Η κλιματική αλλαγή έπληξε τις πωλήσεις της KROP του Νίκου Καραμούζη – Πού επενδύει για το μέλλον

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η κλιματική αλλαγή έπληξε τις πωλήσεις της KROP του Νίκου Καραμούζη – Πού επενδύει για το μέλλον
Υποχώρηση πωλήσεων κατέγραψε η αμιγώς εξαγωγική εταιρεία KROP στην οποία έχει επενδύσει το fund του Νίκου Καραμούζη από το 2021. Πού ποντάρει για τη βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και τι σχεδιάζει για το μέλλον.

Η ανάπτυξη του τζίρου και η περαιτέρω βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, μέσα από την επέκταση του πελατολογίου της και την επένδυση στο προϊοντικό της πορτοφόλι, αποτελούν τους βασικούς στόχους του μέλλοντος για την εξαγωγική εταιρεία φρέσκων φρούτων Krop, με έδρα την Άρτα, στην οποία έχει επενδύσει από το 2021 το SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη.

Η αναμενόμενη επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης, αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί.

Βαριά η σκιά της κλιματικής αλλαγής στον κλάδο του φρέσκου φρούτου

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της ΚΡΟΠ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. που καταχωρήθηκαν τα προηγούμενα 24ωρα στο ΓΕΜΗ «η οικονομική χρήση 2023-2024 ήταν μια χρονιά επηρεασμένη από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και των εξελίξεων στο οικονομικό περιβάλλον, με ελαφρά πτωτικές τάσεις στον τομέα του φρέσκου φρούτου σε σχέση με την προηγούμενη».

Σε αυτό δε το ρευστό και δύσκολο περιβάλλον, η εταιρεία συνέχισε για μια ακόμη χρονιά:

• Να διατηρεί το αμιγώς εξαγωγικό της προφίλ με ποσοστό εξαγωγών μεγαλύτερο του 95% των συνολικών της πωλήσεων.

• Να διατηρεί μία ευρεία βάση Ελλήνων παραγωγών με εξαιρετικά προϊόντα σε όλες τις παραγωγικές περιοχές της Ελλάδας.

• Να διευρύνει τα εμπορικά κανάλια διανομής της εντάσσοντας ισχυρές ευρωπαϊκές εταιρείες στο πελατολόγιό της.

Υποχώρηση πωλήσεων

Ειδικότερα, για την περίοδο 1/7/2023-30/6/2024, οι πωλήσεις σε όγκο της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 17 εκατομμύρια τόνους, έναντι 20 εκατομμυρίων τόνων της αμέσως προηγούμενης χρήσης 1/7/2022-30/6/2023.

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν μείωση περίπου 3% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, υποχωρώντας στα 11,19 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 11,56 εκατ. ευρώ στο διάστημα 1/7/2022-30/6/2023.

Οι πωλήσεις σε αξία κινήθηκαν πτωτικά στα εσπεριδοειδή ενώ στο ακτινίδιο, στο καρπούζι και στα λοιπά φρούτα σημείωσαν άνοδο.

Η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε 0,09 εκατ. ευρώ έναντι - 0,75 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη περίοδο 1/7/2022-30/6/2023, περνώντας σε θετικό πρόσημο, ενώ τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα διαμορφώθηκαν στα 0,37 εκατ. ευρώ στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση αντανακλώντας την αύξηση του Euribor, η οποία αντισταθμίστηκε από τη μείωση του spread μέσω συντονισμένων ενεργειών.

«Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά τη περίοδο 1/7/2023-30/6/2024, αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2024-2025 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της πληθωριστικής κρίσης που επηρεάζουν την προσφορά και ζήτηση αντίστοιχα, αλλά και τις έμμεσες επιπτώσεις από πολιτικο-οικονομικά γεγονότα, όπως οι πολεμικές συρράξεις, που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Σε ποιες χώρες κατευθύνονται τα προϊόντα της

Στη χρήση 1/7/2023-30/6/2024 η KROP εξήγαγε πάνω από το 95% των συνολικών της πωλήσεων.

Οι κυριότερες χώρες που δραστηριοποιείται μέσω του ισχυρού εμπορικού της δικτύου είναι οι εξής: Αυστρία, Βουλγαρία, Γερμανία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Τσεχία και λοιπές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Η στήριξη από τη Fruvenco

Εντός του δευτέρου εξαμήνου του 2024, πραγματοποιήθηκε από τη μητρική εταιρεία FRUVENCO Α.Ε. καταβολή μετρητών ποσού 275.000 ευρώ με σκοπό την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Κrop.

Επιπλέον, η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία αναδιάρθρωσης των δανειακών της υποχρεώσεων με συνεργαζόμενο τραπεζικό ίδρυμα, γεγονός που θα οδηγήσει σε ευνοϊκότερους όρους και βελτιωμένες ταμειακές ροές.

Κατά την περίοδο 1/7/2023-30/6/2024, η εταιρεία απασχόλησε κατά μέσο όρο 61 εργαζόμενους.

Τι δείχνει η πρώτη δεκαετία της εταιρείας

Όπως επίσης αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η KROP διαγράφει από το 2011, έτος ίδρυσής της, μια μακροχρόνια και επιτυχή πορεία με αύξηση όλων των βασικών μεγεθών της. Ο τζίρος της αυξήθηκε με 54% ετήσιο ρυθμό από το 2011 μέχρι και το 2020 αγγίζοντας τα 10 εκατ. ευρώ το 2020, από τζίρο 0,2 εκατ. ευρώ το 2011.

Σε όλο αυτό το διάστημα, η εταιρεία προέβη σε συνολικές επενδύσεις άνω των 2 εκατ. ευρώ ενώ προχώρησε και κατά τα έτη 2021-2024 σε επιπλέον επενδύσεις της τάξεως των 1,5 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση του Νίκου Καραμούζη

Τον Μάρτιο του 2021 το SMERemediumCap, συμφερόντων του Νίκου Καραμούζη, προχώρησε σε στρατηγική απόκτηση πλειοψηφικού μετοχικού ποσοστού στην εξαγωγική εταιρεία KROP.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το SMERemediumCap διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 143 εκατ. ευρώ από 42 θεσμικούς, εταιρικούς και ιδιώτες επενδυτές, μεταξύ των οποίων διακεκριμένοι Έλληνες και διεθνείς θεσμικοί επενδυτές, συνταξιοδοτικά ταμεία, ασφαλιστικές εταιρείες και οικογενειακά επενδυτικά γραφεία, ενώ επικεντρώνει το επενδυτικό του ενδιαφέρον σε ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και ανάκαμψης εργασιών. Βασικός στόχος άλλωστε του fund είναι να προχωρά σε εξαγορά δυναμικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στη συνέχεια να δρομολογεί τη συγχώνευσή τους, προκειμένου να δημιουργεί «εθνικούς πρωταθλητές» στους κλάδους στους οποίους επενδύει.

Η KROP ιδρύθηκε το 2011 από δύο νέους επιχειρηματίες, τον Κωνσταντίνο Ροπόκη και τον Σταύρο Τσολάκο.

Η επιχείρηση παράγει, εμπορεύεται και εξάγει περίπου 16-20 εκατομμύρια κιλά φρούτων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων εσπεριδοειδών, καρπουζιών, πυρηνόκαρπων και ακτινίδιων. Είναι μια 100% εξαγωγική εταιρεία που εξυπηρετεί διεθνείς αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Κινητήριος δύναμη της ΚROP αποτελούν το εκτεταμένο δίκτυο παραγωγών φρέσκου φρούτου που διαθέτει σε όλη την Ελλάδα, αλλά και το ισχυρό της ευρωπαϊκό πελατολόγιο από μεγάλες και εύρωστες υπεραγορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider