Πλώρη για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στη «μικρή λιανική» ή αλλιώς στα καταστήματα γειτονιάς (convenience stores) βάζει ο όμιλος Motor Oil, μέσω της ολοκλήρωσης της απόκτησης της αλυσίδας καταστημάτων Twenty 4 Shopen, από τη θυγατρική της Core Innovations.
Η εν λόγω εξαγορά αποτελεί καθοριστικό βήμα στη στρατηγική της Motor Oil να διεκδικήσει μερίδια από μια «πίτα» αξίας 5 δισ. ευρώ (μίνι μάρκετ, περίπτερα, είδη ψιλικών κ.α), καθώς και να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος καταστημάτων ευκολίας (convenience retail ecosystem), κάτω από την ομπρέλα του brand Smartshop.
Τα επόμενα σχέδια
Με την ολοκλήρωση του deal, υπό τη «σκέπη» της Motor Oil θα βρίσκονται πάνω από 100 σημεία λιανικής πώλησης, καθώς η αλυσίδα Twenty 4 Shopen διατηρεί ένα δίκτυο άνω των 25 καταστημάτων, ενώ την ίδια ώρα ο ενεργειακός όμιλος αναπτύσσει περισσότερα από 80 σημεία πώλησης που φέρουν το σήμα του Smartshop. Η πλειοψηφία εξ αυτών φιλοξενούνται στα πρατήρια με το σήμα Shell που ανήκουν επίσης στον όμιλο Motor Oil, ωστόσο υπάρχουν και δύο αυτόνομα σημεία πώλησης, επίσης με την επωνυμία Smartshop, εκτός του εύρους των πρατηρίων καυσίμων. Το πρώτο βρίσκεται στην Ηλιούπολη επί της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου και λειτούργησε την άνοιξη το 2023, ενώ ακολούθησε ακόμη ένα στη Νέα Σμύρνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, το αμέσως προσεχές διάστημα το σύνολο του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας Twenty 4 Shopen θα αλλάξει επωνυμία, καθώς θα μετονομαστεί σε Smartshop, προκειμένου να ενσωματωθεί στο υφιστάμενο δίκτυο.
Ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων Smartshop, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς ώρας.
Η Twenty 4 Shopen
Η Twenty 4 Shopen, συμφερόντων του επιχειρηματία Γιώργου Ισηγόνη, ιδρύθηκε το 2010 και πλέον λειτουργεί περισσότερα από 25 καταστήματα, προσφέροντας προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, αρτοσκευάσματα και είδη περιπτέρου. Η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκεται στην Αττική, αλλά και σε επιλεγμένες επαρχιακές πόλεις όπως Βόλος, Ιωάννινα, Πύργος κ.α.
Μάλιστα, μόλις τον περασμένο Ιούνιο, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας αποφασίστηκε η απόσχιση του κλάδου της λιανικής και η εισφορά του σε νέα εταιρεία.
Το «πράσινο φως» για το deal
Την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου της αλυσίδας Twenty 4 Shopen είχε γνωστοποιήσει από τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου ο όμιλος Motor Oil. Η δε Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε την έγκρισή της για την εν λόγω εξαγορά στις 20 Δεκεμβρίου.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων «στις 20 Δεκεμβρίου, σε συνεδρίαση της σε Τμήμα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έλαβε την υπ’ αριθ.868/2024 Απόφαση με την οποία εγκρίθηκε ομόφωνα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 8 παρ. 3 του Ν. 3959/2011, η γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, η οποία αφορά στην απόκτηση από την «CORΕ INNOVATIONS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», δια της θυγατρικής της εταιρείας «ΕLETAKO LIMITED» («επιχείρηση-όχημα»), του αποκλειστικού ελέγχου της εταιρείας συμμετοχών «ZENROW LIMITED» και της θυγατρικής της εταιρείας «TWENTY FOUR SHOPEN ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ».
«Από την ανάλυση της συγκέντρωσης προκύπτει ότι υπό οιονδήποτε ορισμό της σχετικής αγοράς της αγοράς μικρής λιανικής, η δραστηριότητα των μερών είτε δεν παρουσιάζει οριζόντια επικάλυψη είτε, εάν συμπεριληφθούν τα mini-markets που λειτουργούν εντός του χώρου των πρατηρίων καυσίμων, σε τοπικό επίπεδο, δηλαδή σε ακτίνες 300 μέτρων μόνον σε επτά (7) περιοχές στην Περιφέρεια Αττικής (και όχι στην υπόλοιπη Ελλάδα) η οριζόντια αλληλοεπικάλυψη των μερών οδηγεί σε αμελητέα / de-minimis συνδυαστικά μερίδια αγοράς (η επαύξηση του μεριδίου της νέας οντότητας θα είναι αμελητέα) και συνεπώς, δεν αναμένεται ουδεμία ουσιώδης μεταβολή στις ανταγωνιστικές συνθήκες συνεπεία της υπό αξιολόγηση συγκέντρωσης. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε Τμήμα, ομόφωνα εγκρίνει την κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του Ν. 3959/2011 γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, δεδομένου ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 Ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά», αναφερόταν στην απόφαση της Επιτροπής.
Παντοπωλείο, marketplace και αισίως… self service πλυντήριο
Το ολοκληρωμένο οικοσύστημα της Core Innovations συνδυάζει προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, είδη καθημερινής ανάγκης και ηλεκτρονικό εμπόριο, στοχεύοντας στην πλήρη κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή. Παράλληλα, διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα allSmart.gr, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 55.000 προϊόντα.
Πρόσφατα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των mobility centers υπό το brand Plinto, εγκαινίασε το πρώτο self-service πλυντήριο του ομίλου. Το πλυντήριο αυτό προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού καθαρισμού οχημάτων, ηλεκτροφόρτιση, καθώς και αποστολή και παραλαβή μικρών ταχυδρομικών δεμάτων.
Επιπλέον, η Core Innovations ενισχύει τη δραστηριότητά της στον τομέα των B2B υπηρεσιών, αντιπροσωπεύοντας κορυφαίους ξένους οίκους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τέλος, εξειδικεύεται στη διανομή και τα logistics των προϊόντων που εμπορεύεται και αντιπροσωπεύει, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη και αποτελεσματική παράδοσή τους σε όλη την ελληνική επικράτεια.