Τζαννετάκης (Motor Oil): Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2025 - Παράλογο το πλαφόν στα καύσιμα

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τζαννετάκης (Motor Oil): Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2025 - Παράλογο το πλαφόν στα καύσιμα
Κανονικά το επενδυτικό πρόγραμμα, παρά το αβέβαιο περιβάλλον που δημιουργούν οι δασμοί, όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής CEO του Ομίλου στην Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών. Σύμφωνα με το στέλεχος της Motor Oil, δεν μπορεί να επαναληφθεί έκτακτη εισφορά, ενώ όσον αφορά τον κλάδο των καυσίμων θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην πάταξη της παραβατικότητας.

Τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για τα αποτελέσματα της Motor Oil το 2025, παρά το αβέβαιο περιβάλλον που δημιουργούν οι δασμοί, εξέφρασε ο Αναπληρωτής CEO του Ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, στην Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών που πραγματοποιήθηκε μέσω της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών. Σημείωσε πως το 1ο τρίμηνο ξεκίνησε καλά, ενώ στο 2ο αναμένεται να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο τα μεγέθη λόγω του τουρισμού.

Υπογράμμισε πως ο δασμολογικός πόλεμος δεν επηρεάζει τον Όμιλο, ο οποίος συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό πρόγραμμά του. Για παράδειγμα, ήδη έχουν παραγγελθεί όλα τα υλικά για τη μονάδα διύλισης που καταστράφηκε από την πυρκαγιά, ώστε να είναι έτοιμη στο 3ο τρίμηνο. Παράλληλα, οι απώλειες εσόδων είναι καλυμμένες από τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις μέχρι το καλοκαίρι. Η μονάδα προπυλενίου έχει ολοκληρωθεί, όπως επίσης και η μονάδα στην Κομοτηνή για την παραγωγή ηλεκτρισμού με καύσιμο αέριο, στο πλαίσιο της κοινής επένδυσης με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Επίσης, και η επέκταση του λιμανιού έχει δρομολογηθεί. Επισήμανε πως η αβεβαιότητα καθιστά λίγο πιο προσεκτικό τον Όμιλο στη διατήρηση αποθεμάτων, καθώς επιδίωξη είναι να αποθεματοποιούνται μικρές ποσότητες λόγω του volatility. Επίσης, για τον Όμιλο σημαντικό είναιαν θα υπάρξουν επιπτώσεις στα επίπεδα στα οποία θα διαμορφωθεί το επιτόκιο του ευρωομολόγου το επόμενο έτος.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις συνομιλίες με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για ευρύτερη συνεργασία στον τομέα του ηλεκτρισμού, υπογράμμισε πως είναι φυσικό οι «παίκτες» του κλάδου να κοιτάζουν όλα τα σενάρια για το μέλλον τους. Διευκρίνισε πως ένα σενάριο συνεργασίας θα συμπεριλάμβανε και τις μονάδες παραγωγής, πέρα από τη λιανική.

«Θέλω να πιστεύω πως δεν μπορεί να υπάρξει ξανά έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια», σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι η Ευρώπη δεν επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επαναλάβουν φορολογικά μέτρα επιλεκτικά σε συγκεκριμένους κλάδους, ώστε να συμπληρωθούν κενά στον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης, σημείωσε πως είναι πλέον παράλογο το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στη λιανική καυσίμων, με δεδομένο ότι στο διάστημα που μεσολάβησε έχουν αυξηθεί τα κόστη λειτουργίας, όπως για παράδειγμα με τις τρεις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό.

Σημείωσε πως προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στην πάταξη της παραβατικότητας στον κλάδο. Όσον αφορά τις επενδύσεις που ετοιμάζει ο Όμιλος, έκανε ειδική αναφορά στα έργα ΑΠΕ 1,5 GW που αναπτύσσει η Unagi, σχήμα όπου συμμετέχει με 38% η Motor Oil και στο οποίο συμπράττει με τη ΔΕΗ. Σημείωσε πως η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου «τρέχει» από τη Motor Oil, με τα έργα να αναπτύσσονται στο πλαίσιο PPAs με τη βιομηχανία καθώς και του αγροτικού τιμολογίου «ΓΑΙΑ».

Επομένως, τα έργα θα πρέπει να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2026 με αρχές 2027. Η χρηματοδότηση της επένδυσης θα γίνει κατά 50% με δάνειο από το RRF, κατά 30% από δάνειο από κοινοπραξία τραπεζών και κατά 20% από ίδια κεφάλαια των εταίρων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Motor Oil: Στα 967 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2024 – Πρόταση για μέρισμα 1,40 ευρώ/μετοχή

Motor Oil: Πραγματοποίησε την πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider