Protergia (Metlen): Μια ανάσα πριν σπάσει το φράγμα του 20% στο ρεύμα – Πρωτοκαθεδρία στους ιδιώτες παρόχους

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Protergia (Metlen): Μια ανάσα πριν σπάσει το φράγμα του 20% στο ρεύμα – Πρωτοκαθεδρία στους ιδιώτες παρόχους
Παγιώνεται η Metlen σε δεύτερο πόλο στην προμήθεια ηλεκτρισμού, δημιουργώντας νέα δεδομένα στη λιανική. Από την Protergia 1 στις 5 κιλοβατώρες που προμηθεύονται εγχώριοι καταναλωτές.

Έτοιμη να γίνει ο πρώτος ιδιώτης πάροχος στη χώρα μας, που ξεπερνά το φράγμα του 20% στην προμήθεια ρεύματος, είναι η Protergia, η ναυαρχίδα του κλάδου Ενέργειας της Metlen. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με το Δελτίο του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, τον Οκτώβριο η εταιρεία άγγιξε το 19,59% στο διασυνδεδεμένο σύστημα, συνυπολογίζοντας και το μερίδιο της Volterra που έχει εξαγοράσει.

Το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι ήδη από την Protergia προέρχονται 1 στις 5 κιλοβατώρες που προμηθεύονται Έλληνες καταναλωτές για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε ρεύμα. Σημαίνει επίσης ότι η «ψαλίδα» με τον αμέσως μεγαλύτερο προμηθευτή ανέρχεται σε 6,7%, με το μερίδιο της εταιρείας να αντιστοιχεί στο 38% του φορτίου που εκπροσωπούν όλοι οι ιδιώτες πάροχοι στη χώρα μας.

Στην πράξη, η Protergia εδώ και αρκετούς μήνες έχει αυξήσει τη διαφορά με τους υπόλοιπους εναλλακτικούς παρόχους, εδραιώνοντας τη θέση της ως ο μεγαλύτερος ιδιώτης προμηθευτής στη χώρα μας. Ως συνέπεια, έχει εξελιχθεί στον δεύτερο πόλο στην εγχώρια λιανική ρεύματος μετά τη ΔΕΗ (η οποία τον Οκτώβριο είχε μερίδιο 48,23%), δημιουργώντας έτσι νέα δεδομένα στον κλάδο προμήθειας και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό.

Επέκταση στην υψηλή τάση

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει το υψηλότερο μερίδιο από όλους τους ιδιώτες σε όλες τις κατηγορίες καταναλωτών – δηλαδή σε υψηλή, μέση και χαμηλή τάση. Όσον αφορά την υψηλή τάση, σημαντικό ατού αποτελεί η προμήθεια με ρεύμα της «Αλουμίνιον της Ελλάδος», που ανήκει στη Metlen, με συνέπεια ειδικά στους βιομηχανικούς καταναλωτές να είναι ο μεγαλύτερος εγχώριος πάροχος.

H Metlen έχει αξιοποιήσει την παρουσία του μεγαλύτερου πανευρωπαϊκά παραγωγού αλουμίνας και αλουμινίου στο πελατολόγιο της Protergia, ώστε να δημιουργήσει ένα εσωτερικό συνεργατικό μοντέλο λειτουργίας το οποίο εξασφαλίζει ανταγωνιστικές τιμές ρεύματος τόσο στους υπόλοιπους καταναλωτές που εξυπηρετεί, όσο και για τη μεταλλουργική δραστηριότητα. Όπως έγραψε πρόσφατα το Insider.gr, η κάλυψη των αναγκών της «Αλουμίνιον της Ελλάδος» έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για οικονομίες κλίμακας στη διαμόρφωση ανταγωνιστικού «καλαθιού» της Protergia.

Η ανάληψη της προμήθειας ρεύματος στην «Αλουμίνιον» αποτυπώθηκε για πρώτη φορά στο Δελτίο του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας για τον Ιανουάριο 2024. Συγκρίνοντας πάντως εκείνο το Δελτίο με τα στοιχεία Οκτωβρίου, διαπιστώνει κανείς ότι η Protergia έχει ενισχύσει έτι περαιτέρω τη «θέση» της στην υψηλή τάση – στο 40,31%, από 39,14%.

«Πλώρη» για 30% με οργανική ανάπτυξη

Αντιπαραβάλλοντας τον Οκτώβριο με τον Ιανουάριο του 2024, προκύπτει ότι η Protergia έχει ενισχύσει τα μερίδιά της και στη μέση και χαμηλή τάση. Έτσι, όσον αφορά τα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις, το μερίδιό της τον προηγούμενο μήνα ήταν 10,51%, από 9,37% τον πρώτο μήνα του έτους. Στη μέση τάση, η προέλαση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, με 19,19% τον Οκτώβριο, έναντι 14,83% του Ιανουαρίου.

Οι παραπάνω επιδόσεις δείχνουν ότι η οργανική ανάπτυξη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όχημα ώστε η Protergia να ενισχύσει το μερίδιό της στο 30% - στόχο που έχει θέσει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος. Όσον αφορά τη μέση τάση, «όχημα» προς αυτή την κατεύθυνση θα αποτελέσουν τα νέα ευέλικτα προϊόντα προμήθειας ρεύματος VBL (Virtual Baseload), τα οποία ήδη έχουν προσελκύσει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων.

Όπως έγραψε το insider.gr, τα συγκεκριμένα προϊόντα χαρακτηρίζονται από ανταγωνιστικές τιμές αλλά και ευέλικτους όρους, που μπορούν να προσαρμοστούν απόλυτα στις ανάγκες κάθε καταναλωτή. Προορίζονται για εταιρείες μέσης τάσης με σημαντική κατανάλωση, όπως βιομηχανίες – βιοτεχνίες και εμπορικούς καταναλωτές (π.χ. σουπερμάρκετ). Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι σχεδιάζονται σε εξατομικευμένη βάση, ώστε κατ' αρχάς να ανταποκρίνονται απόλυτα στο συγκεκριμένο προφίλ κατανάλωσης του πελάτη.

Επίσης, μπορούν να καλύψουν μία πολύ μεγάλη κλίμακα σε χρονική διάρκεια – ξεκινώντας από έναν μήνα και φτάνοντας στην 5ετία. Το ίδιο ισχύει και για τον τρόπο τιμολόγησης, αφού μία επιχείρηση μπορεί να «κλειδώσει» σταθερή τιμή για όλη τη διάρκεια του συμβολαίου -ακόμη και για 5ετία- «κλειδώνοντας» έτσι το ενεργειακό της κόστος. Εναλλακτικά, έχει τη δυνατότητα να καλύπτει με σταθερή τιμή ένα ποσοστό της κατανάλωσής του και το υπόλοιπο ποσοστό με μεταβαλλόμενη χρέωση – ή η χρέωση να είναι μεταβαλλόμενη για το σύνολο της κατανάλωσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σκυλακάκης: Αναποτελεσματική η παγκόσμια κλιματική πολιτική – Η Ελλάδα επενδύει στην προβλεπτική της ικανότητα

Ενέργεια: Πώς προχωρούν οι διασυνδέσεις της Ελλάδας με Αίγυπτο & Γερμανία

O trader της εβδομάδας – Τα μερίσματα των τραπεζών - Τα νέα μοντέλα στην αγορά ακινήτων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider