ακολουθούν με μονοψήφια ποσοστά - η Coca Cola 3E δηλώνει πανταχού παρούσα. Τα μερίδια δε αυτά αφορούν στον κλάδο της λιανικής, καθώς είναι αδύνατο να «μετρηθεί» η αγορά της HORECA.

O πιο μεγάλος «παίκτης» του κλάδου το αμέσως προηγούμενο διάστημα προχώρησε σε πολύ σημαντικές προσθήκες στο προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο, με στόχο να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στους πελάτες του, συμβάλλοντας στην επίτευξη του οράματός του να αποτελεί συνεργάτη επιλογής για τους πελάτες της 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα. Το διευρυμένο 24/7 χαρτοφυλάκιο εξυπηρετεί, μάλιστα, την ολιστική στρατηγική της εταιρείας για τη δυναμική στήριξη του κλάδου HORECA.

Επίσης, από το Μάρτιο του 2023, η εταιρεία ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιο των ανθρακούχων ποτών για ενήλικες με την εμπορία των προϊόντων Three Cents. Πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία που σύστησε στην αγορά super-premium ανθρακούχα αναψυκτικά, τα οποία προορίζονται για την ανάμιξή τους με αλκοόλ, με στόχο τη δημιουργία κοκτέιλς και long drinks (mixers & tonics).

Με την προσθήκη της συγκεκριμένης μάρκας στο χαρτοφυλάκιό της, η Coca Cola 3E απευθύνεται σε ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα καταναλωτικών προτιμήσεων.

Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2023 τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 43,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 26,6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022. Οι καθαρές πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν στα 669,4 εκατ. ευρώ έναντι 573,5 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις σε όγκο. Ειδικότερα, τη χρονιά που μας πέρασε πωλήθηκαν 119,6 εκατομμύρια κιβώτια, έναντι 112,7 εκατομμυρίων κιβωτίων το 2022. Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν στα 223,2 εκατ. ευρώ έναντι 180,5 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας, αγγίζοντας το 2023 τα 61 εκατ. ευρώ από 39,4 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Pepsico Hellas

Σε διπλασιασμό του οικονομικού και επιχειρηματικού της αποτυπώματος στην Ελλάδα, μέσω μιας σειράς στρατηγικών κινήσεων, στοχεύει τα επόμενα χρόνια η PepsiCo Hellas, η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού PepsiCo.

Μεταξύ των κινήσεων αυτών περιλαμβάνεται η απόφαση να επαναπατρίσει το 60% της παραγωγής της σε αναψυκτικά στην Ελλάδα. «Από το 2025 το 60% των αναψυκτικών μας θα παράγονται στην Ελλάδα», αποκάλυψε μέσα στην εβδομάδα η General Manager της PepsiCo Hellas, Inga Dengel, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή βούληση της εταιρείας να πραγματοποιήσει ένα σημαντικό comeback στην ελληνική αγορά. Η παραγωγή, ωστόσο, θα γίνεται μέσω συνεργασιών με άλλους εμφιαλωτές, καθώς η PepsiCo Hellas δεν διαθέτει πλέον μονάδα παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε στη διακοπή των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στη χώρα μας πριν από μια εξαετία περίπου, μεταφέροντας την παραγωγή της στη Ρουμανία. Είχε προηγηθεί σταδιακό «λουκέτο» στις τρεις μονάδες παραγωγής και διανομής μη αλκοολούχων ποτών που διέθετε σε Οινόφυτα, Κορωπί, Λουτράκι.
Ωστόσο, τον Φεβρουάριο του 2023, η PepsiCo Hellas ανακοίνωσε τη μεταφορά της παραγωγής των εμβληματικών αναψυκτικών της ΗΒΗ στην Ελλάδα, προκειμένου αυτά να συσκευάζονται στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στο Βόλο. Η συμφωνία των PepsiCo Hellas και ΕΨΑ αφορούσε στη συσκευασία κουτιών αλουμινίου. Η ΗΒΗ είναι ένα ιστορικό προϊόν της PepsiCo Hellas που κυκλοφορεί από το 1926 στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνει αναψυκτικά με γεύσεις, mixers και χυμούς. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου Κορινθίας.

Σύμφωνα με τον Commercial Finance Manager της PepsiCo Hellas, Θανάση Καρακάση, στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας για το προσεχές διάστημα είναι η ενίσχυση του αποτυπώματός της στο κανάλι της HORECA, το οποίο παρουσιάζει πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Παρουσιάζοντας δε τα οικονομικά μεγέθη της PepsiCo Hellas για το 2023, ο κ. Καρακούσης ανέφερε πως η χρονιά έκλεισε με καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 238,28 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 18,45% έναντι κύκλου εργασιών 201,17 εκατ. ευρώ περίπου το 2022 και με μικτό κέρδος 101,25 εκατ. ευρώ έναντι 83,58 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Η ανάπτυξη για το brand Pepsi ήταν 23% και στο Lipton στο 20%.

«Το 2023 ήταν μια χρονιά ανάπτυξης αλλά και προκλήσεων», τόνισε ο κ. Καρακούσης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το μέσο κόστος αυξήθηκε πέρυσι κατά 22% (πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορικά). Ωστόσο, η εταιρεία δεν προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στα προϊόντα της το 2024. «Οι αυξήσεις τιμών δεν είναι προς το συμφέρον κανενός», δήλωσε, εξηγώντας πως πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι να λαμβάνει μέτρα για τον περιορισμό του κόστους ώστε να μην εκτίθεται στον κίνδυνο των ανατιμήσεων. Μια στρατηγική κίνηση στην κατεύθυνση περιορισμού του κόστους της PepsiCo Hellas είναι η υλοποίηση επενδύσεων που στοχεύουν τόσο στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων όσο και στη χρήση σύγχρονων εργαλείων προώθησης πωλήσεων στην ελληνική αγορά. «Επενδύουμε στα brands, στις νέες τεχνολογίες και στους ανθρώπους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καρακάσης.

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων

Η αγορά του κρύου τσαγιού (ice tea) αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, ηγέτιδα εταιρεία εμφιάλωσης και παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού και αναψυκτικών. Ήδη, τρεις κωδικοί, υπό το brand Cool Tea φιγουράρουν στα ράφια δύο μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ -της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Κρητικός- ενώ έχουν ήδη γίνει και οι απαραίτητες επαφές ώστε το προϊόν να επεκταθεί και στο κανάλι της HORECA. Η εταιρεία διέθετε και παλαιότερα και για μικρό χρονικό διάστημα έναν μόνο κωδικό στο κρύο τσάι, σε συσκευασία πλαστικού μπουκαλιού, ωστόσο τώρα πραγματοποιείται δυναμικό λανσάρισμα σε κουτάκι αλουμινίου και σε τρεις γεύσεις.

Όπως προκύπτει δε από τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν μέσα στην εβδομάδα, το 2023 ο κύκλος εργασιών κατέγραψε αύξηση 12,34% και άγγιξε τα 118,02 εκατ. ευρώ από 105,0 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 13,61 εκατ. ευρώ από 4,05 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Όπως αποκάλυψε μάλιστα ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σεπετάς, το 2023 ο αριθμός εργαζομένων στην Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων αυξήθηκε κατά 7,81% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας στα 552 άτομα από 512 έναν χρόνο νωρίτερα.
«Καταφέραμε να απορροφήσουμε την αύξηση του κόστους παραγωγής και να υιοθετήσουμε μια πιο ευέλικτη εμπορική πολιτική. Έτσι, επιτεύχθηκε η διατήρηση των τιμών πώλησης των προϊόντων στα ίδια επίπεδα, ώστε να μην επιβαρύνει τους καταναλωτές», τόνισε δε ο κ. Σεπετάς, επιβεβαιώνοντας πως η εταιρεία δεν προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της ούτε το 2024. Μάλιστα, σημείωσε πως στόχος της εταιρείας είναι η διατήρηση σταθερών τιμών πώλησης των προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μακριά από τη λογική των προσφορών. «Η ανάπτυξη που σημειώνεται προκύπτει από την αύξηση των σημείων διανομής και πώλησης, εκπληρώνοντας μεθοδικά τον στόχο μας να φτάσουν τα προϊόντα μας σε κάθε σημείο της χώρας», ανέφερε επίσης.

Την ίδια ώρα, το επενδυτικό πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στις αρχές του 2024 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων προχωρά με γοργούς ρυθμούς, ενώ στόχος του είναι να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026. Σύμφωνα με τον Operations & Tech Director της εταιρείας Παύλο Σεπετά, μέσα σε επτά μήνες, από την ημέρα της υπογραφής της δανειακής σύμβασης με το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν ήδη υπογραφεί και υλοποιούνται έργα αξίας 42 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 62,8 εκατ. ευρώ της επένδυσης, δηλαδή το 70% του συνολικού ποσού.

Χήτος

Με τζίρο 100 εκατ. ευρώ «φλερτάρει» την ίδια ώρα η Χήτος ΑΒΕΕ, μέλος του ομίλου Green Beverages, με περισσότερα από 68 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών. Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2023, η Χήτος, η ηπειρωτική εταιρεία που εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι και η Green Cola, που έμαθε στον Έλληνα να πίνει αναψυκτικά με στέβια, αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον δρόμο της συγχώνευσης.

Συγκεκριμένα, το 2023 ο κύκλος εργασιών της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ & ΖΗΡΕΙΑ ΜΟΝ. ΕΠΕ ανήλθε σε 98,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 24% σε σχέση με το 2022, ως «αποτέλεσμα της περαιτέρω διείσδυσης στην αγορά καθώς και της ενσωμάτωσης της Green Cola Hellas και της Green Cola Operations τον Αύγουστο του 2023 που συνέβαλε στην επιπλέον ενοποίηση των πωλήσεων στο εξωτερικό». Το μικτό περιθώριο τόσο της εταιρείας, όσο και του ομίλου ανέκαμψε σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, από 34,5% σε 41,3% ενώ το σύνολο των ενοποιημένων ιδίων κεφαλαίων του ομίλου στις 31/12/2023 ανήλθε σε 27,9εκατ. ευρώ. Για το 2024, η εταιρεία στοχεύει σε κύκλο εργασιών άνω των 115 εκατ. ευρώ, με περαιτέρω ενίσχυση του μικτού περιθωρίου κέρδους και αύξηση του EBITDA, διαμορφώνοντας ισχυρές βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο.
Τον Μάιο του 2024, η Χήτος υπέγραψε πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 21 εκατ. ευρώ με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και την Τράπεζα Πειραιώς, με στόχο την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου άνω των 25 εκατ. ευρώ, με έμφαση στη βελτίωση της αποδοτικότητας παραγωγής και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η ολοκλήρωση του πλάνου αναμένεται να οδηγήσει σε αυξημένη λειτουργική κερδοφορία από το τέλος του 2025. Παράλληλα, η Ζήρεια ΕΠΕ, 100% θυγατρική της Χήτος, υλοποιεί επένδυση 3 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις στην Κόρινθο, αυξάνοντας τη δυναμικότητα του ομίλου Green Beverages, ώστε να καλύψει τις ανάγκες της περιόδου υψηλής ζήτησης.

Στο μεταξύ, με το βλέμμα στο μέλλον, η εταιρεία στοχεύει στη συνέχιση της επιτυχημένης εμπορικής στρατηγικής στην εγχώρια αγορά, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της. Παράλληλα, εστιάζει στην ενδυνάμωση του εξαγωγικού της προσανατολισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης, ενώ επιδιώκει τη βελτίωση του κόστους παραγωγής μέσω της επιτάχυνσης των προγραμματισμένων επενδύσεων. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ο όμιλος Green Beverages σημείωσε δυναμική παρουσία σε 14 χώρες της Μέσης Ανατολής ενώ το 2024, προχώρησε σε δύο νέες συμφωνίες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με την Gulf International και στη Σαουδική Αραβία με την Al Rabie, οι οποίες θα προσδώσουν επιπλέον ανάπτυξη στην εταιρεία την περίοδο 2025-2026.

ΕΨΑ

Ακόμη πιο ψηλά θέτει τον πήχη της ανάπτυξής της την ίδια ώρα η θεσσαλική εταιρεία αναψυκτικών ΕΨΑ, διεκδικώντας περίοπτη θέση στην αγορά αναψυκτικών τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων και με την «καθοδήγηση» του βασικού μετόχου, του fund SMERemediumCap, συμφερόντων του Νίκου Καραμούζη.

Συμπληρώνοντας εφέτος 100 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής, η ΕΨΑ είναι σε θέση να προσφέρει μια πανελλαδική σειρά παραδοσιακών και καινοτόμων αναψυκτικών κι ενώ μέχρι χθες ήταν μια παραδοσιακή τοπική μάρκα της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας, γνωστή για τις ποιοτικές λεμονάδες και πορτοκαλάδες της. Όπως αποκάλυψε την περασμένη άνοιξη στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της βολιώτικης εταιρείας, Τάκης Πέρκιζας, βασικός πλέον στόχος της ΕΨΑ για το μέλλον είναι η εδραίωσή της ως μια ηγετική ελληνική εταιρεία στην κατηγορία των αναψυκτικών.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και με αφετηρία το 2023, η διοίκηση της εταιρείας υλοποιεί ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο το οποίο στηρίζεται σε πέντε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης. Αυτοί αφορούν στην καλύτερη απόδοση σε επίπεδο παραγωγής και αλυσίδας τροφοδοσίας, μέσω επενδύσεων στις γραμμές παραγωγής, νέων συστημάτων, νέας αποθήκης και νέων συνεργασιών τροφοδοσίας, στην αναγέννηση του brand ΕΨΑ μέσω νέων συσκευασιών και νέων γεύσεων των προϊόντων, στην πανελλαδική επέκταση και αναβάθμιση της παρουσίας της εταιρείας στα σημεία πώλησης, με περισσότερες από 30 σημαντικές νέες συνεργασίες χονδρεμπορίου και οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά, στην περαιτέρω ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας, όπου διαθέτει ήδη παρουσία σε 35 χώρες του πλανήτη και τέλος, στην εκπαίδευση στο ανθρώπινο δυναμικό και στα συστήματα, μέσω εκπαιδεύσεων, νέων προσλήψεων και αναβάθμισης όλων των διαδικασιών. Μόνο εφέτος, κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου υλοποίησης του πενταετούς επενδυτικού πλάνου, έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αγριά του Βόλου, ενώ σύμφωνα με τον κ. Πέρκιζα «στόχος μας είναι να έχουμε κέρδη πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας στο τέλος της πενταετίας».

Η ΕΨΑ προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023 οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο κατά 31%. Για το 2024, ο στόχος για τις πωλήσεις τοποθετείται στα 17 εκατ. ευρώ, ενώ για το τέλος της πενταετίας ο πήχης ανεβαίνει στα 30 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί δε εδώ ότι οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 15% επί του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου ανέρχεται σήμερα από 15 έως 20 χιλ. μπουκάλια την ώρα.

Η επένδυση του fund SMERemediumCAP του Νίκου Καραμούζη στη βολιώτικη ΕΨΑ ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2023, μέσω κοινής εταιρείας που σύστησε με τα αδέλφια Τσαούτου.

ΛΟΥΞ

Στο μεταξύ, στην ισχυροποίησή της στην εγχώρια αγορά, την αρτιότερη κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών των πελατών της, καθώς και στη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές και σε νέους κλάδους εφαρμόζοντας την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο μέσω της εξάπλωσης σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και μέσω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων, συνοψίζονται οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης της αχαϊκής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας.

Με σημαντικά μερίδια στην αγορά αναψυκτικών, η Λουξ διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής, καθώς και γραφεία στην Αθήνα, όπου έχει μεταφερθεί η έδρα της από τις 24 Ιανουαρίου 2020.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 35,08 εκατ. ευρώ έναντι 33,86 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,60%, ενώ το μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση της τάξης του 7,79%, υποχωρώντας στα 17,69 εκατ. ευρώ από 19,18 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 73,23 εκατ. ευρώ από 3,26 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές ύψους 1,50 εκατ. ευρώ, από κέρδη 1,88 εκατ. ευρώ το 2021. Τα συνολικά αποτελέσματα της περιόδου συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών συνολικών εσόδων ανήλθαν σε ζημίες ύψους 1,52 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,57 εκατ. ευρώ.

Πρόσφατα μάλιστα ο αντιπρόεδρος της Λουξ, Πλάτων Μαρλαφέκας, προχώρησε στην ίδρυση εταιρείας συμμετοχών (holding) με την επωνυμία ΜΑΡΛΑΤΟΝ ΓΚΡΟΥΠ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι στα 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ στις δραστηριότητές της περιλαμβάνεται η διενέργεια επενδύσεων μέσω συμμετοχής της εταιρείας σε άλλες, η αγορά ακινήτων, logistics, δημόσιες σχέσεις κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Zakcret: Παίζει «μπάλα» στα αθλητικά με τζίρο 50 εκατ. ευρώ και διεκδικεί πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα

Βακάκης: Γιατί συνεχίζονται οι ελλείψεις στα ράφια της Jumbo - Ο γεωπολιτικός κίνδυνος και το «κόστος πολέμου»

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το κατάστημα στο Άγιο Όρος

gazzetta
gazzetta reader insider insider